סערת 'שארלי הבדו': "גם אני מחרים את סטימצקי"

    דוד לזר No Comments on סערת 'שארלי הבדו': "גם אני מחרים את סטימצקי"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשת סטימצקי: כזכור, רשת סטימצקי החליטה שלא למכור בחנויותיה גיליונות של המגזין הצרפתי 'שארלי הבדו' עם קריקטורה של הנביא מוחמד.

    בעקבות כך, שר החוץ אביגדור ליברמן הנחה אמש (ראשון) את צעירי מפלגתו לרכוש אלפי עותקים של הגיליון האחרון של השבועון הסאטירי הצרפתי ולחלק אותם לציבור.

    הבוקר המחאה נגד סטימצקי ממשיכה: ברשת החברתית הופץ פרסום הקורא להחרים את הרשת בעקבות 'כניעתה' לטרור, ובעקבות החלטתה שלא לפרסם את המגזין הצרפתי שעורר את אחת הסערות הגדולות בצרפת ומחוצה לה.

    בהודעה שהופצה נאמר כי "אל לנו להיות צבועים בטענתנו, כי אירופה מתרפסת בפני האיסלאם. בינתיים, דווקא תאגיד ישראלי הוא שנכנע לאיומים, בעוד אירופה מקיזה דמים וממשיכה להסתכן למען חופש הביטוי. בכל העולם נמכרים עכשיו מיליוני עותקים של Charlie Hebdo, בעקבות הטבח במערכת העיתון. זאת, מתוך הבנה שהאנושות הגיעה לצומת דרכים – ועליה לבחור בין הכניעה לאיסלאם לבין האומץ לעמוד מולו".

    "רשת ספרים אשר בזה לחופש הביטוי, ומעדיפה על פניו שיקולים פוליטיים ו"רב תרבותיים", דינה להיות מוחרמת. מעכשיו אִמרו "אני לא דורך בסטימצקי!" – מתאפקים, ממשיכים עוד כמה מטרים וקונים אצל המתחרים (ומרוויחים גם מבחינה צרכנית). אגב, זו גם הזדמנות להחזיר לסטימצקי, שעשקה אותנו בצורה קשה וחזירית בכל שנות היותה מונופול".



    0 תגובות