קרב המקהלות החסידיות • 'מלכות' או 'ידידים'?

    דוד לזר | צילום: פייסבוק ומוישי גולדשטיין 4 Comment on קרב המקהלות החסידיות • 'מלכות' או 'ידידים'?
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תזוזות בעולם המוזיקה החסידית • ישראל הירשמן, אמרגן ומייצג אמנים מוכר בתעשיית המוזיקה החסידית, ומי שמנהל את להקת 'סדר שלישי', בישר לפני כשבוע לקוראי לקחו ברשת החברתית כי כהמשך לייצוג להקת 'סדר שלישי' הרי שמשרדו 'ישמח ישראל' ייצג מעתה את 'מקהלת ידידים' הווקאלית ומעתה שמה יקרא בישראל – 'מקהלת ידידים העולמית'.

    בפוסט כתב הירשמן "המיקום: מרכז בני ברק. לוקיישן: עשן סמיך ודחוס ובדלי סיגריות, ערימות קליפות של גרעינים. המשתתפים: סחוטים אבל מבסוטים. התחושה: משק כנפי ההיסטוריה באוויר. העסקה נסגרת במזל טוב, לחיים לחיים מאחלים על כוסיות שיבס ריגל איכותי. החותמים: ישראל הירשמן. יעקב רוטבלט".

    "תתרגלו", כתב לסיום, "מהיום והלאה גם למקהלה הטובה ביותר בשטח 'מקהלת ידידים העולמית' יש ייצוג הולם ומכובד".

    10869476_892778120733058_6082248760979573907_o

    אלא שמי שקצת מעורה בנבכי עולם המוסיקה החסידית – יודע – כי לאחרונה קמה לה מקהלה ווקאלית נוספת העונה לשם מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר. ולמרות 'זמן האוויר' הקצר שלה – הצליחה המקהלה לתפוס מקום איכותי בכותל המזרח, ולהופיע בעשרות אירועים בחודשים האחרונים.

    ואם חשבתם שמקהלתו של ביכלר 'תשתוק' על האיחוד של המתחרה  – 'ידידים' עם הירשמן, אז זהו, שלא.

    בפוסט שפרסם משה ניילנדר חבר מקהלת 'מלכות', ימים ספורים לאחר האיחוד בין הירשמן ל'ידידים', נכתב כדלהלן: "ההסכם נחשף, המפץ!. שלום וגשל & פנחס ביכלר ומקהלת "מלכות" זה קורה".

    לתמונה של חברי המקהלה צירף ניילנדר את הכיתוב "המנגנים בהשקת ההסכם – אמש באולמי בית ישראל בירושלים".

    10868055_301633806701564_8628148510124431672_n

    בפרסום שפרסם הערב היחצ"ן תומר כהן, נכתב: "זה קרה במוצאי שבת השבוע, אחר שמקהלת 'מלכות' סיימה סדרת הופעות בשלושה אירועי ענק בירושלים במקביל – דינר בגור, יום ההצלה בסאטמר ודינר היסטורי במתמידים – הגיע המפץ הגדול! באולמי בית ישראל בירושלים התכנסו כל המי ומי מבית משפחות 'מלכות' ו'המנגנים' וידידיהן, לשתות 'לחיים' בצוותא לרגל המהלך המפתיע שגורם לטלטלה עזה בתעשיית המוזיקה כולה, כאן הוכרז על כניסתו של וגשל להנהלת המקהלה".

    אז מה יצא לנו: להקת 'סדר שלישי' קמה להתחרות מול להקת 'המנגנים', ועתה, מקהלת 'מלכות' מתאחדת מול האיחוד של 'ידידים'.

    האם יש מקום בעולם המוסיקה החסידית לשתי מקהלות ווקאליות?, ימים יגידו.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      יש הרבה מקום למקהלות. הבעיה שאין מקום לכתבות מכוערות מן הסוג הזה שמרבות תככים ומריבות בין בעלי התזמורות… חבל… ויפה שעה אחת קודם שהפוסט העלוב הזה ירד!

    2. 3

      מי שקצת מעורה בתחום יודע שמקהלת ידידים פונה לקהל יעד מסוים מאוד – משפחות מודרניות, שבתות עליה לתורה וכדומה, בעוד מקהלת 'מלכות' קנתה לה שביתה בקהל החסידי החם באירועים הגדולים של חצרות הקודש. לצייר את הסיפור הזה כ"קרב" זה בורות טוטאלית וחוסר התמצאות. כמעט ולא יכול להיווצר מצב בו נגלה את 2 המקהלות בפונטציאל להופעה, אין אירוע כזה. למלכות יש מספיק מקום בשטח שלה והיא הוכיחה את זה בשנה היחידה מאז הקמתה, וגם ידידים יש להם את הנישה שלהם בה הם עובדים שנים רבות. תראו את תמונת מקהלת ידידים לעומת כל התמונות שהתרגלנו אליהם של מקהלת מלכות. לא קרב ולא נעליים.
      בושה לפרסם פוסט שכזה חסר שחר.

    3. 1

      ברור שמקהלת ידידים היא מקהלה הרבה יותר מיקצועית הן מבחינת ביצועים וואקלים והן מצד הסאונד הנעים שלה מה גם שהיא הוותיקה מבין השתיים עם נסיון רב יותר. לעומת זאת מקהלת מלכות מתפארת בכך שהיא מקהלה רחבה יותר שזה גורם שמוסיף לא מעט נופח לעין והתפאורה … אני איש ית מעריץ בטירוף את ידידים