הותר לפרסום: "חוטפי ורוצחי הנערים אותרו ונהרגו"

    קובי פינקלר 3 Comment on הותר לפרסום: "חוטפי ורוצחי הנערים אותרו ונהרגו"
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי לאחר מבצע מודיעיני מורכב של שרות הביטחון הכללי אותר בחברון מקום המצאם של מרואן סעדי קואסמה ועאמר אבו עישה, שני תושבי חברון אשר ביצעו את פיגוע החטיפה והרצח של הנערים נפתלי פרנקל גלעד שאער ואייל יפרח ז"ל.

    הלילה בפעילות משותפת לשב"כ בסיוע כוחות ימ"מ וצה"ל בוצע ניסיון למעצר המבוקשים במהלכו התפתחו חילופי אש כתוצאה ממנו נפגעו המבוקשים.

    מרואן קואסמה כבן 29 תושב חברון פעיל חמאס, בן למשפחת פעילי חמאס. היה עצור בעבר מספר פעמים בגין מעורבותו בפעילות חמאס צבאית. קואסמה נעצר לאחרונה במהלך שנת 2010 לאחר שאותר כחבר בתשתית חמאס צבאית בחברון (מדובר באותה תשתית שממנה יצאה החוליה שביצעה פיגוע סמוך לבית חגי באוגוסט 2010 במסגרתו נרצחו 4 אזרחים). בנוסף היה עצור מספר פעמים נוספות בעשור האחרון בגין פעילות חמאס בה היה מעורב.

    עאמר אבו עישה כבן 32 תושב חברון פעיל חמאס בן למשפחת פעילי חמאס. היה עצור בין השנים 2005-2006 בגין פעילות חמאס בה היה מעורב. בימים האחרונים נעצרו מספר פעילי חמא"ס החשודים כסייענים של המבוקשים אשר הועברו לחקירת שב"כ. כזכור, לפני כחודשיים נעצר חסאם קואסמה פעיל חמאס נוסף אשר הודה כי שימש כמפקד חוליית החטיפה והרצח זאת לאחר שמימון לפיגוע הגיע מפעילי חמאס ברצע.

    כמו כן נעצרו הלילה גם בשאר קואסמה, מחמד קואסמה ותאאר קואסמה בניו של ערפאת קואסמה העצור גם הוא מתאריך 14 ביולי – באשמה כי סייע לרוצחים להסתתר לאחר רצח הנערים.

    מפקד אוגדת יו"ש תא"ל תמיר ידעי מספר הבוקר כי המרדף אחרי הרוצחים נמשך החל מליל החטיפה.

    "החל מאחת לפנות בוקר הגענו למקום בו הסתתרו שני המחבלים ובנוסף לחיסולם של הרוצחים אנחנו ממשיכים במעצרים ובפגיעה בעוד משתפי פעולה. השניים התחבאו בתוך סליק בקומה תחתית. בשלב מסויים הם יצאו החוצה פותחים בירי והכוחות שלנו משיבים. הראשון נהרג מירי אנשי הימ"מ והשני מהפעילות הנוספת", מספר מפקד האוגדה.

    הרמטכ״ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ שוחח הבוקר עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן ובירך אותו על סגירת המעגל ועל הפגיעה ברוצחי הנערים. הרמטכ״ל גנץ אמר כי "בערב ראש השנה נסתם הגולל והסתיים מבצע שובו אחים שהחל ביום שישי, 13.06.14 ונמשך לאורך כל תקופה זו בנחישות", עוד ציין כי "הבטחנו למשפחות שער, יפרח ופרנקל כי נגיע לרוצחי בניהם והבוקר עשיתם זאת".
    הרמטכ״ל ביקש להודות ולאחל שנה טובה למפקדים ולחיילים בפיקוד המרכז אשר לא נחו מיום החטיפה ועד להשלמת המשימה הבוקר והוסיף כי "אין נחמה למשפחות באבלם הכבד ובכאבם אך אני מקווה כי הוקל להם במקצת עם קבלת הידיעה שפגענו ברוצחי בניהם".

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אם היה חוק שכל מי שקשור לטרור בכל רמת חומרה ישב בכלא כל ימיו, הפיגוע הזה ועוד כמה פיגועים היו נמנעים.

    2. 2

      הותר לפרסום: הרוצחים אותרו (ולא הותרו)!

    3. 1

      זה לא היה עוזר כי מאוד שכיחים ההסכמי החלפות- משחררים מאות מחבלים מסוכנים כנגד כל מיני דברים ,מלבד לחיילים חטופים…