טיול שבועי עם קובי פינקלר • טעימות גליליות

    קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי עם קובי פינקלר • טעימות גליליות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בגליל המערבי ובהרי צפת אוצרות של ממש. ריח הסתיו נישא באויר, ההרים אומרים שירה, המרחבים רבים וההיסטוריה קורצת מכל פינה.

    ימים של סתיו בארץ הגליל. חצבים פורחים בשדות ולארוך הדרכים, עננים מכסים חלקית את פני השמיים, האויר קריר ברוב שעות היום והאוצרות רבים.

    תרנו אחרי טעימות גליליות. בעכו, מצאנו את אוצרות הגליל ,בקיבוץ עברון מצאנו את יוניי שעלתה מאתיופיה, דמויות מעניינות וטובות. בין לבין גם מקום ללין בו, לאכול אוכל גלילי, ללקוט תאנים משובחות ואפילו להאכיל קופים.

    "אינו דומה טעם דג העולה מימי טבריה לטעם דג העולה מימה של עכו" אמרו חז"ל וכדי לבדוק מה חדש בממלכה הקסומה הזו של עכו, הצפנו ועלינו לאחת משבעים וארבע ערים ברחבי תבל שנבחרו על ידי "אונסקו" כמפעלי תיירות ראויים לציון. בקיץ 1267 מגיע לעכו הרמב"ן, ראש הקהילה היהודית בברצלונה , והוא בדרכו לירושלים. את תפילות ראש השנה באותה השנה בחר הרמב"ן לקיים בעכו. ידע הוא רבי משה בן נחמן את הסיבה כנראה.

    סיור מחודש בעכו מגלה עולמות חדשים וצפונות נסתרות .הרבה מילים כבר נאמרו על עכו אך ככל שעובר הזמן נדמה כי מדובר במעיין אטרקציות שרק הולך ומתגבר. סיור ברחובות העיר העתיקה , במנהרת הטמפלרים, בחדר הגרדום ,באולמות האבירים שעכשיו עברו שיפוץ והרחבה בצורה מדהימה,(עבודה נהדרת של אריקה וצוותה ),בחמאם המשוחזר להפליא, מכיל בחובו סיפורי גבורה ( בין חדרי בית הכלא האימתניים) ארכיטקטורה קסומה מעל ומתחת לפני האדמה, (עבודה נהדרת של אריקה וצוותה ), סמטאות שמובילות אותנו למקומות רחוקים, נופים טבעיים, ים כחול ומעל הכל המסלול היהודי שילוט מסודר מוביל את המסייר ברחובותיה של העיר ל-28 אתרים יהודיים ברחבי העי, בהם בית הכנסת של הרמח"ל , אותו מקנים מדריכי מדרשת הגליל המערבי בשיתוף עם עמותת אוצרות בגליל.

    עוד באזור. בקיבוץ עברון הסמוך הקימה יוניי את מפעלה רגעי קסם מהכפר באתיופיה. סיפור- העלייה והזיקה לארץ ישראל, מפגשים בדרך טקס "הבונה" – מנהג הלקוח מהווי חיי הכפר באתיופיה ועוד. טל.0522360959

    ולסיומו של מסע גלילי מהאירוח האתיופי לזה הדרוזי.

    לא הרחק מכרמיאל, בכפר הדרוזי סג'ור, פתח ריאד, יוצא צבא לשעבר מסעדה ביתית נפלאה. מטעמים המוכנית במקום, טריים ונקיים להפליא. משגיח הכשרות, עומד שם כל העת ומשגיח שעה שבעלת הבית מכינה את מטעמי העדה. בחצר הבית סוכה מרווחת ומי שמחפש משהו אחר שיגיע לשם. הכל בשפע ובשיא הנקיון . צריך תיאום מוקדם כי הכל טרי. 050-7637130 איברהים ריאד.

    ומה עם הקופים? לא שכחנו גם אותם. בדרך חזרה למרכז, עצרו ביער הקופים בידפת. האטרקציה העיקרית במקום הם שני סוגי הקופים החיים בו – קופי הסנאי הקטנים והחמודים, וקופי המקק הגדולים יותר. הקופים מוחזקים בתנאי גידול הקרובים ככל האפשר לתנאי סביבתם הטבעית. בנוסף, תוכלו לפגוש ביער חיות בר שונות כמו יעלים, ואפילו עם תתנהגו יפה צפרי המים יערכו לכבודכם הצגה. ביקור במקום, הוא חוויה לכל המשפחה. גם בשעת צהרים חמה, מקררים את המקום בממטרות מים. נוטלים חופן גרגירים מאכילים ומחפשים את הקופים והרי לכם חוויה לקיץ. 04-9801265



    0 תגובות