ירוחם הרים סביב לה

    אסתי חדד Comments Off on ירוחם הרים סביב לה
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    את באר שבע ראינו בטיול לירוחם רק מרחוק. כביש חדש בין ארבעה מסלולים עוקף את בירת הנגב ואחרי פחות מחצי שעת נסיעה אנחנו מוצאים עצמינו בכיכר ששני שלטים נטועים בה. שמאלה מפנה השלט לירוחם וימינה לאגם ירוחם.

    אגם ירוחם, שתה לרוויה החורף

    נסיעה ימינה על כביש אספלט מובילה אותנו תחילה, תוך דקה של נסיעה לביר רחמה "באר הרחמים".
    כפי שמסביר יורם צביק רכז התיירות המקומי " זו למעשה אחת משתי בארות באזור כאשר את הבאר הזו מייחסים לבאר המים שממנו הרוותה הגר את צמאונה לאחר שתעתה במדבר באר שבע "ותלך ותתע במדבר באר שבע". גם השם ירוחם נגזר משם זה" מסביר יורם.

    האזינו לפינת 'על המפה' עם קובי פינקלר על ירוחם:
    [audio:/wp-content/uploads/2012/03/al_hamapa_18.3.12.mp3|titles=al_hamapa_18.3.12]

    שלט, המורה על קיומו של שביל אופניים צד את עיננו. מתברר כי בעיירה חברה הnשכירה אופניים לטיול סוב ירוחם. עוד דרך להכיר את העיירה וההרים סביבה. אורי 050-6571374

    עיירה קטנה בניחוח מדברי

    חוזרים לרכב, או לאופניים או לרגליים. הכל כאן קרוב ונגיש. למולינו אגם ירוחם. עופות מים שטים באגם ותכול המים בתוך חולות המדבר רק מוסיף נופך משלו. עוד כמה מאות מטרים אחרי שנחלוף על פני חורשה נטועה וספסלים, אנו מגיעים לסכר המאגר, מחנים והולכים בשביל הכחול. אפשר בטיול טבעתי, אפשר לילך מעט יותר. יבחר כל אחד בדרכו.
    במקום גם יוקם בקרוב מרכז צפרות והדרכה. בג' חול המועד פסח יתקיימו סביב האגם פעילויות הקשורות בצפרים, כולל טיבוע ואפילו סיור עקרבים. כן. יש דבר כזה.

    כאן מסתתר השביל

    חזרנו לכיכר ולשלט המכוין אותנו למרכז העיירה. מולנו שני עמודי בטון גבוהים המהוים כעין סמל למקום. הם ניצבים בדיוק על המקום בו עמדה בעבר השכונה הראשונה. כיום הכל מתפתח כאן ובעתיד הקרוב אף יעבור לכאן מבנה הקבע של עתיד במדבר. בית מדרש יוצר בירוחם.

    סמל העיר ירוחם

    מהכיכר אנחנו ממשיכים לפי ניחוחות הבישול ומגיעים ל"פרוייקט המבשלות".
    המבשלות של ירוחם הינו פרויקט חברתי, במסגרתו מארחות נשות ירוחם בבתיהן, לחוויה בלתי נשכחת של ריחות, צבעים וטעמים. זכינו לשעתיים של טעם וחן אמיתי.
    המאפים והמאכלים עשויים במקום, טעם גן עדן עולה מהם והסיפורים מוסיפים תבלין משלהם. הכל מהלב, אישה אחת עלתה ממרוקו לאחר שהשאירה שם את כל עברה, אחרת היתה המבשלת של בן גוריון, שלישית, שידיה טוות בפלך והסיפור רב הוא. לפרטים על הפרויקט: 050-7227062

    פרויקט המבשלות: מנות שעושות לשפים בית ספר

    אגב, את סיפורן המלא ניתן למצוא בספר מרשים "ירוחם, במדבר, דברים". הספר מוליך אותנו בין סוגות המטבח עם מתכונים רבים לסיפורים אנושיים הקשורים בסיפוריהן של הבשלניות המקומיות. אותן מבשלות כולן תושבות העיירה הפותחות את בתיהן לאירוח המטיילים, התיירים והמבקרים מהארץ ומחו"ל המגיעים אל העיירה הדרומית. כל האוכל ביתי, כשר, עשוי מטעמים ביתיים ומעל הכל כפי שניכר גם בספר וגם בארוחה, הכל במאור פנים ובקבלת פני האורח בצורה היפה ביותר.
    עוד אפשרות לארוחות במרכז העיירה בסומבררו או בפאלפל המקומי.

    ראש העיר החדש והנמרץ מיכאל ביטון החל פה מהפיכה. הצעירים נוטלים בה חלק. הרבה מהם עןבדים בהתנדבות כשהמוטו הוא: איש למען רעהו.

    והיכן לנים?
    "מדרשת ביחד" מספקת שירותי לינה ברמה של אכסניה. 92 חדרים המותאמים למשפחות. זוהי מדרשה תורנית המעמידה גם מדריכה לטובת המטיילים והבאים בשעריה. 08-6598330

    הפסח הולכים לטייל בירוחם. מקום לינה כבר יש...

    אפשרות נוספת היא באחד מששת הצימרים הפזורים בעיירה כשגולת הכותרת היא הצימרים של רובין. 2 יחידות מטופחות היטב בשכונה הקרובה לישיבת ההסדר.

    בעיירה מספר רב של בתי כנסת ומקוה בסמוך לכל פינה בה אתם מצויים.
    פרטים נוספים אצל יורם רכז התיירות 054-4761761



    0 תגובות