טיול שבועי עם קובי פינקלר טיול על רמה.. קרה ומושלגת

    קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי עם קובי פינקלר טיול על רמה.. קרה ומושלגת
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקור ברמת הגולן מורגש היטב בימים אלו בעצמות. הגשם, השלג והאויר הנקי, עושים רק טוב לכולנו (או לפחות לרובנו) וכדי לתת מרגוע לגוף ולנפש אנו עולים למרומי רמת הגולן. למעיינות ולנחלים שמתמלאים, לראות את פרות הבשן, לטייל, לראות נוף, לזחול בשלג, ללון ומה עוד צריך הבן אדם?

    שמנו פנינו השבוע, לאחר השלג הגדול לצפון הגולן. ליער אודם, למרום הגולן ולמשבי הרוח מהטורבינות.

    על רכס בשנית שבצפון הגולן ניצבות 10 טורבינות רוח ליצור חשמל בכוח הרוח. העליה בשביל עפר זרוי בורות אך עביר לכל כלי הרכב. עולים עד לנקודת התצפית. רוח עזה נושבת. זוהי התוצאה של פרוייקט ששם לו למטרה לנצל את הרוח בגולן ולהפיק ממנה חשמל בצורה מסחרית, יעילה ונקיה. תעלות הקשר מסמלות את ימי המלחמה. האויר והרוח את ימי השלום והעשייה.

    כמה דקות נסיעה ואנו בקיבוץ מרום גולן, השוכן בתוך לועו של הר הגעש בנטל.מסביב שטחי מרעה פתוחים לרוב, חורש אלונים טבעי ואקלים ייחודי בניחוח אירופאי. בגובה של 1,000 מ' מעל פני הים האוויר צלול יותר וחוויית האירוח מיוחדת יותר.מתחם התיירות במרום גולן משלב בקתות נופש מקסימות הטובלות בשלל עצים מיוחדים, כמו עץ האגס המיוחד או עץ ואפילו עץ הערמונים נותן כאן את פריו, חדרי אירוח, מסעדה כשרה ומיוחדת ושלל אטרקציות. שפי מור, מנהל התיירות במקום מיטיב להביא את הטבע עד לפתח בקתות הנופש.

    במבנה ספון עץ ברוח המערב הפרוע מכין צוות המטבח, מבחר מנות בשר איכותיות, מנות צמחוניות ומנות מיוחדות לילדים. את המנות מכיניםבמסעדה מבשר טרי וכשר הנבחר בקפידה.

    סמוך למסעדת הבוקרים נמצאת חוות רכיבה עלסוסים המשלימה את חוויית רוח הקאנטרי השורה על המקום.

    לא הרחק משם בקיבוץ עין זיוון הממוקם דרומית להר אביטל, בגובה של 960 מטרים מעל פני הים, תיירות מיוחדת. תמי, מנהלת אתר הנופש מספרת כי בהיות הקיבוץ שוכן במדרון הר אביטל, מציעים כאן, אינספור אפשרויות לפעילויות מאתגרות ומהנות לכל גיל ובכל שעה. ראוי להגיע למקום ולו כדי לטעום. טיולי ריינג'רים, בקתות אירוח, בית שוקולד כשר למהדרין (דה קרינה) ומסלולי טיול. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

    רכיבה על מזחלת שלג

    בקיבוץ המזרחי ביותר בארץ ובעולם (אפילו דתי) ב"אלוני הבשן",הקים אמיר דובדבני, חוות רכיבה הכוללת מזחלת שלג יחידה בארץ. טיול לרכס הבשנית בן חצי שעה ועד טיול ארוך בין כשעה וחצי בתוך האויר הצלול בגובה 1100 מטר עושים טוב לבריאות, לריאות וכמובן לנשמה. במקום גם מוצע מגוון של אפשרויות לנכים ומוגבלי רכיבה והליכה. 052-8119505

    הג'ובה הגדולה

    בור וולקני ענק במרכז שמורת יער אודם, זכה לשם הג'ובה הגדולה. במרחבי היער פזורות כ-17 ג'ובות (בורות) בקטרים שונים מ-30 מטר ועד 200 מטרים, שנוצרו כנראה, כתוצאה מהתפרצות גזים געשיים, מתוך האדמה, ללא חומרים נוזלים או מוצקים, שיצרו בור במישור, ללא שאריות אדמה.

    שביל מטיילים נגיש ונוח מוביל עד לשפת הג'ובה, הנראית כמו מכתש קטן ועמוק מקושט בסבך עצים ושיחים. קוטרה כ-250 מטר ועומקה כ-70 מטר. זה המקום לעצירה, להתבוננות בצבעי היער הרבים, מנוחה קלה וחזרה למכוניות עם השביל המתעקל. אפשר גם לרדת לתחתית הג'ובה ולעלות חזרה.איך מגיעים: כ-50 מ' משביל הכניסה למושב אודם (כביש 978) לפי השילוט למגרש חניה מסודר ונגיש.

    לא הרחק משם במושב אודם יער האיילים. מאמיתי משה אנו למדים פרק נכבד על האיילים הנקודים ובעיקר על קרני האיל ושאר הקרניים "יש לנו ביער את כל סוגי הקרניים בעולם. משפחה שתאמר לי סוג קרן שאין ברשותי תקבל את קרני האייל הגדולות ביותר" הוא מספר. נסו. אולי תצליחו. אנחנו לא הפלנו אותו בקרן.

    אמיתי גם יודע להפריך כמה אמירות "אומרים: "שם את כספו על קרן הצבי". זה כלל אינו נכון. הצבי אינו משיל את קרניו כפי שאולי חשבו חלק מהחוקרים. דוקא בעלי חיים אחרים עושים זאת" הוא מלמדינו.

    כל הסיור במקום מודרך וכבר שנכנסים בשער מתלווה אליך מדריך המסביר היטב את כל צפונות האזור. 050-8723920 פרטים נוספים: מרכז מידע תיירות גולן 04-6962885

    Haier DC-A22

    Haier DC-A22

    Haier DC-A22



    0 תגובות