חפשו אותם כבר עכשיו • שלמה הופנר

    שלמה הופנר 6 Comment on חפשו אותם כבר עכשיו • שלמה הופנר
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני שבוע זה קרה. זה היה הזוי, מטורף ובטח לא אנושי. רבו השורות והוצפו הטורים בשלל תיאורים מזוויעים על קטיפת נשמותיהם של על אנושיים.

    היו הם אנשים צדיקים שקשה לתאר, חייכו תמיד לכל אחד, חיו בשמחה, עשו הכל כדי לעשות את עבודת השם. ממש חיו בקידוש ה' וכך גם נלקחו.

    את אנשי העל האלו גילינו רק לאחר מותם, ולא סתם. חלק מגדלותם ואישיותם הייתה הענווה, רק לאחר שנלקחו מאיתנו גילנו איזה אנשים היו איתנו ומה הפסדנו.

    אנו חיים בעולם עם הרבה אנשים רעים, הרבה מאוד. אבל מנגד אנו חיים עם אנשים מיוחדים בכל קנה מידה, אנשים בעלי לב זהב, אנשים שיעשו הכל למען השני. ההבדל הוא שעל הרעים אנו יודעים ועל הטובים פחות. וחבל.

    במדינה קטנה הנקראת ג'יבוטי שבמזרח אפריקה, חי לו חוואי, במשך שנים רבות עבד בעבודת כפיים, יומו התחיל בארבע בבוקר, עוד לפני קימתה של השמש… עיבד את האדמה, זרע ירקות ואפילו ריטש את העשבים השוטים, כך עבד כרוטינה יום יום במשך שנים רבות.

    והנה הגיע היום וקרוב משפחה מארץ אחרת הגיע לבקר, זה האחרון החל בסיפורים מפליגים אודות אנשים שונים שהתעשרו לאין ערוך לאחר שגילו מכרות יהלומים.

    מיד החליט החוואי, כאחד המבין באדמה ובסוגיה השונים, שוודאי מובטח לו חיפוש ומציאה מוצלחים של מכרה המניב יהלומים מזוקקים ויקרים.

    בעוד החוואי מדמיין על עושר וחופש החל הוא בחיפוש אחר קונה לחוותו. לאחר זמן מה, מצא את שחיפש, ומכר את האדמה במחיר ממוצע.

    חיש יצא החוואי למסע ארוך ומייגע בדרך למציאת המכרה הנכסף…

    בעוד הוא מחפש במקומות שונים בעולם, האדם שקנה ממנו את החווה, גילה להפתעתו אבן גדולה ומסתורית באמצע החווה.

    החליט הוא ללמוד ולחקור את האבן הזו, אף לקח אותה לבדיקה אצל מומחים בתחום. לאחר כשבוע ימים קיבל האיש זימון למעבדת המומחים, שם נתבשר שהאבן התגלתה כיקרת ערך גדולה מאוד.

    כשחזר לחווה, גילה להפתעתו שחוותו בעצם מלאה באבנים כאלו, ובמהרה התבשר כי בידו אחד ממכרי היהלומים הגדולים ביותר באפריקה.

    מיותר לנחש שעברו שנים רבות מאוד והחוואי האומלל שמכר את החווה והלך לחפש את היהלומים בכל העולם – לא מצא מכרה ולא יהלומים, אם רק היה רואה את האבנים שסביבו הוא כבר היה מיליונר.

    בואו נביט סביבנו, סובבים אותנו כל כך הרבה אנשים נפלאים, כן, אותם אלו שתמיד יחייכו ותמיד יעזרו, אנשים עדינים הנחבאים אל הכלים, אותם אלו השקועים בדפי הגמרא, השוקדים בשקיקה על פיסות מפרשים וגומעים בערגה כל פירוש ששופך אור על עוד קטע גמרא.

    בואו נסתכל סביבנו, מיד נמצא אותם וכבר עכשיו נוכל ללמוד מהם.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      שלמה, חזק…
      אכן, תובנה מדהימה.
      עלה והצלח!

    2. 3

      יפה מאוד…….

      אם אני רוצה גם לכתוב לקול חי אפשר?

      כי אני יכולה להמציא באותה רמה גם כתבות כאלה??