הפילוג הספרדי • "לא נשתוק ולא ניתן לך לפגוע בתנועה"

    דוד לזר 6 Comment on הפילוג הספרדי • "לא נשתוק ולא ניתן לך לפגוע בתנועה"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם הפילוג הספרדי יוביל למלחמת התרסות והשמצות? • אמש (רביעי) התראיין ח"כ אלי ישי ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' ואמר כי "אם אומר כל מה שנכון – האמן לי, אגרוף גם עשרה מנדטים, אבל אני לא אומר הכל כדי שלא תהיה מחלוקת ולא לשון הרע".

    ישי ל'קול חי': "אם אומר כל מה שהיה – אגרוף עשרה מנדטים" • ראיון בלעדי

    אך כנראה שגורמים בש"ס החליטו לא להבליג. אמש פרסמו חברי הכנסת של מפלגת ש"ס, מכתב חריף ששוגר לישי ובו תקפו אותו בצורה קשה על הקמת המפלגה החדשה.

    בפתח המכתב נאמר: "בימים האחרונים הנך מפיץ כי נעשה בשנה האחרונה ניסיון לפילוג בסיעה של כמה חברי כנסת ואתה מנעת את זה, וכן כאילו חל איסור להתראיין שלא באישור יו"ר התנועה הרב אריה דרעי".

    "הרינו להבהיר, לא די במעשה החמור שעשית בכך שעזבת את התנועה תוך שימוש בשמו של מרן זיע"א וחילול ה', הנך מוסיף חטא בכך שהנך בודה סיפורים מליבך. לבל ישתרש שקר זה נעמיד דברים על דיוקם".

    "אנחנו בניגוד אליך, לא היינו שותפים מעולם לא במעשה ולא במחדל לניסיון פילוג בתנועה, משלא עלתה בידך בחרת לממש את משאלת הלב שלך ולפרוש לבד כנגד רבותינו חברי מועצת חכמי התורה".

    "למען הסר ספק, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי מעולם לא אסר עלינו להתראיין ולהביע את דעתינו, להפך הוא עודד אותנו להתראיין ולהביא את דבר התנועה לציבור, אך ביקש שבנושאים חשובים המייצגים את עמדת התנועה ולא את פעילותנו האישית כגון כניסה לממשלה וכו' נקיים את דבריו של מרן זיע"א דבר אחד לדור וגו' ומפני רגישותם של הדברים נעשה זאת בתיאום".

    "לעומת זאת, בזמן כהונתך כיו"ר התנועה חל עלינו איסור מוחלט להתראיין גם בנושאים חשובים פחות. די להזכיר שזו הסיבה שבגינה סילקת את חיים אמסלם, על אף שהייתה לו הסכמה מראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז להביע דעתו בנושא הגיורים".

    "אלי, תנועת ש"ס וכבודו של מרן חשובים לנו יותר מכל חברות כזו אחרת, לא נשתוק ולא ניתן לך ולאף אחד מטעמך לנסות לפגוע בתנועה ע"י הפצת עובדות שאינן נכונות".

    ובשורת החתימות: "החותמים בכאב למען כבודם של מרן זיע"א ורבותנו נשיא וחברי מועצת חכמי התורה שליט"א, ניסים זאב, יעקב מרגי, אברהם מיכאלי, דוד אזולאי, יצחק ועקנין, יצחק כהן, משולם נהרי, אמנון כהן, יואב בן צור".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      תפסיקו לבלבל את המוח כולנו עם אלי ישי

    2. 4

      עם כל הכבוד- מרן לא שייך לש"ס בלבד!!!!
      חילול ד' הוא מה שחברי תנועת ש"ס עושים- משתמשים במרן כאילו ח"ו היה איזה משהו מסחרי…..
      לא נשתוק להם על חילול ד' שהם עושים!!!!
      ב"ה יש דמוקרטיה, שיתנו לכל אחד לבחור במפלגה שהוא חושב שהיא ההולכת בדרך רבותיו… הפניקה של ש"ס והעומד בראשה- דרעי,מוצדקת בהחלט, משום שהם יודעים שאין להם קבלות שאיתם יבואו לציבור!!!!!
      הם לא עשו שום דבר שהגדיל כבוד שמים, הם רק הרסו, גם במוציפאלי וגם בארצי, אז אולי עכשיו בהרכב של התנועה הזו, של ישי, יהיה קצת יותר עשיה למען הציבור ופחות למען הכיסא!!!!!
      לישי היה הרבה יותר נוח להישאר בש"ס ולקבל את מה שהובטח לו- אם כי כנראה שגם הוא כמו הציבור כבר לא ממש בונה על הבטחות כגון אלו……
      הוא פתח מפלגה עם אנשים שיש להם רקורד בעשיה למען הציבור, גם אם לא לציבור החרדי- אלא למי שהם נבחרו על ידם, אבל בהחלט גם לציבור החרדי- הגם שש"ס ניסו להסתיר זאת…. שטבון, שהצביע נגד חוק הגיוס למרות שידע שבכך הוא משלם על מקומו במפלגה, וכו'….
      זו אם כבר מפלגה עם קבלות שבעז"ה נראה שהיא תפעל ותעשה למען הציבור- גם בדברים שעד עכשיו הוזנחו…..
      מה גם- שהרבה מהציבור הספרדי חשב להצביע למפלגות אחרות- ובכלל לא לש"ס, אז אולי עכשיו זה יחזיר קצת קולות….. ולא יוסיף קולות לשוניאנו….
      כל אחד ורבותיו הוא, א"א לכפות על מישהו שיקבל רק מרב פלוני- כבודם במקומם מונח ובלי לזלזל חלילה וחס באף רב, אבל כל אחד יעשה מה שרבותיו מורים לו, בלי להיכנס לקטנוניות שמפגינה בינתיים ש"ס, בלי להיכנס למחלוקות או ללשון הרע וכד', ננהג בכבוד, נשאל את רבותינו- ולא נראה רק צד אחד בלי אפשרות ליידע על המתרחש מנגד……
      נשמור על כבוד הזולת!!!!!!!!
      כל אחד ודעתו שלו- זה לא אומר שמי שלא פועל על פי דעתינו הוא פחות מאיתנו!!!! נכבד את דעתו גם אם דעתו הפוכה מדעתינו!!!!
      ובעז"ה נזכה שיבוא משיח צידקינו אמן.

    3. 3

      חבריי היקרים עם כל הכבוד שאני רוחש כלפיכם מדוע לא ניסתם למנוע את הפילוג?

    4. 2

      לכל המגיבים את המציות אי אפשר לשנות וגם אלי ישי לא יתמודד בסוף את הנזק הוא כבר עשה וכל שכן עם הוא כן יתמודד ואל חילול השם אפילו יום הכיפורים לא מכפר

    5. 1

      אני לא מבין אותכם קם לו יהודי ומפלג את הציבור ויש לכם עוד תלונות כלפי אריה דרעי ?
      ועוד אני לא מבין הרי כולם יודעים שמרן הקים את שס ולא שום מפלגה אחרת אז איך אפשר לומר מרן לא שייך לאף אחד