טיול שבועי עם קובי פינקלר • אל פסגת החלמוניות

    קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי עם קובי פינקלר • אל פסגת החלמוניות
    19:23
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גלנט: "האיראנים נכשלו במתקפה ויכשלו בהרתעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגובה של 1115 מטר מעל לפני הים (נקודת ההתחלה של הטיול), נראים הרי צפת, הגולן והרי הלבנון בצורה מושלמת.
    האויר צלול. גם הטיפוס במדרגות במעלה השביל עד לנקודת התצפית הראשונה לעבר עמקי הצפון, בואכה ימת הכנרת, רק עושים טוב לגוף, לנפש ולנשמה.

    תוסיפו לכך את פריחת החלמוניות ופרחי הסתיו ותקבלו טיול משפחתי מושלם לעונה זו של השנה.
    רק לקום, לארוז משהו קל לדרך, להוסיף מנשא לנושאי התינוקות שביננו וליהנות מכל רגע במסלול שכל אורכו המעגלי הוא 1.5 ק"מ.

    אנחנו בדרכנו לשביל פסגת הר מירון. כן, זה ההר שבמורדותיו המזרחיים עומד ציון קברו של רבי שמעון בר יוחאי.

    שמורת טבע הר מירון היא הגדולה בשמורות הגליל והגבוהה בהן. טיול בשביל הפסגה הוא סיור בשביל הגבוה ביותר בגליל. השביל מקיף את פסגת הר מירון (1,208 מטרים מעל פני הים), ומעניק תצפיות ממעוף הציפור על הגליל העליון, דרום לבנון והגולן. השביל עובר בחורש ים-תיכוני מפותח, שבו מפגש עם בעלי-חיים, ציפורי חורש וסבך ים תיכוני הכולל עצי אלונים, קטלב ועוד.

    נקודת ההתחלה סמוכה מאוד לחניון ומסומנת גם בסימון שבילים אדום (מס' 2332 במפה) ובסימון התלת-צבעי של שביל ישראל, לבן, כחול וצהוב. אחרי 300 מטרים של הליכה מגיעים למצפור הראשון. חמישים מטרים אחרי הנוף המשובח לכיוון הכנרת, צפת, יער ביריה, דלתון ועוד, רואים מימין לשביל את מרבץ החלמוניות הראשון.

    ההליכה כיפית ונעימה. בשעות אחר הצהרים, כדאי להצטייד בלבוש קל. אנחנו כבר בגובה של כ-1200 מטרים..
    לאורך השביל ( נלך לפי הסימון האדום כל העת), חורש טבעי המאפשר לקיים את הטיול גם כשהשמש עומדת ברום השמים. עוברים עוד קבוצת סלעים ולמרגלותינו , פורחות סיתווניות. אנחנו בסתיו ואין כמו הפרח העדין והקטן הזה כדי לבשר עליו. מידי פעם מדלגים לפנינו נחליאלים.

    כדי למנוע פגיעה בשמורה ולנוחיות המטיילים, הסדירה רשות הטבע והגנים מערך שבילים (המסומנים במפה ובשטח), ואמצעי בטיחות נוספים במוקדי העניין שבשמורה.

    אחרי הליכה של כשעה נינוחה חוזרים לכביש ממנו הגענו ברכב, חוצים אותו בזהירות ופונים שמאלה בכביש התחתון עוד כארבע מאות מטרים עד לחניון בו השארנו את המכוניות. במקום שירותים.

    כיצד מגיעים לנקודה ההתחלה?

    בכביש 89, סמוך לקיבוץ סאסא, פונים להר מירון לפי השילוט. כעבור ק"מ חולפים על פני בית ספר שדה הר מירון ומיד אחריו הבסיס הצבאי התחתון. ב-1.3 ק"מ משמאל חורבת חממה. ממשיכים לטפס עם הכביש לראש ההר עד לנקודת החניון ליד השירותים הכחולים. מחנים ומתחילים לטפס בשביל האדום דרך המדרגות.

    מרבץ (1) מבט (1) חלמוניות (1) שביל בחורש (1)



    0 תגובות