מתחת לגיל 18 וטס לחגים? • מילה של קמיסר

    אפרים קמיסר 1 Comment on מתחת לגיל 18 וטס לחגים? • מילה של קמיסר
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים מתקיים דיון חשוב בין הנוסעים הצעירים הטסים לבדם, בעיקר בין מי שעתידים לטוס דרך מוסקבה.

    האם יש חילוק בין חברות התעופה או שהכללים אחידים? האם יש צורך באישור נוטריוני?

    חגי תשרי הוא חגם של צעירי הצאן הטסים לשהות בחצרות קודשנו, אך לא תמיד המשימה פשוטה כל כך.

    אם אתם מעל גיל 18, אתם משוחררים מכל סעיפי הליווי בעולם התעופה. אם אתם טסים לפני יום הולדת (לועזי) 18, או הורים לילדים מתחת לגיל 18, כדאי לכם לקרוא את המידע הבא.

    ככל שהנוסע צעיר יותר, עניין הטיסה והליווי בטיסה הופך למאתגר יותר.

    כדאי מאוד לכל נוסע מתחת לגיל 18 לבדוק ישירות אצל חברת התעופה בה הוא טס מה הן המגבלות החלות עליו. הכללים משתנים קיצונית בין חברה לחברה ואי אפשר להסתמך על שמועה ששומעים בבית הכנסת בין "מנחה" ל- "מעריב".

    להיתפס לא מוכן שעתיים לפני טיסה בשדה התעופה זו טראומה לחיים !

    ניתן לחלק את עניין הליווי ל3 רמות.

    החברות המקלות: ישנן חברות תעופה רבות, ביניהן – טורקיש, לופטהזנה, בריסל איירליינס ועוד כמה חברות, בהן ניתן לטוס לבד כבר מיום הולדת 12, ללא כל ליווי! אם הילד בוגר מספיק, נסו לשלוח אותו עם עוד חבר או שניים אפילו בני גילו בחברות המקלות וגם לכם יקל כל עניין הבירוקרטיה.

    החברות הסטנדרטיות: כגון אל על ורוב חברות התעופה, בהן הנער יכול לטוס לבד רק מגיל 15-16, באל על 16 !! וכדי שנוסע אחר יוכל ללוותו עליו להיות מעל 18. בחלק מהחברות הנוסע המלווה יצטרך לחתום בדלפק הבידוק לטיסה כי הוא לוקח אחריות על הילד.

    במידה ואין נוסע שיכול להיות המלווה, יש לשלם לחברת התעופה עבור שירות הליווי בטיסה. בדרך כלל זה 100 דולר לכיוון, אבל גם כאן זה משתנה ויש לבדוק אצל כל חברה וחברה.

    חשוב לציין כי במידה ואתם מתכננים לשלוח את הילד עם ליווי יש להצטייד מראש בפרטים האישיים של מי שעתיד לאסוף אותו בנמל היעד. שם פרטי, משפחה, כתובת מגורים, מספרי טלפון ואפילו מספר דרכון.

    ישנם הורים רבים המנסים למצוא בזמן הבידוק לטיסה נוסע מבוגר שיסכים לקחת אחריות על הבן ובכך להימנע מתשלום שירות הליווי. אך יש לקחת בחשבון כי במידה ולא צלח בידיכם, עליכם לעבור ברגע האחרון לאופציית הליווי ע"י חבר התעופה ולהציג במיידית את פרטי איש הקשר ביעד ולוודא כי הוא עצמו יגיע לשדה התעופה. הילדים לא יימסרו לאף אדם אחר.

    החברות הטסות דרך מוסקבה:
    אצל חברות התעופה הטסות דרך מוסקבה, חלה בשנים האחרונות התקדמות רצינית בסוגי המטוסים ובשירות, אבל מספר דברים נשארו בגדר הרוסי האפור והלא ממש ברור.

    החוק הרוסי מחייב כל נוסע בעל דרכון רוסי הטס ללא ליווי ההורים שלו, להנפיק אישור נוטריוני המאשר כי הוריו אכן מאשרים לו את הנסיעה. החברות הרוסיות משחקות אותה לפעמים ראש קטן ומכילות את החוק על כלל הנוסעים ולא רק הרוסים.

    בשבוע האחרון בדקתי את העניין לעומק יחד עם חבריי למשרד. נציגות חברת אירופלוט בתל אביב אומרת במפורש כי על כל נוסע בעל כל אזרחות מתחת ל18 הטס ללא ליווי ההורים להצטייד באישור כזה. מצד שני בחברה הרוסית השניה – טראנסאירו אומרים שזו לא חובה אלא רשות.

    כאשר חזרתי לנציגי אירופלוט לשאול אותם הייתכן שבטראנסאירו אמרו לי שזו רשות ולא חובה, הנציגה שם המליצה לי לרשום את שמה של הנציגה בחברה השנייה כדי שאם אחד הנוסעים אכן יעוכב ולא יוכל לטוס יהיה לי את מי להאשים… בקיצור. ממש לא ברור.

    אחד הסוכנים במשרד שלי, דובר רוסית, אף התקשר למוקד החברה במוסקבה וניסה לברר את זה מולם בשפתם וגם שם הם מודים כי החוק מחייב רק רוסים, אבל הם דורשים מכל בעלי האזרחויות לעשות כן
    הפעם הקודמת בה טסו הרבה נוסעים מתחת לגיל 18 ללא ליווי הורים הייתה בחודשי החורף כאשר טסה קבוצת "הרב צייטלין" והן טסו כמעט כולן בחברת אירופלוט דרך מוסקבה. אף אחת מהן לא הנפיקה אישור כזה ואף אחת גם לא נדרשה להציג אישור שכזה.

    לכן, בגלל שהעסק כל כך לא "שחור ולבן" אלא בגוונים אפורים של ברית המועצות לשעבר… אני ממליץ לכל נוסע שטרם מלאו לו 18 שנים וטס דרך מוסקבה ללא ליווי של הוריו, להצטייד בכזה אישור ולדעת שהוא מסודר ללא שמץ של דאגה.

    כדי להקל על כולם את המשימה, יצרתי קשר עם עורך הדין – נוטריון מר אמנון גת מכפר חב"ד. משרדו גם בדק את העניין וממליץ להוציא אישור כזה. המחיר לאישור הוא אחיד אצל כל נוטריון, אך כמובן זה יתבצע קל ומהר יותר במשרד שמנפיק אישורים רבים כאלו בימים האחרונים.

    מספר הטלפון במשרד עו"ד גת – 03-9607708

    נסיעה טובה וכתיבה וחתימה טובה !

    www.kamisar.com



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      במידה ו אני בן 16 וחצי ואני רוצה לטוס עם אחי(11) ועם חברת התעופה aeroflot, אילו אישורים אני צריך? והאן אנו חייבים בליווי מבוגר?