- רדיו קול חי - -

שערוריה בירושלים • ההכשר הוסר, המשפחה החרדית לא ידעה וחגגה

האם ר"מים ובני תורה נכשלו במאכלים ממקור מפוקפק?

בני משפחה שרק ביקשו לשמוח בשמחת שבע ברכות חוששים שנכשלו כשרותית במהלך סעודת שבע הברכות.

שמחת השבע ברכות התקיימה אמש (יום א') במסעדת רוזאי בשכונת גבעת שאול בירושלים. המסעדה זכתה עד אתמול לכשרות המהודרת בד"ץ מהדרין של הרב רובין, אולם שעה קלה לפני האירוע, הורדה הכשרות מהמסעדה, מבלי שבני המשפחה החוגגים יידעו על כך.

"לתדהמתנו גילינו הבוקר מעל דפי העיתונים שהכשרות הוסרה וזאת שעה בלבד לפני שהתחלנו באירוע ומבלי שנדווח על כך" אמר אחד מבני המשפחה לאתר 'קול חי', בשיחותינו עם גוף הכשרות נמסר לנו ע"י המשגיח שמכיוון שהיה ויכוח על "עגבניות שרי" ותקיפתו של המשגיח הוסרה ההשגחה בו במקום, ושוב מבלי שנדווח על כך. בנוסף טען המשגיח הנוסף שחזר למקום שהוא הבחין בבשר שנטחן בלי שהוא ראה ולכן הוא לא יכול להמשיך להיות נוכח ולתת כשרות ומשום כך אף הוא עזב. היעשה כדבר הזה? להאכיל אברכים בני תורה בבשר ללא פיקוח תחת מעטה של כשרות מהודרת"?

בן משפחה נוסף תיאר זאת ואמר "מדובר בהלם גדול. בשבע ברכות השתתפו רמ"ים בישיבות. אנשים שמקפידים על קלה כבחמורה וזאת מבלי שיידעו שהמקום נעדר כשרות".

מפקח הכשרות הראשי של בד"ץ מהדרין יצחק ויינברג אומר בתגובה לאתר 'קול חי': "הכשרות הוסרה בשל תקיפה מילולית של בעלי המקום על המשגיח. מאחר שנודע לנו שמתקיים אירוע, הגיע המשגיח בכל זאת להשגיח ואז גילה שיש שם בשר שנטחן במקום לא ידוע. אצלנו בבד"ץ מהדרין מקפידים שהבשר ייפתח רק על ידי המשגיח, ולכן לא היה לנו מנוס אלא להכריז שהמקום אינו בהשגחתנו באופן מיידי".

בנוגע לטענת בני המשפחה על שלא עודכנו "ביקשנו מבעל המקום את פרטי בעלי האירוע, אולם הוא סירב לשתף עמנו פעולה, ולא הייתה לנו כל אפשרות לעשות כלום בנידון. מיד פרסמנו מודעה בעיתון ועשינו את המקסימום שיכולנו. בזמן האירוע לא הייתה במקום תעודת כשרות, ולכן תמיד כדאי לבדוק במקום אם ישנה תעודת כשרות".