סערה: עיריית ראשון לציון תפעיל את היכל התרבות בשבתות

    ארי וידר No Comments on סערה: עיריית ראשון לציון תפעיל את היכל התרבות בשבתות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית ראשון לציון מתכוונת להפר את הסטטוס קוו ולהפר ברגל גסה את קדושת השבת בעיר הרביעית בגודלה בישראל.

    באחרונה התוודעו תושביה הדתיים של העיר כי בכוונת העירייה לפתוח החל מתחילת השנה הלועזית הקרובה את היכל התרבות אף בלילות שבת, ובכך להפר למעשה את הסטטוס קוו שהיה קיים בעשרות השנים האחרונות.

    בעיריית ראשון לציון, כך טוענים כמה מחברי המועצה, שמרו את דבר ההחלטה בסודיות עד לשבועות האחרונים.

    בקרב תושביה הדתיים והמסורתיים של העיר התקבלה הידיעה בזעזוע. רב העיר הרב יהודה דוד וולפא התבטא ואמר: "לא מתאים לעיר מכובדת כמו ראשון לציון שמוסד עירוני יהיה פתוח בשבת. זו בושה לעיר ולעירייה. גם אם העירייה תשכיר בשבתות את היכל התרבות לחברת הפקות חיצונית, נצטרך למחות על ההחלטה".

    אולם, אם מצופה היה שחברי המועצה הדתיים והחרדים בעיר יעשו הכול על מנת למנוע את חילול השבת, מתברר כי הנציגות הבכירה אינה מתכוונת לשבור את הכלים ולפרוש מהקואליציה בשל חילול השבת.

    לעומת זאת, מספר 2 בש"ס חבר המועצה מאיר עקיבא כתב בתגובה להחלטה לראש העיר דב צור: "כנציג ציבור של שומרי שבת עלי להודיעך כי לא נוכל להיות חלק מהקואליציה, לאור החלטה זו. לא נוכל לקבל בשום פנים אופן את חילול השבת על ידי העירייה, גם אם מדובר בגוי של שבת. שכן גוי  של שבת יוכל להפעיל בעתיד קווי אוטובוסים ובעלי עסקים יוכלו להפעיל את העסקים שלהם על ידי גוי… כשליח ציבור השומר תורה ומצוות בעיר ראשון לציון אבקשך לחזור מהחלטה זו".

    לעומת זאת, המכתב נשלח ללא ידיעת יו"ר הסיעה אריה כהן שלא מתכוון לפרוש מהקואליציה ואמר לעיתונות המקומית "אני לא מסכים לחילול השבת וכשנודע שהעירייה תפעיל אותו הבעתי התנגדות מוחלטת. לאחר שישבנו והגענו להחלטה שלא העירייה תפעיל את ההיכל, אז מבחינתי זה הרע במיעוטו ותמה ונשלמה הסוגיה הזו".

    עיריית ראשון לציון מסרה כי "ההיכל יופעל על ידי אמרגנים פרטיים ולא על ידי גורמים עירוניים" בעירייה ביקשו להדגיש כי "ההיכל פועל במשך שנים במסגרת שבת תרבות ללא מכירת כרטיסים. גם הפעם עמדנו על כך שלא יימכרו כרטיסים בהיכל בשבת. עיריית ראשון לציון תמשיך לשמור על ציביונה של העיר, המכבד את רגשותיהם וצרכיהם של כלל המגזרים והקבוצות בה".



    0 תגובות