מרטיט • היום לפני שנה: הקולות הדרמטיים מחטיפת שלושת הנערים

    אריאל שרפר 7 Comment on מרטיט • היום לפני שנה: הקולות הדרמטיים מחטיפת שלושת הנערים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום לפני שנה: בט"ו בסיוון תשע"ד, בלילה שבין יום חמישי לערב שבת קודש פרשת שלח-לך, החלה פרשה מזעזעת ומטלטלת שאילצה את עם ישראל ובעיקר שלוש משפחות אלמוניות להתמודד עם החשש הגדול ביותר של מערכת הביטחון מאז שחרורו מהשבי של החיל החטוף גלעד שליט לפני כשנתיים: שלושה נערים צעירים, נפתלי פרנקל וגלעד שער תלמידי הישיבה התיכונית מקור חיים בכפר עציון, בני 16, ואייל יפרח, תלמיד ישיבת שבי-חברון בן תשע-עשרה עלו לאחר השעה עשר בערב על רכב שעצר להם בטרמפיאדה בצומת אלון-שבות בגוש עציון- במטרה לעשות את השבת הקרובה בבתיהם- שבנוף איילון, טלמון, ואלעד.

    עד מהרה התברר לשלושת הנערים שהם עלו על מלכודת מוות נהוגה על ידי שני מחבלי חמאס מרואן קוואסמה ועמאר אבו עיישה, שחטפו אותם באיום בנשק, ולאחר מכן שמו קץ לחייהם הקצרים של נפתלי, גלעד ואייל הי"ד.

    חטיפת הנערים חטופים

    זמן קצר לאחר שעלו על רכב החוטפים, הצליח אייל יפרח לבצע שיחת חירום חשאית למוקד המשטרה, שלמרבה הצער לא פוענחה במהירות כאירוע אמת, ורק לאחר ימים רבים ממועד החטיפה, נחשפה ההקלטה לשידור והושמעה פעמים רבות בכלי תקשורת רבים בישראל ובעולם.

    יומיים לאחר חטיפת שלושת הנערים כשמבצע החיפושים אחריהם שבהמשך הפך למבצע שובו אחים כבר היה בעיצומו- כינס ראש הממשלה נתניהו מסיבת עיתונאים בה האשים את האחראי לחטיפה והניח כי הנערים עודם בחיים.

    במקביל לחיפושים והתקוות של כלל עם ישראל למציאת הנערים ושובם בשלום לבתיהם, כשהציבור אינו מודע לכך שהם כבר אינם בין החיים, התגלו בעם ישראל תעצומות נפש, אמונה ובעיקר התחזקות בתפילה ואמירת תהילים שבאו לידי ביטוי בשלושה אירועים מרכזיים: עצרת תפילה בישיבת מקור-חיים, עצרת תפילה בכותל המערבי בהשתתפות כמה עשרות אלפי בני אדם, הרבנים הראשיים לישראל ואישי ציבור ובראשם יושב ראש הכנסת ועצרת המונים בכיכר רבין בתל-אביב שבמרכזה נאומים של שלוש האמהות של נפתלי, גלעד ואייל.

    הורי הנערים החטופים הפכו לדמויות מוכרות בכל בית בישראל, החל משיחת הטלפון הראשונה שבצע בליל החטיפה אופיר יפרח למשטרה, ועד לאחד מרגעי השיא בפרשת הנערים החטופים, נאומה של רחלי פרנקל, אמו של נפתלי הי"ד בכינוס המועצה לזכויות האדם של האו"ם.

    כרמי צור רצח הנערים חטופים תצפית

    התקוות והתפילות הרבות לא היו לשווא- שמונה-עשר ימים לאחר חטיפתם נמצאו הנערים, אך למרבה הצער לא במצב בו קיוו למוצאם הוריהם, וכל המתפללים למענם. כך נשמע הדיווח הראשוני של המתנדבים שחיפשו אחר הנערים בזמן שעוד לא ניתן היה לדווח על מותם.

    גם ברגעים הקשים של הפרידה מהיקרים להם מכל, הצליחו הורי שלושת הנערים ובני משפחות פרנקל שער ויפרח להפגין כוחות נפש עצומים ונשגבים, ולהודות לעם ישראל על כל התפילות והתקוות שהשמיעו לחזרת ילדיהם.

    אלי ישי לאו כותל תפילה

    יממה לפני ערב ר"ה תשע"ה עודכנו ההורים של הנערים החטופים על ידי מערכת הביטחון כי הצדק נעשה, ושני הרוצחים שחטפו את ילדיהם נלכדו ונהרגו בפעולה צבאית. בהודעה שפרסמו הורי שלושת הנערים החטופים נאמר בין היתר כי הוכח שדם יהודי אינו הפקר ונסגר מעגל הרוע. משפחות פרנקל שער ויפרח הודו לכל עם ישראל על התמיכה הרבה לה זכו בארץ ובתפוצות.

    ואלה שלוש השמות שהתווספו השנה לחללי הטרור שעם ישראל יזכור לעד: אייל יפרח, נפתלי פרנקל, וגלעד שער – השם יקום דמם, ויהי זכרם ברוך.

    תפילה כותל בן דהן יצחק יוסף



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      מי שהתקשר למשטרה היה גלעד שאער, לא? לא אייל יפרח… ה' יקום דמם

    2. 5

      כואב לי על ההורים והמשפחה שהיא רק בשורות טובות

    3. 4

      תעל גם את ה"אני מאמין" ששרו כולם בכותל בזמן שהם נחטפו

    4. 3

      מרטיט!! עצוב ומזעזע, קשה לחשוב על המשפחות של הנערים איך הם מתמודדי עם השכול הזה ביום יום ובמיוחד ביום זה המציין שנה לרציחתם הי"ד, לפחות זכו הנערים הקדושים לקבורה בקבר ישראל ומצאו אותם ב"ה

    5. 2

      מרטיט ומזעזע להזכר ברגעים הקשים הללו, קשה לחשוב על המשפחות שמתמודדות עם שכול כל כך כואב אבל משהו אחד מנחם שהם זכו בקבר ישראל ב"ה

    6. 1

      ה יקום דמם שנזכה לבוא המשיח ביום הזה אמן