טיול שבועי עם קובי פינקלר • אל מקום העקידה    

    קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי עם קובי פינקלר • אל מקום העקידה    
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע קראנו בתורה את פרשת וירא ועל כן פרשת העקידה עומדת במרכז הטיול הפעם.

    בגן הארכיאולוגי של ירושלים מהאתרים הארכיאולוגיים המרכזיים והיפים בארץ, נוכל לעלות באותה הדרך אותה עשה אברהם עם בנו עד להר המוריה "וַיֹּאמֶר קַח-נָא אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִידְךָ אֲשֶׁר-אָהַבְתָּ, אֶת-יִצְחָק, וְלֶךְ-לְךָ, אֶל-אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה; וְהַעֲלֵהוּ שָׁם, לְעֹלָה, עַל אַחַד הֶהָרִים, אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ." הכל כדי לעמוד בניסיון העשירי והקשה מכולם.

    בגן, ובמרכז דוידסון, המשתרעים על השטח שבין הכותל הדרומי של הר הבית בצפון, הר הזיתים ונחל קידרון במזרח וגיא בן הינום בדרום ובמערב, שרידים ארכיאולוגיים רבים, כולם פזורים בשטח הגן והם  מהווים עדות אילמת, אבל מוחשית, לאירועים ההיסטוריים שהתרחשו בירושלים.

    בחפירות הארכיאולוגיות שנעשו כאן נמצאו מאות ממצאים שיחד מספרים את הסיפור השלם של מתחם הר הבית.

    בתוך הגן הארכיאולוגי הוקם מרכז דוידסון לתצוגה והמחשה. מדובר במרכז שהוא מהמתקדמים מסוגו בעולם באופן הצגת הארכיאולוגיה וההיסטוריה של ירושלים. החידוש הפעם הוא במעלה הדרך שבה עשו דרכם עולי הרגל לתוך מתחם הר הבית. כשעולים במדרגות למול שערי חולדה (שניים מהם סמוכים לפינה המערבית בכותל הדרומי ושלושה במרכז הכותל הדרומי) מבינים יותר מכל את המציאות אותה חוו עולי הרגל שהגיעו לירושלים ונכנסו לתוך המתחם המקודש.

    מדרגות גבוהות לצד מדרגות נמוכות כדי שחא ירוצו וחלילה יפלו (מאות אלפי אנשים עלו להר אז), מקוואות לטהרה, פתחי אבן ששימשו לרוכלים ולחלפנים, קרן התקיעה

    כדי לאפשר גם לנכים את ההגעה הוסיפו במקום גם גשרים המותאמים לעגלות נכים ואפילו מעלית לשימושם. עכעשיו לא רק אברהם ובנו יכלו להגיע למקום. כל אחד יכול מעתה להגיע.

    טחנת רוח

    רחוב

    שער

    שערים

    והיכן אוכלים?

    מסעדה איטלקית מודרנית חדשה בירושלים

    מסעדת "סאפורי"

    אל מול חומות העיר העתיקה, מצידו השני של הגן הארכיאולוגי ולאחר ניסיון של שנים בתור שותף ובעלים של סניף "רולדין" במתחם ממילא, פתח לאחרונה היזם משה פרץ את מסעדת "סאפורי" – מסעדה איטלקית ומעדיינת איכות, המתמחה במטבח איטלקי מודרני  משובח, הקווים המנחים את המטבח הם איטלקיים מסורתיים, אבל הפרשנות כוללת בתוכה טכניקות מודרניות ממטבחים עולמיים נוספים שיוצרים חוויית אכילה אנינה המשלבת בין הקלאסי לעכשווי.

    אזור ישיבה 3

    הפרשנות של "סאפורי" למנות שיוצאות מהמטבח של השף ניקולאי קוזלוב, היא של מנות איטלקיות המשלבות בין הישן לחדש, בין הקלאסי למודרני, ולא מגבילה עצמה לתחומי ה"איטלקיות" גרידא, אלא משלבת מוטיבים וסגנונות בישול מהמטבח הצרפתי, האסיאתי, ההודי והעכשווי.

    בין המנות נמצא לזניה שחורה במלית עדינה של מוסלין דגי ים, סלט קיסר עם אצבעות סלמון עטופות בטמפורה, זאת בנוסף למנות איטלקיות קלאסיות כמו פסטה קרבונרה בגרסה הכשרה עם נתחי טונה מעושנת המיובאת מאיטליה (במקום חזה אווז שמוכר במקור), מבחר פיצות מקמח מימוזה ושמן הזית "דה צ'קו" המשובח, הנאפות בטאבון איטלקי מסורתי, ריזוטו גינה המעוטרת בדלורית צלויה ואפונה צעירה, קרוסטיני קרם כמהין ומוצרלה, ארוחות בוקר ייחודיות כמו מחבת לוהטת VERDE  שמגיעה עם ארטישוק רומנה, אגוזים וביצים האפויים בקרם עשבים ועטופים בפוקצ'ה טרייה הנאפית במקום ועוד מנות שלא תמצאו במקומות אחרים.

    המסעדה שמה דגש על אוכל כשר ואיכותי (בהשגחת הרבנות ירושלים), ארוחות בוקר ייחודיות, מנות מפנקות של צהרים וערב, מוצרי שוק ומעדנייה מיובאים וכל זאת בתמחור מנות הוגן.

    "סאפורי" – קרן היסוד 38, ירושלים.   כשרה בהשגחת הרבנות ירושלים. טל': 02-5617638

     אז נכון שאת האייל שעקד אברהם תחת בנו לא תמצאו כאן, אבל מטעמים משובחים בהחלט כן. לא להחמיץ.

     עוד באזור: טחנת הרוח- משק הכנפיים מחדש

     למול המסעדה נפתחו בימים אלו שערי טחנת הרוח שבנה מונטיפיורי בשכונת משכנות שאננים וימין משה. כנפיים חדשות נבנו בהולנד, הורכבו בטחנה ושוב טוחנת היא קמח וניתן לצפות בלא תשלום בסרט על עברה ו. עתידה. ימים ב-ו. בחינם.

     



    0 תגובות