"מכרזי מחיר מטרה יאפשרו לרכוש דירה בפחות ממיליון שקל"

    אבי יעקב No Comments on "מכרזי מחיר מטרה יאפשרו לרכוש דירה בפחות ממיליון שקל"
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "בראש העין מכרזי מחיר מטרה בחודש מרץ 2015 יאפשרו לרכוש בפחות ממיליון שקל", כך אמר שר הבינוי אורי אריאל בוועידת עיר הנדל"ן של מרכז ההבניה הישראלי המתקיימת באילת.

    לדברי השר, "מחיר מחירון של מ"ר בראש העין עומד על 12,300 שקל. המכרז יקבע שאת הדירות במחיר מטרה ימכרו ב-20% הנחה – כלומר דירה של 100 מ"ר תעלה כ-984 אלף שקל ".

    עוד התייחס השר אריאל לתכנית מע"מ אפס, ופנה לציבור ואמר "בבוקר שלאחר אישור תכנית מע"מ אפס, אני מקווה שזה יקרה בימים הקרובים, מי שלא מוכרח לקנות דירה ההמתנה תשתלם לו. טועה מי שירוץ ביום הראשון של התוכנית להשיג דירה כי לא ישאר לו. חוקי מע"מ אפס ומחיר מטרה הם לשבע שנים. לכן המלצתי היא לא לרוץ ביום הראשון רק כי יש מבצע".

    השר חשף את רשימת 30 הישובים שבהם תיושם מחיר מטרה, ובהם גם ישובים במרכז הארץ כמו רמת גן, תל אביב, הרצליה, רמת השרון, ראשון לציון, נס ציונה ועוד.

    לדברי השר, "צריך ללמוד מהמבצע שעשתה חברת תדהר בראש העין, במסגרתו מכרו 1,000 יחידות דיור במחירים מופחתים עם 'חבר'. המבצע עזר באופן יעיל להורדת המחירים".

    לדברי עו"ד ענת בירן, ממשרד עורכי הדין ענת בירן, "חוליה שמאד חסרה בעיני ביכולת להצליח בפרויקטים האלה, היא החוליה של החסמים שאיתם אני נאבקת כמעט כל יום – מוסדות הרישוי והרשויות המקומיות. אחת השאלות של היזמים היא מתי הוא יוכל בדיוק לקבל היתר בניה. ברור שהצלחת המכרזים תהיה במקומות שיש תכנית מפורטת שמחר בבוקר אפשר לקבל היתר. הרבה תכניות כאלה אין. תהליך לקבל היתר לוקח בין שנה לשנתיים. יש גם את רצון הרשות המקומית לשתף פעולה. אני עוד לא רואה בניינים קמים ללא הסכמי הגג שיש להם כמה גורמים שחוברים אליהם".

    עוד אמרה עו"ד בירן, כי "הרעיון שמכרזי מטרה יפגעו בדירות יד שניה פוגע באותה אוכלוסיה של משפרי דיור. היום הקמפיין, למה מטרה? כולם אומרים חכו ואל תקנו דירות. מעבר לעברית שמשרד ממשלתי צריך לצאת בעברית רהוטה, לא נכון לתת מסר כזה לציבור. אנשים בעלי דירות צריכים להיות מסוגלים למכור אותם ולשפר את תנאי המגורים שלהם. הם לא יזמים ושחקנים בשוק הנדל"ן. עכשיו גם אותם מלמעלה המדינה מנסה לעצור. זה פוגע יותר מאשר עוזר. פרסום של מכרזי מטרה היום לא יביא לדירות מחר בבוקר. בינתיים השוק צריך להתקיים ולא צריך להרוג אותו בכוח".



    0 תגובות