גדעון סער במודיעין עילית: "נדרתי נדר לשמור את השבת"

    דוד לזר 1 Comment on גדעון סער במודיעין עילית: "נדרתי נדר לשמור את השבת"
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש נערך טקס הוקרה בעיר החרדית מודיעין עילית – לשר הפנים היוצא גדעון סער, בו קיבל השר אות הוקרה 'אזרח כבוד' מידי ראש העיר הרב יעקב גוטרמן.

    השר הפורש, גדעון סער, פתח את נאומו הנרגש שהוקדש כולו לנושא השבת, בדברי שבח והערכה לרה"ע. "על ראש העיר הרב יעקב גוטרמן אני יכול להעיד כמי שכיהן בשני המשרדים האזרחיים הכי משמעותיים, פנים וחינוך, שהוא מנהל את העיר מודיעין עילית באופן הראוי, באופן המתוקן, באופן שהוא מופת לניהול תקין, ואמרתי לך גם כששוחחנו, שמך יצא כמי שיודע לנהל את העיר לטובת התושבים בצורה המתוקנת ויישר כח לך על הפעילות שלך".

    גוטרמן גדעון סער

    בהמשך נאומו, סיפר השר על החלטתו למנוע את חילולי השבת בעיר תל אביב, "מעולם לא הותקפתי כך על החלטה שקיבלתי ואני מאוד שמח שהייתה לי הזכות לקבל את ההחלטה הזו שתשליך על אופייה של המדינה", אמר סער.

    "נולדתי בת"א, גדלתי בת"א וגם היום אני מתגורר בת"א, והבנתי שיש עלי אחריות מאוד גדולה, שכל החלטה שאקבל יש לה השלכות רוחב על רשויות אחרות מעבר לת"א וגם על תחומי מסחר נוספים. חשבתי על איך ייראה הרחוב המרכזי ביום שבת".

    "הרגשתי אחריות מאוד כבדה על הכתפיים שלי בהחלטה שאני מקבל בעניין הזה. אני לא יהודי שומר תרי"ג מצוות. אבל אני שומר שבת מאז שנולד בני דוד, זה נדר שנדרתי במעמד של הברית, כל הסביבה שלי היא לא סביבה ששומרת שבת, המשפחה שלי, החברים שלי, אף על פי כן אני חושב שקיבלתי את ההחלטה הנכונה. וההחלטה הנכונה היא לא לציבור החרדי, השבת שלכם תהיה אותה שבת, מי שצריך לשאול איך אנו רוצים את השבת שלנו דווקא ציבור שאינו דתי", אמר סער.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הערכה רבה. ראוי השר סער להערכה רבה מאוד על עמידתו לימין השבת כמו גם לימין שבת הארץ (פטור ארנונה בשנת השמיטה לחקלאים שומרי שביעית) כמו גם הבנתו את הצורך בעצמאות החינוך החרדי. כל אלו הם דברים בסיסיים שהיינו מצפים מכל שר בישראל, אך לצערנו המצב שונה בתכלית ועל רקע זה בולט השר בהגינותו. נסיים בברכה למר סער "יותר מששמרו ישראל על השבת, שמרה עליהם השבת ".