דנינו: "טעות לאפשר לפייגלין לעלות להר הבית" • פייגלין: "דנינו כשל"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on דנינו: "טעות לאפשר לפייגלין לעלות להר הבית" • פייגלין: "דנינו כשל"
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס אחר הצהריים (שלישי) למהומות במזרח ירושלים בתקופה האחרונה ואמר כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, טעה כשנתן לח"כ משה פייגלין לעלות להר הבית.

    דנינו תקף ואמר כי "אסרתי על פייגלין לעלות להר עד שלא היה לי גיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה. זו הייתה טעות לאפשר לעלות למי שהוא סמל לשינוי סטטוס קוו".

    הוא הוסיף כי "אני כל הזמן אומר בואו נעשה הכול כדי לא לדרדר את המצב. שוב ושוב זה חוזר להר הבית – מקום שמשטרת ישראל אמונה על שמירתו. אנחנו עושים את זה ואנחנו נדרשים להרבה מאמצים כדי לשמור על הסטטוס קוו בירושלים. ראינו בעיקר אחרי הבחירות האחרונות שאנשי הימין אומרים שיש לשנות את הסטטוס קוו, ואנחנו אמרנו – עזבו את הר הבית, אנחנו לא מבינים מה אתם מדליקים כאן. לדעתי זו טעות לאפשר לאנשים מסוימים לעלות להר הבית, כלומר אותם אנשים שהם סמל לשינוי הסטטוס קוו".

    בתגובה תקף ח"כ משה פייגלין את מפכ"ל המשטרה ואמר כי "דנינו כשל בהגנה על ירושלים ובשמירה על ביטחונם האישי של התושבים ומנסה כעת למצוא שעיר לעזאזל, ותירוצים לכישלונו".

    "אני נוהג לעלות להתפלל בהר הבית, על פי חוק, כל חודש מזה 15 שנים. זאת זכותו החוקית, המוסרית, הלאומית והדתית של כל יהודי. אני מציע לדנינו להתמקד בשמירה על ביטחונם של תושבי ירושלים ואזרחי ישראל ולהתארח פחות בפאנלים וכנסים בנסיון להסיר מעצמו אחריות", אמר פייגלין.



    0 תגובות