ה'קול קורא' של חברי מועצת גדולי התורה • הנוסח המלא

    דוד לזר צילום: דובר צה"ל 1 Comment on ה'קול קורא' של חברי מועצת גדולי התורה • הנוסח המלא
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר (שישי) יתפרסם בעיתונות החרדית 'קול קורא' מיוחד שנכתב על ידי חברי מועצת גדולי התורה, בעקבות התכנסותם השבוע. במכתבם התייחסו גדולי ישראל לנושא גיוס בני הישיבות, חוק הגיור, השבת ומצוקת הדיור.

    אתר 'קול חי' מגיש לפניכם את הנוסח המלא שעתיד להתפרסם מחר:

    "קול קורא מאת כ"ק מרנן ורבנן שליט"א חברי מועצת גדולי התורה בעזהשי"ת, ז' מרחשון תשע"ה לפ"ק".

    "לדאבוננו קיימת מגמה בין אנשי השלטון לשלב את החרדים לדבר ה' במקומות שבהם יש סכנה של פריקת עול מלכות שמים ולצורך כך מחוקקים חוקים שונים ומורים הוראות שונות נגד הציבור החרדי הסותרים את הוראות תורתנו הקדושה".

    "ומצד שני מציעים פיתויים שונים כדי להשפיע על אורח החיים של הציבור החרדי בדברים שהם נגד תורתנו הקדושה ונגד המסורת המסורה לנו מדור דור. ולצורך זה גם מרבים להצר את צעדיו של הציבור החרדי ומוסדותיו על כל צעד ושעל. כשכל אלו מונחים על ידי גופים רפורמיים המנסים לעקור את התורה הדת והיהדות ולהרוס כל חלקה טובה בכרם בית ישראל. לאור האמור, ולמען הצלת עולם התורה והיהדות החרדית בכלל".

    "הננו מורים ודורשים כדלהלן: על השלטונות לבטל לאלתר את חוק גיוס בני ישיבות וכוללים בכפיה. הננו מורים לכל בני הציבור החרדי לא לשתף פעולה עם כל תוכניות הצבא למיניהן, לא להתגייס לצבא, לא להשתלב בשח"ר, שרות אזרחי, תנועות נוער למיניהן ושאר התוכניות שהצבא מציע לציבור החרדי, בכל אופן וצורה שהיא. ולא להתפתות לפיתויים הכספיים המוצעים בכל אלה, בטענות של פרנסה וכיו"ב".

    מועצת גדולי התורה התייחסה גם לנושא הגיור, שעליו נכתב ב'קול קורא': "אנו קוראים ברגע האחרון לגורמים האחראיים לפעול בכל כוחם שלא לשנות את מערך הגיור בארה"ק ולא להביא למצב שהיהדות החרדית בעולם כולו תיאלץ לנהל רישום ספר יוחסין באופן עצמאי דבר שיביא לקרע ולפילוג עמוק בעם ישראל".

    "אנו קוראים לגורמים האחראיים לפעול בכל כוחם שלא לפרוץ את חומות השבת בערים שונות, באופן של הפעלת מקומות ציבוריים תוך חילולי שבת המוניים באופנים שלא נעשו עד כה. ומורים לכל בני הציבור החרדי ללחום נגד תופעה זו בכל הדרכים העומדים לרשותם".

    על מצוקת הדיור נכתב: "אנו פונים בזה לממונים על נושא הדיור בארה"ק לדאוג לצרכי הדיור של הציבור החרדי, בתנאים שהציבור יוכל לעמוד בהם. ולשלבם בכל ההטבות הניתנות לציבור הכללי לצרכי דיור. ומקוים אי"ה למנות ועדת עסקנים נבחרים לצורך מציאת פתרונות לדיור הציבור החרדי".

    "הננו פונים לרבבות עמך בית ישראל בקריאה: "עם ה' חזקו ונתחזקה". לימוד התורה וקיום מצוותיה בקדושה ובטהרה, הם חומת המגן לעם ישראל בכל מקומות מושבותיו מפני כל צרה וצוקה, והם אשר יעמדו בזמנים קשים הפוקדים את בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם לבטל מהם כל מיני גזרות קשות ורעות, ויש להתחזק עשרת מונים בלימוד התורה וקיום מצוותיה בטהרה, וכל דקדוקי ההלכה".

    "ואנו בתפילה ובקשה להשי"ת שיחיש לגאלנו ולהוציאנו מצרה לרווחה ומאפילה לאור גדול ונזכה שכימי צאתנו מארץ מצרים יראנו נפלאות, בביאת משיח צדקנו בב"א. מועצת גדולי התורה".



    1 תגובות

    מיין תגובות