ושמחת בחגך • טיולים מותאמים ונגישים לסוכות

    קובי פינקלר 1 Comment on ושמחת בחגך • טיולים מותאמים ונגישים לסוכות
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישראל חיים כיום למעלה מ – 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות. קהל עצום שעבורו לצאת לטיול או פסטיבל בחג היא משימה לא פשוטה כלל. על מנת שגם הם יוכלו ליהנות משפע הפעילויות המוצעות בחג, נדרשים עבורם הסדרי נגישות נאותים והתאמות מיוחדות. צוות סוקרי עמותת נגישות ישראל סקר כמה מהאירועים הנגישים בחול המועד לטובת אנשים עם מוגבלות שעבורם פרסום המידע אודות הסדרי נגישות הוא חשוב וקריטי שכן יש בו כדי לסייע להם היכן לבלות ולהימנע מעוגמת הנפש והאכזבה הכרוכים מלהגיע למקום שאינו נגיש ולא ניתן להשתלב בו. קול חי מביא את האתרים הנגישים מהצפון ועד לדרום.

    אזור הצפון

    פארק הירדן
    במקום תמצאו מסלולי טיול מגוונים, מאהל בדואי למשפחות ולקבוצות, רכיבת גמלים בפארק ועוד. מקום לקמפינג ולפיקניק אביבי מושלם לכל המשפחה.
    מקום: פארק הירדן – מכביש 87 המקיף את הכנרת פונים לכביש 888 חד נס
    טלפון: 04-6923422
    נגישות: בפארק 750 מטר של שבילי טיול נגישים לכ"ג. מתחמי פיקניק נגישים לכ"ג. חניית נכים. שירותי נכים.
    פסטיבל הפפריקה ה-6 בחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית

    מתחם פפריקוש – מתחם לכל המשפחה הכולל: * סיור בעגלת פפריקה לתוך השדות * שזירת שרשראות פפריקה * סדנת הכנת ממרח פפריקה.

    פעילויות לכל המשפחה: *מופע תיפוף/ הצגת ילדים *בריכת הפפריקה * כתב חידה בשדות התבלינים *המיצג האדום בשדות * פינת יצירה לילדים

    תה ביסטרו– מתחם קולינרי על מרפסת החווה בו תוכלו ליהנות ממאפים משובחים, מגוון חליטות הבית וגם קפה איכותי.

    איפה: בחוות דרך התבלינים בית לחם הגלילית, הכניסה לפסטיבל ללא תשלום, פעילויות היצירה והסדנאות בתשלום סמלי.
    טלפון: 04-953340 נגישות: אין חניית נכים אך יש חנייה בשפע, גישה בכיסא גלגלים, שירותי נכים.

    פסטיבל העץ ה-4 בפארק דרך העץ
    בחול המועד סוכות מתקיים פסטיבל העץ לחריטה וגילוף. מפגש עם אומנים העובדים בשיטות גילוף שונות. אתם מוזמנים לחוות את תהליך העבודה בעץ וליהנות ממגוון דוכני אומנות של יצירה בעץ ודוכני מכירה של משחקים ומוצרי נוי לבית מעץ. זאת בנוסף למגוון הפעילויות שיש בפארק: הפעילות מתחילה בצפייה בסרט קצר המתאר את הצמחים ביער ומהווה שער כניסה קסום לחוויה ביער האקטיבי. הפעילות בפארק הינה פעילות חופשית וכוללת: מבוך בארבע דרגות קושי שונות, סדנת עץ בנגריה של פינוקיו, מעגל מתופפים– התנסות בתיפוף בליווי מדריך מקצועי, תבליט ארץ ישראל, מתחם מיני גולף ובאולינג. בתוספת תשלום תוכלו ליהנות גם מ: מכוניות פדלים – נסיעה של 200 מ' במסלול מסודר ומאתגר במחיר 5 ₪ לסיבוב. רכבת התבור – נסיעה חוויתית בת כ-20 דקות בקרוניות אל מול נוף התבור במחיר 10 שקלים לאדם.
    במקום סוכה גדולה ומרווחת עם ספסלים ושולחנות לנוחיותכם.
    מתי: פסטיבל העץ מתקיים בתאריכים 12-14/10, ימים א'-ג'.
    טלפון: 04-6620606
    נגישות: חניית נכים. נגישות בכ"ג לרוב הפעילויות: לאולם ההקרנה, מבוך, מיני גולף, נגריה- צריך להזיז ספסל, לסדנת התיפוף- מדרגה אחת. פעילויות עם בעיית נגישות – מכוניות פדאלים והרכבת.

