ישראל פרוש: "הרבנים צריכים להתעסק בעניינים רוחניים ולא בעניינים פוליטיים" • צפו

    דוד לזר 2 Comment on ישראל פרוש: "הרבנים צריכים להתעסק בעניינים רוחניים ולא בעניינים פוליטיים" • צפו
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בערב חג הסוכות התכנסו ובאו ביוזמת 'קול חי' כל ראשי הערים החרדיות ללשכתו של ראש העיר בני ברק חנוך זייברט.

    יחד ישבו זה לצד זה ראש עירית בית שמש משה אובטבול, ראש עירית ביתר מאיר רובינשטיין, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ראש מועצת רכסים יצחק רייך, ראש מועצת קרית יערים אברהם רוזנטל וראש מועצת עמנואל עזרא גרשי.

    בסוף השעה הראשונה, העלה בצלאל קאהן את נושא השמיטה בערים החרדיות.

    בתגובה לכך פתח ראש עיריית אלעד שרוליק פורוש ואמר כי "אני חושב שראש עיר חרדית אין לו בכלל מה לומר בנושא השמיטה, צריך לקחת את המרא דאתרא ולתת לו את הסמכויות של כל נושא השמיטה. ואכן אני נתתי את כל נושא השמיטה למרא דאתרא באלעד – הרב גרוסמן".

    מדבריו של פרוש הובן כי רק את נושא השמיטה הוא העביר לסמכויותיו של רב העיר, ואכן הבהיר פרוש כי "לרבנים צריך לתת את הדברים הרוחניים ואותם הם צריכים לנהל, את הדברים הפוליטיים ראש העיר צריך לנהל ולא הרב", אמר פרוש.

    יוסי שוינגר שהנחה את השיח אמר בתגובה לפרוש כי "אני חושב שזו הכרזה קצת חריפה, כי רב צריך להתערב בכל נושא, הוא הרי עיני העדה".

    ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ענה בהומור לשיח שהתפתח ואמר כי "מעניין שדווקא שרוליק פרוש נהיה העסקן ויוסי שוינגר נהיה כאן הרב".

    מי שסגר את הנושא היה דווקא ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שהסביר את אמירתו של פרוש בעובדה ש"פרוש בטוח חושב שהרב עסוק בעניינים רוחניים ולכן הוא לא מקשיב לקול חי".

    על זה ענה פרוש כי "אוי לנו אם הרבנים הם אלו שהיו צריכים להשיג לנו כיתות במשרד החינוך, את הדברים האלו אנחנו צריכים לעשות".

    צפו בדיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מאז ומתמיד המישפוחה הירושלמית מעדיפה שהרבנים לא יתערבו לה.

    2. 1

      אם נתרגם זאת זה הולך בערך כך
      ישראל פורוש : מותר לחלל שבת
      שויגר : לחלל שבת ??? מה נסגר ?
      זייברט : בצחוק וואללה התהפכו היוצרות שויגר אוסר את חילול השבת ושרוליק מתיר.
      אבוטבול : אתם לא הבנתם הוא התכוון אסור לחלל שבת ומותר לחלל שבת.

      כולם צוחקים… אני חושב שצריך לעשות קריעה. גם על הרדיו המסוגל לסבול ולשדר כאלו דברים וגם על 'נציגי יהדות' שכאלו וגם על עצם העובדה שאנו מסוגלים להמשיך בקור רוח לאחר שמיעת הדברים מטורפים הללו. כמעט לציונים היינו לסרוגים דמינו.
      דמיינו לעצמכם רק דמיינו אדם העולה לשידור בקול בעורמה או ברדיו קול חי ומתחיל להכחיש את הושאה או מבזה את זכרם של חיילי ישראל שנהרגו ביום הזכרון. כמה רעש הדבר היה עושה איזו מהומה היו מקימים על זה ???