שביתת אגד • ההסתדרות: "שביתה ביום שני", אגד: "התחבורה תמשיך לפעול"

    דוד לזר 13 Comment on שביתת אגד • ההסתדרות: "שביתה ביום שני", אגד: "התחבורה תמשיך לפעול"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלחמת כותרות בין ההסתדרות לאגד. אמש (מוצ"ש) פרסמה ההסתדרות הודעה כי ביום שני הקרוב צפויים נהגי אגד בכל הארץ לשבות וזאת בשל פגיעה קשה בשכרם ובתנאי ההעסקה של אלפי נהגי החברה.

    הבוקר (ראשון) דובר אגד רון רטנר, יוצא במתקפה חריפה על פרסום ההסתדרות, לדבריו הפרסום הוא שיקרי והוא חצה את הקו האדום.

    בפרסום כתב רטנר כי "הפרסומים הבלתי אחראים לפיהם לא יהיו אוטובוסים מחר הם חציית קו אדום של ההסתדרות וועד העובדים. גם כשמנהלים מאבק צריך לזכור שאנחנו נותנים שירות ושאנשים סומכים עלינו".

    "אגד מבקש להבהיר, כי שירות התחבורה הציבורית ימשיך לפעול ביום שני גם אם איומי ועד העובדים ימומשו והוא יצליח להנהיג מחר שביתה. דובר אגד, רון רטנר, קורא לוועד העובדים ולהסתדרות להיות אחראים יותר בדיווחים לתקשורת ולא לזרוע פניקה מיותרת. דובר אגד ביקש להבהיר, כי אם השביתה תצא לפועל יהיו שיבושים בשירות התחבורה הציבורית אולם האוטובוסים ימשיכו לנסוע נהוגים על ידי חברי אגד".

    "מדובר בשביתה בלתי מוצדקת שמתעלמת מהעובדה שאגד כבר מזמן אינו אותו מונופול, השולט ללא עוררין בתחבורה הציבורית, ושאנחנו מחוייבים לבצע תוכנית התייעלות בהיקף של כ-100 מיליון ש"ח בשנה על מנת להתאים את הארגון להיקף הפעילות הקיים", אמר דובר אגד והדגיש, כי הנהלת אגד לא חרגה כהוא זה מההסכמים הקיבוציים שנחתמו עם הוועד ועם ההסתדרות עצמה, ועל כן לא ברור מדוע ההסתדרות נותנת גיבוי למאבק מנותק זה.

    לדבריו, "ההסתדרות הייתה חותמת היום שבכל המשק היו הסכמי עבודה ותנאי תעסוקה כמו של עובדי אגד, ששכרם גבוה בממוצע בכ- 30 אחוז מזה של נהגים אחרים בענף התחבורה הציבורית, ושלמרות שפעילות החברה הצטמצמה בכ-30 אחוז בעשור האחרון לא פוטר ולו עובד אחד.

    "אני מצר על הגישה הדורסנית של ועד העובדים החדש, אשר בהתנהגותו הבלתי אחראית צפוי לפגוע בציבור הנוסעים ולסכן את הביטחון התעסוקתי של כ-6,500 העובדים והחברים באגד. אנו נערכים לגייס את כל החברים בעלי הרשיונות מקרב המנהל והמוסכים על מנת לצמצם את הפגיעה בנוסעים ואני מקווה שעד יום שני יתעשתו ההסתדרות וועד העובדים, ויאמצו גישה הגיונית ואחראית יותר", סיכם רון רטנר, דובר אגד.



    13 תגובות

    מיין תגובות
    1. 13

      שלום רב שמי מיכל ורוצה לדבר כעת עם המנהלה בקשה שלא יכול להיות למשיך בצורה כזות מה יהיה עם איתם תיהיו בשיבתה כללית. תחזור אלי כבהודעת כתובה

    2. 12

      האם יש שביתה באגד ביום שני בבקשה לכתוב לי תשובה תודההההההההההההההההההההה

    3. 11

      יש שביתה אין אגד אין אוטובוסים לבתי ספר ולא שום אוטובוס

    4. 10

      יש שביתה לא יהיה עובדים חברי אגד הם 30% בחברה

    5. 9

      בכל החברות מקבלים 39 שח וקרן השתלמות ועובדים לא רק לילות ובאגד 32 שח

    6. 8

      אם תהיה שביתה אז איך יפוצו הנוסעים
      שקנו מראש "חודשי חופשי"?

    7. 6

      בושה שנהג אוטובוס מרוויח פחות מפקידה במשרד,ודורשים ממנו אחריות מקצועיות אדיבות עמידה בזמנים ועבודה מפרכת, וכל זה בשכר מינימום.וח"כ מרוויח 40000₪ בלי לעשות כלום.
      עד מתי.
      הגיע הזמן לקרקע את המדינה.
      גם נהגי האוטובוס מגיע לחיות בכבוד.

    8. 5

      נהג אגד שהוא נושא באחריות כבידה ועמידה בלו"ז מרוויח משכורת מינומום ולא סוגר את החודש זה בושה וחירפה למדינת ישראל

    9. 4

      אתם בחרתם להיות לנהגים באגד–א- אירגון. ג– גברים. ד– דפוקים???? מי שלא חבר והוא שכיר אכלתם אותה כבר מי 1974 היתה שביתה יותר מחודש ועד היום המשכורת של השכרים היא בילתי יאומן אך זה?? בושה וחרפה… לחברה רווחית עצום ולא רק השכירים…. מה עם הנוסעים שמשלמים מחירים על כמה תחנות!!!! ואף אחד לא יכפת לו!!! צריך להקים את"הפנטרים האדומים+השחורים"" המדינה מבינה רק כוח או מלשנים ובוגדים כשוברים שתיקה-ובצלם

    10. 3

      עובדי אגד השכירים עובדים מעל 12 שעות עבודה מתחילים בשעות מוקדמות של הבוקר ומסיימים בשעות הערב המאוחרות כולל שישי ומוצאי שבת וזאת על מנת לפרס את מ שפחתם בכבוד עבודה קשה הן נפשית וגם די מסוכנת לאור פיגועים וגם תאונות . נהג אגד חייב לשמור על ביטחון הנוסעים . חייבים לשפר את תנאי העסקתם באם לא יעבדו שבתות וחגים שכרם מאוד נמוך .

    11. 2

      עובדי אגד השכירים עובדים מעל 12 שעות עבודה מתחילים בשעות מוקדמות של הבוקר ומסיימים בשעות הערב המאוחרות כולל שישי ומוצאי שבת וזאת על מנת לפרס את מ שפחתם בכבוד עבודה קשה הן נפשית וגם די מסוכנת לאור פיגועים וגם תאונות . נהג אגד חייב לשמור על ביטחון הנוסעים . חייבים לשפר את תנאי העסקתם באם לא יעבדו שבתות וחגים שכרם מאוד נמוך .

    12. 1

      נהג אגד מרויח יותר מי כל נהג בחברה אחרת וגם המדינה נותן להם סבסודיה יותר גדול מכל חברה בתחבורה ציבורי