החורף בפתח: כך תכינו את הבית – טיפים

    שלמה בן יוסף No Comments on החורף בפתח: כך תכינו את הבית – טיפים
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מעניק טיפים כיצד להתכונן לעונת הגשמים הקרובה ולהימנע מהצפות וחדירת מים לבית. ניתן לנקוט במספר פעולות על מנת למנוע או למזער נזקים

    בגגות מרוצפים מומלץ לבדוק שהמרזבים לא סתומים, לפעמים עלים או לכלוך רב ניכנס לכניסת המרזב ויוצר סתימה. הבדיקה הטובה ביותר הינה פשוט לשפוך מים לתוך המרזב ולראות שהמים יורדים בקלות, במידה והמים אינם יורדים בקלות קרוב לוודאי שיש סתימה או לכלוך ונצטרך להכניס יד לתוך המרזב בכדי לגלות מה מונע מהמים לרדת. במקרים יותר חריגים נאלץ להשתמש עם ספירלה ( קפיץ לפתיחת סתימות ) בכדי לפתוח את הסתימה. המלצה נוספת הינה להתיז מדי כמה שנים סילר (חומר שקוף סיליקוני על בסיס פוליסילוקסן דוחה מים שתפקידו לאטום) על גבי הריצוף הקיים, במיוחד במרווחים בין אריח לאריח.

    בחלונות פנימיים מומלץ לבדוק שפתחי יציאת המים אכן פתוחים. לרוב במסילות עצמן יש חורים ליציאת המים, שנסגרים על ידי לכלוך ועשויים לגרום לחדירות מים לתוך הדירה.

    בקירות מערביים עשויה להיות בעיית רטיבות קשה יותר, ולכן מומלץ להתיז חומר אוטם לפני בוא הגשמים. חשוב לעשות זאת על קיר יבש, ולכן יש למהר ולבצע זאת כעת.

    בגגות רעפים יש לבדוק שאין רעפים שבורים. לפעמים רעף אחד שבור עשוי לגרום לנזילה או לחדירת מים. מומלץ שהבדיקה תהיה על ידי איש מקצוע שיעלה על הגג וויבדוק את תקינות הרעפים. רצוי לבדוק את המרזבים בגג הרעפים שהם אכן נקיים ולא סתומים מלכלוך.

    חשוב להתכונן לרוחות. אני ממליץ לחזק את כל הדברים שעשויים להיות לא יציבים על הגג כגון דודי שמש, אנטנות, פרגולות, קולטים וכל דבר שמוצב על הגג/מרפסות ועשוי לעוף מהרוח. לפעמים קשירה עם חוט שזור עשויה למנוע אי נעימות רבה ועשויה למנוע נזק לאחר הרוחות.

    מערכות חשמל בקרבת מים הינן סכנה של ממש. יש להימנע ממצב שבו מערכות חשמל יהיו חשופות למערכות מים, למשל: תאורה במרפסת חייבת להיות מבודדת. כמו כן במידה ויש עצים הקרובים לכבלי חשמל או למערכות חשמל עדיף לגזום עצים אלה מבעוד מועד .

    המלצות התאחדות קבלני השיפוצים לקראת הסערה

    1. בדקו שהמרזבים לא סתומים על ידי עלים או לכלוך. מרזב סתום יגרום להצפה.
    2. לחזק דודי שמש/אנטנות/קולטים/מזגנים המוצבים על הגגות.
    5. בחלונות פנימיים מומלץ לבדוק שפתחי היציאה של המים אכן פתוחים ליציאת מים.
    6. לבדוק שמערכות החשמל אינן חשופות למים.
    7. בגגות רעפים יש לבצע בדיקת תקינות שאין רעפים שבורים שיגרמו לנזילה ולנזק.



    0 תגובות