כרמל בראיון תקיף: "קם דור שלא למד בישיבות" • האזינו

    דוד לזר 4 Comment on כרמל בראיון תקיף: "קם דור שלא למד בישיבות" • האזינו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנחם כרמל תוקף ב'קול חי' על החרם נגדו: "קם דור חדש של אנשים שלא למדו בישיבות ועושים פוליטיקה מהכשרות. המודעה של 'שארית' לא כשרותית, היא פוליטית".

    הבוקר פרסם העיתון 'יתד נאמן' מודעה מטעם ההכשר 'שארית ישראל' כי הוסרה ההשגחה מרשת צרכניות 'בר כל' שבבעלותו של הרב מנחם כרמל.

    הסרת הכשרות מסניפי 'בר כל' היא המשך ישיר לתהליך הדרמטי שהחל לפני כשבועיים בהכשר 'שארית ישראל' שעבר את אחד השינויים ההיסטוריים שלו כשארבעה רבנים חדשים צורפו לוועד הכשרות.

    רבני הכשרות הותיקים הגר"ע אוירבך, הגר"מ גרוס והגר"א דינר סירבו לשתף פעולה עם השינוים החדשים שהתרחשו, ובשל כך הם אף החרימו את ישיבות וועד הכשרות.

    בהמשך להתנגדותם של הרבנים הותיקים, בימים האחרונים פעל מנהלה של רשת 'בר כל' הרב מנחם כרמל להקמת ליין מיוחד של פירות וירקות מתוצרת שנת השביעית שיימכרו ברשת שבבעלותו תחת כשרות משולבת של 'העדה החרדית' עם כשרותם של הרבנים הותיקים של 'שארית ישראל' תחת הנהגותיו של מרן החזו"א.

    כאמור, היום ביתד נאמן, התפרסמה מודעה מטעם 'שארית ישראל החדשה' על הסרת ההכשר מסניפי 'בר כל'.

    בראיון חריף וכואב למהדורה המרכזית ב'קול חי' בהגשתו של בצלאל קאהן, אמר הרב מנחם כרמל בתגובה על הסרת הכשרות מהרשת שבבעלותו, כי "כל מה שקרה הוא הפתעה, הרי בדיוק כפי שעשיתי השנה עשיתי גם בשמיטה הקודמת".

    "בשמיטה הקודמת לקחתי כשרות של העדה החרדית ומלבד מספר סניפים היה בכל הסניפים פירות וירקות רק בהכשר 'העדה החרדית'  על פי הרב אלישיב ועל פי הנהגות החזו"א. ובדיוק אותם הרבנים שהשנה מצטרפים בכשרותם להכשר 'העדה החרדית' הם אלו שבשמיטה הקודמת הצטרפו ל'העדה החרדית' ולהרב אלישיב".

    על מהות המודעה שהתפרסמה היום ביתד אמר הרב כרמל כי "המודעה היא פוליטית לחלוטין ולא כשרותית. כי הרי אותם הרבנים שנתנו לי את הכשרות אז – נותנים לי כשרות גם היום, והכשר הבד"ץ הרי לא השתנה. ותאמינו לי שגם סיבה כספית לא הייתה, אז אם כן – זה אומר דרשני, ושהמאזינים ינחשו לבד את הסיבה האמיתית".

    בשלב זה, הראיון הפך מחריף לכואב.

    "אנחנו נמצאים בימים שהם בין כסא לעשור", אמר הרב כרמל "ימים שכולנו צריכים להתאחד בהם. הייתה לנו שנה קשה מאוד, שנה של גיוס בני הישיבות, ובמקום להתעסק בדברים החשובים אנחנו מתעסקים בשטויות, במקום באחדות, בזה אנחנו צריכים להתעסק?"

    "מעולם לא התעסקתי בפוליטיקה, הרב שך זצ"ל לימד אותנו להתעסק רק בדברים החשובים ולא בפוליטיקה, אבל היום, קם לו דור חדש של אנשים שאני לא יודע מאיפה הביאו אותם. אנשים שאני לא מבין איזו התנהלות יש להם, מאיפה הם למדו את זה?".

    "בטוח לי שאותם אנשים לא למדו את זה בישיבות, כי הרי לא יכול להיות שמי שלמד בישיבה יתעסק בכזו פוליטיקה, ובכל מיני פטנטים ורמאויות, איפה אנחנו, לאן הגענו?", צעק הרב כרמל בכאב.

    האזינו לראיון הסוער והמלא:



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מה אכפת לו בכלל מקבוצה בניברקית זניחה ?
      אנחנו רוב מנין ובנין של כלל ישראל בכוחנו להרים הכשר שיעקוף את העדה החרדית ובעלז ביחד