    סוכות במוזיאון הפתוח תפן
    טלפון: 04-9872022, 04-9109609
    למידע מפורט כנסו לאתר הבית www.omuseums.org.il
    נגישות: חניית נכים, דרך נגישה לכל אתרי המוזיאון, שירותי נכים

    אזור ירושלים

    פסטיבל חגיגת האסיף בעין יעל
    פסטיבל חגיגת האסיף חוה"מ סוכות בעין יעל: תהלוכת עלייה לרגל ומפגש ברחוב הרומי הקסום עם בעלי מלאכה קדומים; שלל סדנאות ויצירה באתר המרהיב לכל המשפחה; שחקני רחוב ונגנים, סיורים מומחזים בגן שיר השירים, תחרות חץ וקשת; סיור בממצאים העתיקים, שחזור מלאכות קדומות; סדנת כלי נגינה, הכנת קישוטים לסוכה; ביקור בפינת החי; התנסות בסדנת קדרות, פסיפס, אריגה וקליעת סלים. מדי יום תתקיים בעין יעל ההצגה " ושמחת בחגך" של חבורת "סביבה למסיבה" דוד אברהם שמתכנן להיות לבדו בסוכה, פוגש את אחיינו הצעיר יוסי, מה שהיה צריך להיות מפגש משעמם עם דוד זקן הופך להיות חגיגה אמיתית של שמחת הסוכות. המופע בשיתוף הקהל העוזר ליוסי ולדוד אברהם להכיר את החג ולשמוח בו. אין צורך בהרשמה מראש.

    נגישות: אין חניית נכים אך יש חנייה בשפע, שירותי נכים, שבילים רחבים בשיפועים מתונים מרוצפים או כורכר, גישה בכ"ג לרוב הנקודות במוזיאון.

    נגישות: חניית נכים. גישה לכל האולמות. שירותי נכים

    "הבוטניאדה" בגן הבוטני
    מי מסתתרת בין עצי הבונסאי הזעירים? מיהו האוגר שבסוואנה האפריקאית? מהם הסודות הטמונים במבוך? ואיך משתלב בסיפור הצייר קלוד מונה? הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם, ירושלים בשיתוף תיאטרון בלאגינא מזמין את כל המשפחה לאירוע מלא קסם, "הבוטניאדה" – מרתון תיאטרלי של צמחים, פרחים, פסלים קסומים ויצירה. בואו לחזות בפלא – הצמחים מתעוררים לחיים והופכים לדמויות אנושיות צבעוניות ומשמחות.

    מה בתוכנית? נסתובב בין הצמחים, נפגוש את הדמויות ונשתתף בהפעלות כיפיות ומרתקות ובסדנאות יצירה באמצעותם ייערך מפגש ייחודי עם עולם הטבע. הילדים יהפכו לאמני בונסאי ויזכו לקבל תפוח אדמה בונסאי במתנה, ילמדו את אמנות האוריגאמי וישיטו פרחי נימפאות מנייר על האגם, יעברו דרך מבוך הסוואנה האפריקאית, ועוד

    מקום: הגן הבוטני האוניברסיטאי, יהודה בורלא 1, שכונת "ניות" ליד האוניברסיטה העברית – קמפוס גבעת רם (הכניסה היא דרך תחנת דלק של חברת "דלק" ברחוב הרצוג). טלפון: 02-6794012

    נגישות: חניית נכים, שירותי נכים, הסעה בקלנועית למוגבלי תנועה במסלולי האתר בתאום מראש (הקלנועית אינה מותאמת לכ"ג) , פס סימון ללקויי ראייה אל מרכז המבקרים, כ"ג להשאלה, מקומות לכ"ג באודיטוריום, גישה למרבית אתרי הגן למוגבלי תנועה, רצויה עזרת מלווה למבקר בכ"ג למספר אתרים, מקום לכ"ג במרכז המבקרים, קרונית מותאמת לכ"ג ב"רכבת הגן".

    פסטיבל הכישוף הגדול באולם מכושף
    פסטיבל הכישוף הגדול – בפעם הראשונה בישראל פסטיבל באולם שכולו מכושף.

    חוויה תיאטרלית המשלבת קטעי וידאו מרהיבים עם שחקנים על הבמה, בהשתתפות קהל הילדים. את קהל הילדים יקבל הקוסם הגדול ויכניס אותם לממלכה הקסומה. כל הילדים מתחפשים למכשפים בכניסה לאולם.

