בכורה עולמית • תוכנית המתאר של ירושלים מפי החזן דובל'ה הלר

    דוד לזר | צילום: יחזקאל איטקין No Comments on בכורה עולמית • תוכנית המתאר של ירושלים מפי החזן דובל'ה הלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכורה עולמית: היצירה המוסיקלית הייחודית 'ירושלים החדשה' תיחשף ביום ה' – 18.09.14 באולם מועצת העיר ירושלים.

    היצירה החדשה היא תכנית המתאר של העיר ירושלים שהולחנה במלואה ותושר על-ידי החזן דובל'ה הלר. היצירה המוסיקלית תוצג על-ידי האמנית טלי קרן, במסגרת פרויקט "אמנית העיר" שמהותה: שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים לאמנים ואמנות עכשווית, במסגרתה הם מתארחים במחלקות העירייה.

    לפני כשנה נחשף קטע חזנות מתוך תכנית המתאר, שהולחן על-ידי האמנית טלי קרן והושר על-ידי החזן דבל'ה הלר ועורר עניין רב בארץ ובעולם.

    כעת הושלמה הלחנת כל תכנית המתאר, המבוססת על מסמכי "תכנית מתאר 2000" על-ידי האמן אלי יפה ובמעמד חגיגי לכבוד ראש השנה, תושר היצירה המוסיקלית הייחודית והמושלמת בפני ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת וחברי מועצת העיר באולם מועצת העיר.

    הפרויקט האמנותי "ירושלים החדשה" הנו תולדה של שיתוף הפעולה של האמנית טלי קרן עם המחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים והתואר השני לעיצוב אורבאני של האקדמיה לאמנות בצלאל. הפרויקט צמח מתוך תקופת השהות של האמנית במחלקת התכנון של עיריית ירושלים אשר התאפשרה במסגרת פרויקט "אמנית העיר" במהלכו הוזמנו אמנים לשהות במחלקות שונות בעירייה ולהגיב לתכנים ולחומרים שעלו במהלך שהותם.

    במהלך שהותה נחשפה האמנית לדרך פועלה של המחלקה ומצאה עניין בתוכן המילולי של תוכניות אב ומתאר. במקום שפה "יבשה" ומקצועית מצאה שם האמנית שימוש בשפה תיאורית ציורית וספרותית. ב"ירושלים החדשה" בוחרת טלי קרן להתייחס באופן אמנותי לטקסט של תכנית המתאר העירונית "תכנית מתאר 2000" ולהעניק לו פרשנות מחודשת ויוצאת דופן וזאת בעזרת שיתוף פעולה עם המלחין הנודע אלי יפה ועם החזן דוב הלר.

    כאמור, ביום ה' – 18 בספטמבר, במהלך הרמת הכוסית לשנה החדשה תתקיים במועצת העיר הבכורה העולמית ליצירה המוסיקלית הייחודית. החזן דבל'ה הלר ישיר את הטקסט המולחן בליווי רביעיית כלי מיתר, לעיני חברי המועצה ובמעמד ראש העיר. הלחנת הטקסט והפיכתו ליצירה מוזיקלית נועדה בין היתר להנגיש לציבור הרחב את הטקסט התכנוני ובכך גם ליצור עניין בנושא, אשר לרוב נחשב כלא מובן וכנגיש רק לאנשי מקצועות התכנון ולמביני עניין.

    המופע אשר יתועד בכמה מצלמות יוצג כעבודת וידאו-ארט בתערוכה במרכז האמנות והמדיה הדיגיטלית בית האנסן, החל מערב המופע למשך עשרה ימים. כמו כן, בית האנסן הוא משכנו של התואר השני לעיצוב אורבני והסטודנטים לעיצוב אורבני של בצלאל יוזמנו לדון בעבודה, להגיב ולהתייחס אליה.



    0 תגובות