זעם על לפיד: "כינס מסיבת עיתונאים מיותרת בעיצומה של השבת"

    גואל ועקנין | צילום: פייסבוק 1 Comment on זעם על לפיד: "כינס מסיבת עיתונאים מיותרת בעיצומה של השבת"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זעם רב במערכת הפוליטית על שר האוצר יאיר לפיד שכינס מסיבת עיתונאים מיותרת בת דקה וחצי בעיצומו של יום השבת. לפיד כינס את מסיבת העיתונאים בפתח ביתו שבצפון תל אביב.

    מי שתקף אותו על כך ראשון היא ח"כ זהבה גלאון יו"ר מרצ שכתבה בדף הפייסבוק שלה כי "בזמן שאתם נהנים מיום המנוחה שלכם, שר האוצר יאיר לפיד החליט לשלוף מבתיהם באמצע השבת את כל הכתבים הכלכליים ולזמן אותם לחניה בכניסה לבית שלו בתל אביב כדי שישמעו אותו מקריא הודעה חסרת חשיבות שבה הוא מהלל את אישרור דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P. ההקראה ארכה בדיוק דקה וחצי, אבל זה בהחלט הספיק כדי להרוס את השבת של הצלמים והכתבים שנאלצו להגיע כדי לשמוע את מוצא פיו של כבוד שר האוצר".

    גלאון גם נתנה הסבר מדוע בחר לפיד לקיים את מסיבת העיתונאים דווקא ביום השבת: "אולי אתם שואלים מה היה כל כך דחוף ליאיר לפיד לקיים מסיבת עיתונאים באמצע השבת ולהלל את עצמו בה? למה הוא לא יכל לחכות ליום ראשון במקום להטריח בשבת את סוללת הכתבים? התשובה היא שבשבת לשכת ראש הממשלה לא יכולה להגיב וכך הוא משיג עוד חצי יממה של יתרון תקשורתי בקרב האידיוטי בינו לבין ראש הממשלה על מי יוצא "מנצח" במלחמה על התקציב המזעזע שהם מכינים לנו", תקפה גלאון.

    גלאון הוסיפה כי : "אני בכלל לא מדברת על חוסר ההוגנות שהוא מפגין כלפי כתבים שומרי שבת כשהוא מכנס כתבים להודעות סרק, או על חוסר ההתחשבות בכתבים חסרי רכב פרטי שאין להם בכלל איך להגיע לשכונה של לפיד בסוף השבוע בלי לשפוך כסף מיותר על מונית".

    ח"כ אריה דרעי יו"ר ש"ס תקף גם הוא את לפיד בדף הפייסבוק שלו, והתייחס גם לדברי גלאון:

    "אני מוצא את עצמי באופן נדיר מסכים עם עמיתתי יו״ר מרץ ח״כ זהבה גלאון, בכל הקשור לכינוס מסיבת העיתונאים של יאיר לפיד, בעיצומה של השבת".

    "הזלזול שמפגין השר לפיד בערכי היסוד היהודיים של מדינת ישראל, שמקדשת את יום השבת כיום המנוחה הרשמי שלה, הוא לחלוטין לא מקובל והוא בולט יותר כאשר הוא עושה זאת תוך הקפצת צוותי תקשורת רבים בעיצומו של יום המנוחה, בשביל עניינים לא נחוצים הסובלים דיחוי גם לימים אחרים".

    דרעי מסיים ותוקף כי "לא יתכן ששר בממשלת ישראל ירמוס בריש גלי את הערכים הללו, בפרט כאשר מדובר בעניינים שהוא עוסק בהם מתוקף תפקידו כשר האוצר של מדינת ישראל".

    ח"כ אלי ישי אמר כי "הייתי מצפה מחברי ממשלתו בבית היהודי של השר לפיד ומכל חבריו בסיעת אין עתיד, בפרט הדתיים שבהם, לגנות בחריפות את הפגיעה ביום השבת".

    סגן השר אלי בן דהן אמר כי "שר האוצר יאיר לפיד הפגין במהלך השבת ניתוק מערכי היסוד של מדינת ישראל כאשר קיים מסיבת עיתונאים בעצם יום השבת ואילץ עשרות כתבים, מפיקים וצלמים להפר את שלוות השבת שלהם בעצמם".

    ח״כ יעקב ליצמן הגיב ואמר "כי הנוהג הפסול, לחלל שבת בפרהסיה, בניגוד למקובל על ידי כל השרים עד היום, מעיד על איבוד ערכים בסיסי, של שר בישראל".

    "על לפיד להתנצל על הזלזול המחפיר בערכי היסוד של העם היהודי וגם על הפגיעה המיותרת במנוחת השבת של העיתונאים".

    ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה ואמרה כי "השבת היא יום מקודש לעם היהודי מדורי דורות גם לאלו שלא שומרים שבת היום הזה הוא יום שבתון. ליאיר לפיד יש זכות לעשות בביתו הפרטי כרצונו לחטוב עצים ולשאוב מים אבל יאיר לפיד עובד בשבת ומחלל את יום השבתון במטרה לקושש כמה מנדטים אבודים. הבית היהודי כמפלגה הדתית בקואליציה לא יכולה לשבת בממשלה עם מי שמקושש מנדטים ומחלל את השבת כאילו היה זה יום עבודה רגיל".



    1 תגובות

    מיין תגובות