למרות ההתנגדויות: הצעות 'חוק הלאום' אושרו בממשלה

    חדשות קול חי No Comments on למרות ההתנגדויות: הצעות 'חוק הלאום' אושרו בממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעות חוק הלאום אושרו הצהרים (ראשון) ברוב של 15 נגד שבעה. שרי הליכוד (למעט לימור לבנת), ישראל ביתנו והבית היהודי הצביעו בעד. שרי התנועה ויש עתיד התנגדו. שתי הצעות החוק יובאו ככל הנראה עוד השבוע להצבעה טרומית במליאה.

    מטרת החוק היא הגדרת זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, ועיגון ערכיה כמדינה יהודית ודמוקרטית.

    שר יאיר לפיד בחריפות את היוזמות ואמר כי "חוק הלאום שמוגש לממשלה הוא חוק גרוע שמנוסח רק לצורכי פריימריז בליכוד. זה חוק שבן גוריון, ז'בוטינסקי ובגין היו מתנגדים לו. הבוקר שוחחתי עם המשפחה של זידאן סייף, מה נגיד למשפחה שלו? שהוא אזרח סוג ב' במדינת ישראל כי למישהו יש פריימריז בליכוד? יש עתיד תתנגד לחוק בכל תוקף".

    שרת החוץ ציפי לבני תקפה אף היא ואמרה לראש הממשלה "הנאום שלך ראש הממשלה הבוקר והמילים היפות על מגילת העצמאות, על ז׳בוטינסקי ושוויון לא מכסים על ערוותו של חוק אלקין, שאין בינו לבין הנאום שלך דבר וחצי דבר. בחסות המצב הביטחוני אתה הולך להביא נושא כל כך חשוב למדינת ישראל ככיסוי לדיל פוליטי? האם חוק הלאום הוא כיסוי לתרגיל פוליטי? אם לא – אז תואיל ותדחה את הדיון ביום רביעי ותקיים איתנו דיון אמיתי על התוכן לפני שאתם הורסים את המדינה".

    שרת הבריאות גרמן אמרה לנתניהו: "יש חוות דעת של יועץ משפטי לממשלה שאומר לך שזה לא חוקתי". ראש הממשלה השיב: "לא זכור לי שזה הפריע לכם בחוק אחר. כשזה נוגע לחוקים אחרים, לא נהגתם כך".

    גרמן הזהירה כי "זו פגיעה בילדים שלנו שרוצים לחיות במדינה דמוקרטית. פגיעה ביהדות העולם. פגיעה במדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. הכנסת אצבע בעין לערביי ישראל. בשום פנים לא ניתן להצביע בעד החוקים של אלקין, כשגם ז'בוטינסקי וגם בגין דיברו על שוויון זכויות".



    0 תגובות