תגובות לנאום נתניהו: חיזוקים מהקואליציה וביקורת באופוזיציה

    גואל ועקנין No Comments on תגובות לנאום נתניהו: חיזוקים מהקואליציה וביקורת באופוזיציה
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הקואליציה חבר הכנסת יריב לוין אמר בתגובה כי ראש הממשלה קרע בנאומו את המסכה מעל פניו של אבו מאזן והוכיח שהוא פרטנר לחמאס ולא לשלום.

    יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת חבר הכנסת זאב אלקין אמר כי "אבו מאזן צריך לדעת שהמשך ההשמצות והתקפות על ישראל בזירה הבין לאומית יהיה כרוך במחיר כואב שהוא וההנהגה הפלסטינית יצטרכו לשלם".

    חבר הכנסת אלי ישי מש"ס אמר כי "נאום ראש הממשלה נתניהו היה נאום של יהודי המתפאר בארצו ובבני עמו ומחויב להבטיח שלומם והמשך הישרדותם בה", אמר ישי.

    סגנית השר ציפי חוטובלי אמרה כי "זו הכרזה רשמית מצידה של ישראל על סיום השיחות עם הפלסטינים. קידום היחסים עם העולם הערבי המתון יתבצעו באופן ישיר הודות לאינטרסים משותפים ולא על בסיס הקמת מדינת טרור נוספת בשטחי ישראל".

    מנגד, יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יצחק הרצוג אמר כי נתניהו יודע לנאום, אולם הבעיה היא שהעולם כבר לא מקשיב לו.

    ח״כ אחמד טיבי הגיב ואמר על נאומו של נתניהו: "נאום אסלמופובי ריק מתוכן מדיני של מנהיג מתוסכל מכך שהעולם לא מקבל את שתי התיזות העיקריות שלו על דאעש ועל אירן. נאום טיפוסי של נתניהו כמו שהיה ב8 נאומים קודמים ללא תוכן מדיני ועם התקפה אישית ברוטלית ושקרית נגד אבו מאזן".

    "התיאור של אבו מאזן שכינה את השואה כפשע הנורא בהיסטוריה המודרנית כמכחיש שואה היא טענה של עסקן ולא דל מנהיג אחראי, והטענה כי אבו מאזן רוצה יודנריין, פלסטין ללא יהודים היא שקרית וצינית. אבו מאזן והפלסטינים רוצים פלסטין ללא מתנחלים ואין יותר צודק מכך. התביעה של נתניהו מהעולם ל׳הערכה והערצה׳ לצה"ל היא יהירות. וצבא כיבוש לא יכול להיות מוסרי כי זה אוקסימירון..".

    עוד אמר טיבי כי "התמונה שהציג נתניהו היא לא סיבה מוצדקת להרג 500 ילדים בעזה. בקיצור: נאום יחצני המלווה בלהקת מעודדות של פקידים ישראלים ועסקנים יהודים ללא תקווה דקה לפני תחילת העימות המדיני הכולל".

    חברי כנסת רבים מהאופוזיציה ובהם חברת הכנסת גלאון, חברת הכנסת יחימוביץ וחבר הכנסת כבל הגדירו את נאומו של ראש הממשלה נתניהו חסר כל בשורה מדינית, וחברת הכנסת גלאון אף גינתה בחריפות את ראש הממשלה כשקבעה כי נאומו הוא חותמת רשמית לכישלונו המוחלט של נתניהו לחלץ את ישראל ממעגל הדמים והאלימות האין סופי, כלשונה.



    0 תגובות