מהפלמ"ח ועד המוסד • יצחק חופי הלך לעולמו

    יוסי אשר | צילום: דובר צה''ל No Comments on מהפלמ"ח ועד המוסד • יצחק חופי הלך לעולמו
    9:53
    16.04.24
    חדשות קול חי No Comments on איראן מאיימת: "תגובה מינימלית תיענה בתגובה מסיבית" | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר הלך לעולמו ראש המוסד לשעבר יצחק חופי בגיל 87. בשבוע האחרון חופי היה מאושפז במצב רפואי קשה. עדיין לא ידוע מועד הלוויתו.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של ראש המוסד לשעבר יצחק חופי/ "יצחק חופי פעל כל חייו למען ביטחונה של מדינת ישראל. הוא שירת את מדינת ישראל בפלמ"ח, בחטיבות גבעתי והצנחנים, כאלוף פיקוד הצפון במלחמת יום הכיפורים ובתפקידו כראש המוסד, במבצע לחילוץ בני הערובה מאנטבה במבצע יונתן. ברגע קשה זה אני מבקש לחזק את משפחתו. עם ישראל מודה לו על תרומתו לביטחון המדינה".

    שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר בעקבות פטירתו של האלוף במילואים יצחק (חקה) חופי, היום: ״האלוף יצחק (חקה) חופי היה מבוני הארץ ומגניה, עוד מהיותו נער שהתנדב להיות לוחם ומפקד בפלמ״ח, דרך השירות רב הפעלים בצה״ל ועד היותו ראש המוסד ופעיל בשירות הציבורי. יצחק חופי נכח בצמתים החשובים אליהם הגיעה מדינת ישראל, בקרבות ובמלחמות, תמיד כמפקד אמיץ לב ושקול, כאלוף פיקוד הצפון באחת משעותיה הקשות של מדינת ישראל, מלחמת יום הכיפורים, וכמי שהנהיג את המוסד בהצלחה גדולה להישגים רבים שביצרו את את ביטחונה של מדינת ישראל בתקופה בה התמודדה עם טרור שממדיו הפכו בינלאומיים. לאורך חייו היה חופי איש של אנשים, מפקד שהיווה דוגמא ומופת לדורות שבאו אחריו. גם עתה, שנים ארוכות אחרי שהשתחרר משירות צבאי, מוסיפות טביעות אצבעותיהם של חופי וחבריו לדור תש״ח, להשפיע על צה״ל ועל דרכו״.



    0 תגובות