צפו: שידורי המהפכה הפרק השלישי • קול החדשות

    אריאל שרפר 8 Comment on צפו: שידורי המהפכה הפרק השלישי • קול החדשות
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחלקת החדשות של קול-חי הוקמה רשמית בחודש מרחשוון לפני כעשר שנים.

    את מהדורת החדשות הראשונה בקול-חי שידר יואב דיליאון.

    את דסק החדשות של קול-חי הקים מנכ"ל התחנה דאז, מנחם אביצור ז"ל. מנהל התכניות בקול-חי לפני כעשור, שבתאי גרברצי'ק נבחר לעמוד גם בראש מחלקת החדשות החדשה- ולמעשה להכין אותה לשידור הראשון בתוך פחות משלושה חודשים- לאחר החגים.

    אולם האירוע האקטואלי המשמעותי הראשון ששודר בקול-חי הרבה לפני הקמתה של מחלקת החדשות- היה סיקור מסע הלוויתו של מרן הרב שך זצ"ל בתאריך ט"ז בחשוון תשס"ב, כשבאולפן קול חי ישב איציק שיינפלד מבעלי התחנה, ובאותם ימים, מגיש תוכניות בתחנה.

    שבתאי גרברצ'יק נזכר ברגע נדיר של הבנת כוחו של רדיו, כשהשדרנים לאורך מסע ההלוויה משתמשים בטלפונים ניידים – והקרוב ביותר להספדים- מעביר אותם בשידור ישיר למקלטי רדיו ברכבים שמסביבם התקבצו המונים ברחובות בני-ברק והפכו למעשה לרמקולים ניידים.

    ובחזרה לחדר החדשות: הסיבה העיקרית להקמת מחלקת החדשות בקול-חי הייתה בעיקר בשל תכנים שאינם מתאימים ששודרו בחדשות שהועברו מגופי תקשורת אחרים ואשר גרמו למנהלי התחנה.

    בעצם, כך זה היה נשמע בעבר במהלך שידור מהדורות החדשות, והמהדורות העצמאיות של קול חי, פתרו את הבעיה.

    לפיכך הוחלט להקים מחלקת חדשות עצמאית, שתמנף את התחנה בכך שתעסוק באקטואליה באופן עצמאי ובלעדי- וגם תביא לציבור הדתי והחרדי תכנים שהוא רוצה וצריך לשמוע על הנעשה בתוככי המגזר. לא לחינם זכו מהדורותינו בכינוי הקבוע של מגיש התכנית התעוררות בקול-חי ידידיה מאיר:  מהדורת החדשות הכי יהודית בעולם.

    לצורך הקמת המחלקה גויסו כתבים, עורכים וקריינים, ובעלי תפקידים נוספים- ובהם גם דווחים שהעבירו ידיעות חדשותיות ללא תשלום בתמורה לאזכור שמם במהדורות- וכל העוסקים בצרכי השידור באמונה הוציאו לאוויר העולם מהדורה עם אות חדשות בכל שעה בין השעות שבע בבוקר לחצות- ושני משדרי אקטואליה מרכזים- יומן הצהרים בצהרי היום- מדי יום בשעה אחת אחר הצהרים    והמהדורה המרכזית- בימים ראשון עד חמישי בשבע בערב.

    במשך עשר שנות קיומה סיקרה מחלקת החדשות של קול-חי אירועים רבים ומגוונים במהדורות מדי שעה ובמשדרים מיוחדים- ובהם בין היתר: הלוויותיהם של מרנן גדולי ישראל זצ"ל, ולהבדיל, תכנית ההתנתקות, פיגועים ואירועי טרור, חטיפת החייל גלעד שליט וחזרתו לישראל, מלחמת לבנון השניה, עופרת יצוקה, עמוד ענן, צוק איתן ומשדרים דרמטיים נוספים.

    מחלקת החדשות של קול-חי ידעה גם לצאת אל השטח בזמנים מיוחדים- ובמיוחד במערכות בחירות לכנסת ולרשויות המקומיות, לבצע משאלי רחוב סקרי דעת קהל, ומדגמי קלפיות נודדות ואף להיות מוקד סיוע לעם ישראל בזמנים קשים- כמו למשל בסופת השלג הקשה בשנה שעברה.

    בתאריך המשמעותי ח' בניסן תשס"ח- זכיתי להצטרף כעורך ומגיש למחלקת החדשות של קול-חי ולאחר כחודשיים של הכנות, ביום שישי אחד בחודש אייר לפני כשבע שנים הגשתי את מהדורת החדשות הראשונה שלי בקול-חי.

    במהלך שנות פעילותה החליפה מחלקת החדשות של קול-חי שלושה אותות מוזיקלים: האות הראשון- האות השני הקצבי, והאות השלישי הנוכחי.

    מנהלי מחלקת החדשות לדורותיהם: שבתאי גרברצ'יק, רוני ארזי, מיכאל טוכפלד, ינקי פלאי, אבי רוזן ובצלאל קאהן.

    מחלקת החדשות של קול-חי תמשיך בעזרת השם גם בעשור הבא להביא אליכם המאזינים את הידיעות החשובות ביותר, המעניינות ביותר- והשימושיות  ביותר עבורכם- כולל חשיפות בלעדיות, סיפורים מרגשים, וידיעות טובות לסיום- כדי שתהיו תמיד מעודכנים- בכל מקום ובכל שעה- בשבילכם, כי חדשות קול-חי- תמיד אתכם.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      אחח נוסטלגיה,,,,, כיף להזכיר,,,,,

    2. 6

      למה לא מעלים לאתר את התוכנית על השדרים.

      האם זה נכון שיוסי אייזנטל עזב את קול חי? לאן הוא פרש?

    3. 4

      איפה הפרק הרביעי????????????

    4. 3

      תודה רבה על התוכניות הנפלאות בשורות טובות