טיול שבועי • צפו: אלול ברובע היהודי

    קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי • צפו: אלול ברובע היהודי
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימי חודש אלול ועד ליום כיפורים, הם ימי הסליחות, עוטה הרובע היהודי בירושלים, אווירה של קדושה.

    אלפי מתפללים מגיעים מהארץ ומהעולם לשטוח את תפילותיהם, הסמטאות הציוריות נמלאות צלילי פיוטים ובליל של שפות נישא באוויר.
    סיפורים מיסטיים מהעבר המסוכסך ורווי היצרים של העיר מתעורר לחיים בידיהם של מדריכים מיומנים, המובילים את המטיילים במבוך הרחובות והמבנים העתיקים, מכניסים אותם לאווירה רוחנית מחשמלת, כשברקע מתנגנים פיוטי סליחות, עם תצפיות מרהיבות של ירושלים בלילה, סיפורים על מעשי ניסים וחסד וצדקה, כוכי בתי כנסת קטנים שלהבות קטנות מרצדות על קירותיהם, כשכל נר הוא עולם שלם של בקשות, מסע בין חפירות ארכיאולוגיות מתקופות קדומות ומוזיאונים עם מוצגים עוצרי נשימה. ולסיום – חוויה עוצמתית ומרגשת של אלפי מתפללים הגודשים את רחבת הכותל ונושאים קולם לשמיים במזמורי סליחות ובתחנונים.

    מדריכי הרובע היהודי, המכירים את הרובע על פינותיו החבויות והסודיות, מזמינים למסע מרתק בסמטאותיו. הסיור מתחיל בשער יפו, ובעקבות אגדות התקופה, מול ארבעת בתי כנסת ספרדיים ישמעו המטיילים על הכובסת שהתפללה אל דוד המלך שיושיעה ועל השופר שחיכה כאן תמיד לבוא המשיח, בבית כנסת הרמב"ן- על מחיה הקהילה בירושלים וכותב אגרת הענווה ומול ישיבת בית-אל- "יפגשו" את הרש"ש שתיקן סדר תפילה מיוחד למקובלים ואת הרב גץ ששיקם את הישיבה מהריסותיה והחזיר בה תפילה.

    בבית כנסת החורבה ישמעו את סיפורו של המקום שנבנה ונחרב מספר פעמים במשך הדורות במאבקי השליטה על הרובע, ונחנך מחדש ב-2010 אחרי מאמצי שחזור ובניה מורכבים. בתוך בית הכנסת העוצמתי והיפה בעולם יספגו את עוצמת התפילה וקטנות האדם מול הבריאה ויטפסו לגג המבנה לתצפית מדהימה של 360 מעלות על ירושלים.

    ברובע ההרודיאני יסיירו בין תגליות מדהימות, בהם בתי הכהנים העשירים, פסיפסים מיוחדים, מקוואות ומרחצאות, כלי בית יוקרתיים, תחריט המנורה ועוד תגליות מפעימות. לקראת סיום הסיור יעלה אל תצפית מדהימה על הכותל הדחוס במתפללים, יירד אל הנקודה בה הוצב דגם ענק של מנורת המקדש, שחזור שעשוי זהב טהור ובו משובצים גביעים, שקדים וכפתורים, יעבור בגן הארכיאולוגי בו על פי המסורת תקעו בשופרות יום הדין ולסיום- הצטרפות לאמירת סליחות המונית בכותל המערבי.

    במהלך הסיור פוגשים פייטן, אשר באווירת הקדושה שמסביב מנעים בנעימות העדות השונות, הסוחף לשירה מלאת געגוע והתחדשות. הרשמה מראש בתיירות הרובע היהודי.



    0 תגובות