האם צה"ל מנסה להונות את גדולי ישראל?

    דוד לזר 2 Comment on האם צה"ל מנסה להונות את גדולי ישראל?
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר זעקה הכותרת בביטאון הליטאי 'יתד נאמן' את דבר ההצלחה מול גורמי הצבא בעניין חוק גיוס בני הישיבות. על פי הפרסום בעיתון, "לאור פעילות חברי הכנסת לפי דרישת חברים במועצות גדולי התורה שליט"א" גורמים בצבא נעתרו לבקשתם של גדולי ישראל לאפשר את התייצבותם לצו הראשון של בני הישיבות – במקום מיוחד המנוטרל מבעיות הלכה וצניעות.

    unnamed (5)

    כאמור, אמש התקיימה בירושלים ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, בהשתתפות גדולי האדמו"רים. בין הדיונים עלתה גם שאלת ההתייצבות הראשונה של בני הישיבות בלשכת הגיוס.

    לפני גדולי ישראל הובאה תגובה כתובה מגורם בצבא שבה נאמר כי במידה וגדולי ישראל יתמכו, – אזי הצבא ירכז את התייצבותם לצו הראשון של תלמידי הישיבות במקום נטול בעיות הלכתיות, וכפי הפרסום ב'יתד נאמן'.

    אולם כאן עולות כמה תמיהות, ראשית תמוה הדבר לראות מסמך צבאי המופיע על נייר חלק ללא לוגו רשמי, דבר המעיד כי המסמך כלל אינו מחייב.

    שנית, בעיון בחוק וב׳תשובת המדינה לבג״ץ׳ בסעיף 187א, על חוק הגיוס הנוכחי, ניתן לראות באופן חד כי ישנה התייחסות ברורה לגבי מיקום התייצבותם של בני ה16.5 שמתייצבים לראשונה, וכפי המופיע שם – הושם דגש על מיקום התייצבותם בלשכות הגיוס האזוריות הכלליות ולא במדור המיוחד של בני הישיבות.

    unnamed (4)

    נמצא, כי גם אם הצבא יחליט לאפשר על מיקום חדש להתייצבות, אזי לא בטוח שהחוק יאפשר זאת, ומכאן עולה התמיהה: האם מאן דהו בצבא מנסה להוליך שולל את גדולי ישראל?, ימים יגידו.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      עושים צחוק מהציבור החרדי ואח"כ דורשים ממנו שישב בשקט
      כי "גדי אגמון ביקש להרגיע"

      עצוב מאד שהציבור מתרגל למצב הזה

    2. 1

      הכותרת הבומבסטית נראית ככוונה להציג את חברי המועצת כתמימים שבקלי קלות ניתן להונות אותם. לגופה של ביקורת, בסעיף 187 רשום כי יתייצבו להליך מיון כמו שאר המלשבי"ם, לא מוזכר, וכמובן אין זה רצון הצבא נכון להיום, כי זה יתקיים באותו מקום. ימים יגידו אם הצבא עומד בסיכום או לא.