תשע"ד שהייתה • מלחמה על כל עיר

    גואל ועקנין No Comments on תשע"ד שהייתה • מלחמה על כל עיר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכת הבחירות המונציפאליות שהתקיימה בראשית השנה, תפסה את הציבור החרדי באחת מנקודות השפל הגדולות שלו.

    בעוד שבבית היהודי עשו כל דבר כדי לחבר עוד ועוד קבוצות אוכלוסייה לשורות המפלגה ברחבי הארץ וגם בני העדה הדרוזית הפכו להיות חלק מהאחים הסרוגים, במפלגות החרדיות הקרע היה גדול מאוד.

    אריה דרעי שהוצב בראשות המפלגה, הפך למנהל הקמפיין המוניציפאלי, כאשר אנשיו של אלי ישי, היושב ראש המודח, לא נחים לרגע ומפעילים לחצים על ראשי המפלגה שמצאה את עצמה בשלב המאני טיים – בלתי מוכנה.

    בועז בן ארי בית שמש בחירות דרעי ישי זאב

    בעוד שבש"ס נלחמו בפיצול וירטואלי, אצל האחות הליטאית, דגל התורה, המצב היה סבוך עוד יותר. מפלגת בני תורה שסימנה 'עץ', יצאה לדרך במספר ריכוזים חרדיים ואף הגדילה לעשות כאשר ראש הרשימה בירושלים חיים אפשטיין הודיע על התמודדותו לתפקיד ראש העיר.

    התמודדותו של אפשטיין היא זו שסייעה לניר ברקת, שהואשם ברצון לחלן את ירושלים, לקבל קדנציה נוספת על מגש של זהב. ואף גמל לאפשטיין בכך שמינה אותו לסגן ראש העיר.

    אפשטיין

    בכלל היה נראה שאת מקומה של האחדות החרדית בימי בחירות, תפס הפילוג וכי אזהרותיו של חבר הכנסת אריה דרעי מנקמתו של שר החוץ ליברמן, שהיה פטרונו של משה לאון, נפלו על אזניים אטומות.

    גם אגודת ישראל המיתולוגית נקרעה לשניים, כאשר מספר חסידויות הלכו יד ביד עם נציג חסידות גור יעקב ליצמן אחרי הבטחות ברקת ונגד רוב הציבור החרדי. ליצמן אף הצהיר, כי בניגוד לפרסומים, הוא מעולם לא סגר עם ליברמן על תמיכה במשה לאון.

    ירולשים הגראיל ליאון

    גם העיר אלעד הצטרפה לספקיות כאבי הראש של ראשי המפלגות אבל אין ספק כי הגדילה לעשות העיר בית שמש, בה נחשדו פעילי סיעת כח של שלומי אמונים בזיוף בחירות וכך התגלגל עניינה של בית שמש לפתחו של בית המשפט.

    מסתבר שמה שהיה ברור למשה אבוטבול ומה שנחשב אצלו לזיוף מינורי, ממש לא היה ברור לשופטי בית המשפט המחוזי בירושלים שלא ראו במכת הזיופים משהו מינורי ואף קבעו באופן נחרץ כי יש לערוך בחירות חוזרות בעיר בית שמש, דבר שהתקבל בשמחה רבה אצל המועמד המפסיד אלי כהן.

    בועז בן ארי בית שמש בחירות אגודת ישראל

    נראה היה כי ללא לחץ של ראשי הסיעות החרדיות לא היה מוגש כלל הערעור לבית המשפט העליון אך עם סיום הדיון בבג"ץ, כבר היה ברור לכולם מה חושב ראש העיר על השופטים ובמה הוא מעדיף להשקיע את האנרגיות.

    כצפוי, זרם בית המשפט העליון עם החלטת המחוזי והבחירות החוזרות בעיר בית שמש יצאו לדרך כשהן סוערות ורוויות שנאה ומלחמת אחים.
    בסופו של יום הבחירות ותחת גשמים עזים הוכרז משה אבוטבול כמנצח גם בסיבוב השני. אך הפעם, גם המועמד המפסיד אלי כהן משלים עם הפסדו ומקבל עליו את דין הבוחר.

    מוזס אבוטבול בית שמש

    אם היה מי שחשב שכעת יחזור השקט לבית שמש והעיר תצא לדרך חדשה, מהר מאוד הוא הבין כי לגוש החילוני שסירב להשלים עם הפסדו היו תוכניות אחרות ובעיר החל מסע הסתה חסר תקדים בהיקפו כנגד הציבור החרדי, כשסיסמת הפרדת העיר עולה כל העת בכלי התקשורת ובהפגנות הרחוב שמספר המשתתפים בהם רק הלך וירד כל הזמן.

    מסתבר כי לא רק בעיר בית שמש מערכת הבחירות עדיין לא הסתיימה, וגם בירושלים סיעת, דגל התורה, מסרבת להשלים עם המציאות בה תיק החינוך החרדי נמסר לש"ס ויושב הראש שלה, משה גפני, מוציא את זעמו על יועצי ראש העיר ועל כל מה שזז.
    ראוכברגר גפני אשר מקלב דגל התורה ירושלים



    0 תגובות