משה כחלון: "ננהיג דמי אבטלה לעסקים קטנים ובינוניים"

    שלום בידרמן No Comments on משה כחלון: "ננהיג דמי אבטלה לעסקים קטנים ובינוניים"
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון בועידה השנתית לעסקים קטנים ובינוניים: "הרגולציה חונקת את העסקים הקטנים – עד שאתה מצליח לקבל רישיון אתה סוגר את העסק. כשר רווחה הצלחתי לשכנע את הביטוח הלאומי לעסוק בנושא של דמי אבטלה לעצמאיים. השאלה היא לא אם יאשרו דמי אבטלה וקרנות הפנסיה לעצמאיים אלא מתי זה יקרה."

    מחולל הצמיחה הכי גדול במשק הוא העסקים הקטנים והבינוניים ואחת הבעיות המרכזיות שלהם היא האשראי. צריך לטפל בזה דרך בנק ישראל – שאחוז מהאשראי יגיע לעסקים קטנים ולא יישאר למעלה. אני בעד כלכלה חופשית, אני מאמין שהמדינה צריכה לייצר הזדמנויות ולתת לעסקים לפרוח. אבל הרגישות החברתית צריכה להיות יותר ממה שהיא היום. אני בעד לתת לעסקים תמריצים כדי שירוויחו. כמי שהחזיק עסק קטן אני יודע איך זה עובד, נותנים יתרונות לא הוגנים לגודל. הנושא של שוויון הזדמנויות בין עסק קטן לגדול הוא חשוב, בגלל שהם קופחו במשך שנים אפשר לעשות העדפה לעסקים קטנים ובינוניים, זה טוב למדינה שהם יצמחו ויתפתחו ויחזיקו יותר עובדים ויותר משפחות יתפרנסו.

    דבר נוסף שחשוב להקל בו הוא נושא הרגולציה לעסקים קטנים ובינוניים, עד שאתה מקבל רישיון אתה סוגר את העסק, כי כרגע יש יותר מדי רגולציה וצריך להקל על העסקים הקטנים גם בנושא הזה.

    כשר רווחה הצלחתי לשכנע את הביטוח הלאומי לעסוק בנושא של דמי אבטלה לעצמאיים. השאלה היא לא אם יאשרו דמי אבטלה וקרנות הפנסיה לעצמאיים אלא מתי זה יקרה. לא יכול להיות שלכולם יש פנסיות ולכם אין. אין לי ספק שיש לפעול למען כך כי זה נכון, צודק ומוסרי. אפשר לסיים את זה בחקיקה ובהבהרה ברורה, לתת את היתרונות האלה לעסקים קטנים"



    0 תגובות