צפו • קליפ הקפוארה החסידי הראשון

    דוד לזר 8 Comment on צפו • קליפ הקפוארה החסידי הראשון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיקי חייט, מאמן קפוארה חרדי החליט לשלב בין שני תחביביו: קפוארה ומוסיקה החסידית. התוצאה: קליפ מושקע לאחד השירים הפופולאריים של יעקב שוואקי

    בימים אלו, משחרר מיקי חייט את קליפ הקפוארה החסידי הראשון. מיקי, שלמד במשך שנים את רזי הקפוארה, החליט להפוך אותה לנחלת הכלל, בעיקר בציבור החרדי, ולשם כך אף פתח את סטודיו אסאי ברחוב יחזקאל בבני ברק.

    הקפוארה הופצה בעולם לפני כ-500 שנה. יסודות הקפוארה הונחו במאה ה-16, בתקופת הכיבוש הקולוניאלי של פורטוגל בברזיל, שבה הובאו לברזיל עבדים ממערב אפריקה, בעיקר מסודאן, אנגולה, קונגו ומוזמביק. כחלק מתהליך ההישרדות שלהם כעבדים, פותחה הקפוארה כאמצעי להגנה עצמית, שימור המסורת והעלאת מצב הרוח.

    היסטוריונים טוענים כי הקפוארה הושפעה רבות גם בידי ילידי ברזיל האינדיאנים ותרבותם. העבדים, ששאפו לצאת לחופשי, היו חייבים להתאמן על מנת להיות מוכנים למלחמה, אולם מחשש שיראו אותם מתאמנים ותתגלה תכניתם, החליטו לשלב בלימודי הלחימה מוזיקה ותנועות של ריקוד, כדי שלא יעוררו כל חשד.
    לישראל הגיעה הקפוארה לפני 30 שנה. לפני שש שנים, החליט מיקי חייט, הבעלים של "סטודיו אסאי" בבני ברק להביא את הקפוארה גם אל הציבור החרדי.

    מיקי חייט בחור חרדי בוגר ישיבה שחורה ומכון וינגייט, התחיל בגיל צעיר ללמוד אצל דודו את אומנות הקפוארה. משם המשיך למאמן בכיר בתל אביב בקבוצת abada capoeira, ולבסוף הגיע עד למאסטר הגדול בברזיל מאסטר קמיזה(mestre camisa) כדי לחקור, לגלות ולהתמקצע ברזי האומנות.

    עד שתלמדו כיצד גם אתם יכולים לבצע תנועות מרהיבות באוויר, אתם מוזמנים לצפות בקליפ הקפוארה החסידי הראשון.

    צפו:



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אם תוכלו לשלוח תגובות חיוביות אני אשמח מאוד במיוחד שאני מופיע בזה…..

    2. 4

      זה יפה ודווקא פעם חיים ולדר דיבר על זה שקפוארה משחרר ילדים ביישנים ופחדנים ונותן להם שמחה וביטחון

    3. 3

      אין על מיקי חייט הוא פשוט אלוףףףףףףףףף!!!!! אין עליו באמתתתתתת