    באולם יוצג המופע בית הקסם לכישוף – קהל הילדים מגלמים את התלמידים, המכשפים הצעירים שבאו לשיעור אצל מרלין המכשף הדגול אשר על הבמה. מרלין מעביר לילדים את שיעורם הראשון בקסמים וכישופים ולפתע מגלה שהחיים אינם בדיוק כפי שחשב שהיו… יחד עם הילדים הוא מנסה לפתור את התעלומה.

    באכסדרה: פינת לימוד קסמים, פינת יצירה קסומה, כיתת לימוד מכושפת.
    חוויית מולטימדיה מכושפת יחודית ומדליקה לכל המשפחה , לא תותר כניסה לילדים מתחת לגיל שנתיים לאולמות.
    מקום: תיאטרון ירושלים לאומנויות הבמה, רחוב מרכוס 20, ירושלים
    נגישות: נגישות מלאה לנכים לכל האולמות ולמרבית האכסדראות (חניית נכים, מעליות, מעלונים, שירותי נכים, מקומות מיוחדים לכסאות גלגלים וכד').ניתן להזמין באתר כרטיסים למקומות המיועדים לבעלי כסאות גלגלים. מומלץ לפנות לקופת התיאטרון טל. 02-5605755. מערכת שמע לכבדי-שמיעה ללא תשלום נוסף באכסדרת התיאטרון לפני ההצגה. עזרי ראיה והגדלה – לקוחות המתקשים בצפייה מרחוק, יוכלו ליהנות מעזרי ראיה ואמצעי הגדלה ללא תשלום נוסף, באכסדרת התיאטרון לפני ההצגה.
    פסטיבל חווייתי לכל המשפחה בפארק מיני ישראל!

    "חווה של חוה"
    החווה של חוה היא פינת חי וליטוף לכל המשפחה אשר מפגישה את הילדים עם חיות המשק הרבות באמצעות ליווי והסברים בגובה העיניים. פרט לחיות הרבות בחווה, מוצעות פעילויות נוספות כגון אפיית פיתות בטאבון, רכיבה על חמורים, נסיעה ברכבת אל הרפת, פינת ליטוף, ג'ימבורי לקטנטנים, סיור בכרכרה , הפרחת יונים, מתנפחים יבשים ורטובים, הסברים מודרכים ועוד.
    טלפון: 08-8593876, 054-2471227
    נגישות: שרותי נכים, שבילי גישה, חנייה נוחה קרובה

    חגיגת חושים, מוח, אשליות ומדע – סוכות בגן המדע
    מוזיאון גן המדע ע"ש קלור מקיים בחג הסוכות ובחול המועד פסטיבל של פיסיקה, כימיה, טבע ומדע למשפחות ולילדים. מדריכי הגן יעבירו שפע של פעילויות, הדגמות והפעלות אינטראקטיביות המערבות את כל החושים. חושי הראייה והשמיעה יאותגרו בשאלות וצוות הגן יענה: מהם גלי הקול ואיך הם נפגשים? איזה צורה יש לקול וכמה מהר אנחנו מסוגלים לראות? איך נוצרים צבעים וממה מורכב אור השמש?
    * לכבוד הפסטיבל הוצבו ברחבי הגן מוצגי מדע חדשים, מלאי ברק ומעוררי מחשבה שיתעתעו בחוש הראייה * אורחי הגן יוכלו ליהנות מחידונים נושאי פרסים במשחק "חפש את המטמון" * תערוכת המוח האינטראקטיבית בגן ממשיכה להציג את כל מה שמוזר ומעניין בראשנו * באודיטוריום מקום: מכון ויצמן למדע, הרצל רחובות
    טלפון לבירורים: 08-9344401
    נגישות: חניות נכים, דרכים נגישות, שרותי נכים.

    אזור הדרום

    פסטיבל כדורים פורחים בינלאומי בגן לאומי אשכול (פארק הבשור)
    בחול המועד סוכות, 14-15/10, שמי הנגב יקושטו בכדורים פורחים צבעוניים ובשלל צורות אשר הגיעו אלינו מרחבי העולם. זו השנה השלישית שעמותת התיירות שקמה-בשור ומועצה האזורית גלבוע משתפות פעולה בפסטיבל מיוחד וצבעוני זה. המטס בישראל, נהפך לשם דבר ומגיעים אליו כ 16 טייסי כדורים פורחים מרחבי העולם.

    הפסטיבל מתקיים באישור המשטרה, מד"א וצה"ל. אסור להכניס נשק. אין כניסה עם כלבים.
    האירוע בגן לאומי פארק הבשור יחל ביום ג' 14.10
    איך מגיעים: רושמים בחיפוש ב WAZE – פארק הבשור. מצומת גילת נוסעים לכיוון מערב על כביש 241, בסמוך לישוב אורים. רבע שעה מערבית מאופקים.

