- רדיו קול חי - -

הקרן החדשה לישראל: "אנו תומכים כלכלית בבית היהודי"

על פי דו"ח שפרסם הארגון 'אם תרצו' עולה כי 'הקרן החדשה לישראל' פועלת באופן מאסיבי להשפיע ולשלוט בכנסת על ידי מימון ותרומות לחברי כנסת מטעם מפלגת העבודה.

על הנתונים עולה כי, חברי הכנסת ממפלגת העבודה, ציפי לבני, בוז'י הרצוג וסתיו שפיר קיבלו תרומות מנשיא 'הקרן החדשה לישראל' בריאן לורי.

כמו"כ מתברר כי, מועמדים בפריימריז של מפלגת העבודה כמו גלעד קריב, פרופ' יוסי יונה, מירב מיכאלי וזוהיר בהלול כיהנו בעבר בתפקידי שונים הן בקרן והן בארגונים הנתמכים על ידי הקרן.

העיתונאית אמילי עמרוסי העלתה את דבר הקשר בין 'הקרן החדשה לישראל' לבין מפלגת העבודה, ובמאמר שפרסמה בעיתון "ישראל היום" כתבה כי "הקרן החדשה לישראל, הנתמכת על ידי מדינות אירופה, חותרת תחת מדרך הרגליים", לדבריה, "זו דעה שנשמעת בימין־מרכז, שהקרן מבקשת לטשטש את הזהות היהודית־דמוקרטית של מדינת ישראל. דו"ח חדש של תנועת 'אם תרצו' משרטט את הקשרים המתהדקים בין הקרן החדשה לבין מפלגת העבודה".

עוד הוסיפה עמרוסי, כי "הם טוענים שהיעד החדש של הקרן הוא הכנסת. מי שלא מכיר את הקרן החדשה לא ייבהל. אז יש ארגון חוץ פרלמנטרי שמסייע לחברי הכנסת מהשמאל, אז מה. אלא שזו הקרן שבין ארגוני הליבה שלה אפשר למצוא את המרכז לקידום פליטים אפריקנים בישראל, את עדאלה, שוברים שתיקה, הוועד נגד עינויים, מוסאוא, שומרי משפט", כתבה.

בקרן החדשה הגיבו לדבריה של עמרוסי בהכחשה. אך מהמשך תגובתם עולה נתון מעניין עוד יותר:

"הקרן גאה לתמוך בארגון דתי-פמיניסטי בשם מבוי סתום, מנכ"לית הארגון מועמדת היום בפריימריז של הבית היהודי; אז אנחנו מצפים שבהתנצלות שאת הולכת לפרסם, תכתבי שאנחנו תומכים בבית היהודי ובעקיפין בנפתלי בנט. תודה ושבת שלום", נכתב בהודעת הקרן.

אם כן, מתברר, שלא רק חברי הכנסת ממפלגת העבודה נתמכים על ידי 'הקרן החדשה לישראל' אלא אף מתמודדים בפריימריז בבית היהודי.