יחימוביץ: "יאיר לפיד הוא להטוטן שקרי"

    דוד לזר No Comments on יחימוביץ: "יאיר לפיד הוא להטוטן שקרי"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שלי יחימוביץ' תקפה הבוקר את שר האוצר יאיר לפיד ואמרה כי "המספרים בתקציב המדינה פשוט לא מתחברים, לא מתכנסים לסכום הגיוני. יש עתיד ויאיר לפיד באמת מאמינים שהמלים הן תחליף למעשה, שאם הם אומרים שיעבירו מיליארדים למשרדים החברתיים אז המיליארדים האלה באמת ניתנו לאותם משרדים".

    ח"כ יחימוביץ' הוסיפה ואמרה כי "בפועל, מדובר בקיצוץ מאוד עמוק, כי התוספות בסך 8 מיליארד שקל שלפיד הציג הן תוספת אוטומטית כתוצאה מהגידול באוכלוסייה. מזה 6 מיליארד הולכים לביטחון ורק 2 מיליארד למשרדים החברתיים, וזה עוד לפני שמחשבים את הקיצוץ הרוחבי שלפיד ביצע ב-2014 ושיחזור על עצמו ב-2015".

    היא תקפה את לפיד ואמרה כי "הצגת התקציב של לפיד היא פשוט שקר. ההתנהלות היא התנהלות של להטוטנות, יש תחושה של חוסר קשר מוחלט למציאות ובינתיים המדינה קטנה, ויש פחות ופחות כסף לבריאות, פחות ופחות כסף לחינוך. זה אומר שמי שיש לו הרבה מאוד כסף לא מרגיש בזה כי הוא מוציא מכיסו ומשלים. מעמד הביניים גם מוציא מהכיס ומשלם, אבל נקרע בגלל זה וההכנסה הפנויה שלו קטנה. העניים נזרקים ממש לשוליים, כי הם, אם הם נורא ירצו, לא יוכלו לשלם. אתה שואל את עצמך איפה התקווה, לאן מסתכלים קדימה, מה עם כל ההבטחות הגדולות – ואין מה לעשות חוץ מלדפוק את הראש".

    בדף הפייסבוק שלה כתבה אמש יחימוביץ: "אסביר גם מתמטית וגם ערכית איך לפיד הוליך את הציבור שולל ביודעין במסיבת העיתונאים היום. אין שום תוספת למשרדים החברתיים. בדיוק ההיפך. יש קיצוץ עמוק שכמוהו כהטלת מס. 8 מיליארד השקלים אינם תוספת לתקציב אלא הנוסחא המתחייבת בחוק, ונובעת בין היתר מהגידול באוכלוסיה".

    "בניכוי 6 מליארד שקלים לבטחון, המשמעות בפועל היא קיצוץ חריף ביותר בהוצאה האזרחית לנפש, שבה כבר היום נמצאת ישראל במקום האחד לפני האחרון ב- OECD. זה יחייב את כולכם לשלם מכיסכם (אם יש לכם) עוד על בריאות ועוד על חינוך ועוד על הכל. כל אחד יקבל פחות וישלם יותר".

    "לפיד מנצל את חוסר הבקיאות של הציבור (אולי גם של עצמו?) ומפרסם מספרים שאין קשר בינם לבין המציאות".

    "במסיבת העיתונאים היום הופרחו מספרים חסרי משמעות שאינם מתכנסים יחד בשום תחשיב. הוא יודע את זה. לכן הוא נמנע מלהודיע מפורשות שלא יבצע קיצוץ רוחבי נוסף בתקציב 2015 בחינוך, בבריאות, ברווחה, בתחבורה, וביתר התקציבים האזרחיים. זה תקציב שאין בו ולו בשורה אחת של צמיחה וכל כולו מיתון והעמקת האי שוויון. בואו יחד לא נתן לתקציב הזה לעבור".



    0 תגובות