    מחיר: יחיד 129 ₪ כולל לינת שטח בפארק. חבילה משפחתית 399 ש"ח (4 כרטיסים : זוג+ שני ילדים), ילד עד גיל 3 ללא תשלום! הלנים בצימרים ובאורחנים באזור ייהנו מכניסה חינם לאירוע!
    נגישות: החניון נגיש לכיסאות גלגלים, חניות נכים, שירותי נכים, גישה במישור

    סוכות בקיבוץ יד מרדכי
    הדבורים של קיבוץ יד מרדכי מוכנות לקבל את השנה החדשה ולארח משפחות וילדים בפסטיבל חגי תשרי- בראש השנה ובסוכות ולהזמין אתכם לשפע של הפעלות ושל אטרקציות לילדים.

    ב"בית הדבש והדבורה" של מכוורת יד מרדכי ילמדו הילדים על תהליך ייצור הדבש. דבוראי בחליפת עבודה מיוחדת ייקח את המשפחות עם הילדים לסיור במכוורת ותפתח כוורת אמיתית מול הילדים. באמצעות פעילויות לילדים תקבלו הצצה מלהיבה לעולמן המרתק של הדבורים ובהזדמנות זו גם ללמוד על חיי הדבורים, על המבנה המשפחתי המיוחד של הדבורים, על המלכה והפועלות ועל תהליך ההאבקה, ייצור הדבש ותרומתו לבריאות ולגוף האדם. לסיום הפעילות ילקקו הילדים דבש טרי וטהור ויכינו נרות מדונג דבורים אמיתי.
    לפרטים נוספים: 08-6720559 | 052-3923104 |
    נגישות בית הדבש והדבורה: אין חניית נכים אך יש חנייה בשפע, גישה בכיסא גלגלים, שירותי נכים

    פארק אופקים
    פארק אופקים ניטע בגדת נחל אופקים. למרות כמות המשקעים הזעומה שבאזור, יצרה כאן קק"ל יער ירוק המשתרע על 500 דונם. במרכז הפארק מתנשאת מצודת פטיש. ערוץ נחל אופקים חושף בהתחתרותו מי תהום .גבוהים והפארק עצמו הוא אתר נופש נחמד, נעים ונגיש

    דרך הכניסה הראשית ליער מובילה היישר אל החניון המרכזי של הפארק, השוכן בלב מדשאות ירוקות. החניון נגיש .ושבילים נוחים מובילים אל חלק משולחנות הפיקניק. סמוך לחניון יש ברזי מים ושירותים נגישים
    במדשאת הפארק מתנוסס פסל בדמות ציפור גדולה, מצוואר הציפור יורדות שתי מגלשות שגם ילדים עם מוגבלויות פיזיות יכולים לטפס ולגלוש. מתקני הספורט שבחניון נגישים גם הם.

    איך מגיעים? נוסעים דרומה לאורך הרחוב הראשי בעיר אופקים (רחוב הרצל) ופונים שמאלה ברחוב החיד"א, המוביל היישר לשער הפארק.

    שמורת הטבע עינות צוקים

    "עינות צוקים" או בשמה הנוסף "עין פשח'ה" היא שמורת הטבע הנמוכה בעולם. החלק המרכזי הוא שמורה קולטת קהל והוא משתרע על שטח של כ-500 דונם. בחלק זה מצויות בריכות שכשוך ושחייה המלאות במי מעיינות טבעיים והמבקרים מוזמנים לנפוש, לשחות ולטייל בו באופן עצמאי. בחלק זה מצוי גם האתר הארכיאולוגי מתקופת בית שני.
    מקום: צפון ים המלח 3 ק"מ דרומית לקבוץ קליה על כביש 90.
    טלפון: 02-9942355

    נגישות: חניות נכים, דרכי אספלט ישרות ורחבות אל האתר הארכיאולוגי ואל הבריכות. חנות מידע נגישה.
    סככות צל ושולחנות פיקניק מונגשים לכיסאות גלגלים. שירותי נכים. "בריכת תמר" – בריכת שחיה בפקוח מציל. למוגבלי תנועה יש מעלון הורדה למים. הבריכה אינה פעילה בכל יום ורצוי להתעדכן בימי ושעות פעילות הבריכה בטלפון.

    עוד מסלולי טיול נגישים, פסטיבלים, פארקים, שמורות טבע, גנים לאומיים, אטרקציות ועוד… במדור התיירות באתר נגישות ישראל.



    1 תגובות

    מיין תגובות