בית משפט אישר צו מניעה לבית הספר בבית שמש

    גואל ועקנין No Comments on בית משפט אישר צו מניעה לבית הספר בבית שמש
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט השלום בירושלים אישר הערב את צו המניעה אשר הוגש על ידי משרד החינוך לצורך סגירתו של בית הספר הלא חוקי אשר נפתח במבנה של בית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש.

    בהחלטתו ציין בית המשפט: "עד הכרעה לאחר דיון, אני אוסר על המשיבה 3 לבצע שימוש בכל חלק ממבנה בית הספר שפות ותרבויות ללא קבלת אישור בכתב ממשרד החינוך".

    בנוסף לזאת, הוציאה הבוקר מנכ"לית המשרד צו סגירה למוסד החינוכי.

    עיריית בית שמש: אבוטבול הציע לפירון לרדת לשטח

    מתוקף תפקידה של העירייה לפתיחה תקינה של שנת הלימודים ולאפשר לכל ילדי העיר מכל המגזרים למקום לימודים ראוי, ראתה העירייה לנכון, לנצל כיתות ריקות במתחם ביה"ס לשפות ותרבויות ולאכלס בהן תלמידות בית הספר משכנות דעת המתגוררות באותה שכונה ואין להם היכן ללמוד, ואפילו מקום להציב מנ"דים כמו לאחיותיהן הגדולות, כבר לא נשאר להן.

    יצוין כי מדובר בצמצום עוול חמור של אבסורד כפול, כאשר מבנה ביה"ס מיועד לכ- 500 תלמידים ובפועל רוב המבנה עומד ריק ולומדים בו רק 144 תלמידים. בנוסף, רובם ככולם של התלמידים מגיעים בהסעות מבית שמש הותיקה, כאשר בשכונה בה נמצא המבנה קיים חוסר של מאות כיתות לימוד, ואילו בשכונות בית שמש הוותיקה אשר בהן מתגוררים תלמידי בית הספר, קיימת מגמה הפוכה של עשרות רבות של כיתות העומדות ריקות.

    העירייה זימנה מספר פעמים את מנהלת ביה"ס שפות ותרבויות השוהים במבנה העירוני לדיון בנושא במטרה להגיע להסכמה, אך זו ביכרה להיעדר במפגיע כך שלא נותרה הברירה בידי העירייה, אלא למלאות את חובתה ותפקידה כלפי ילדי העיר מכל המגזרים.

    חבל מאוד שגורמים אינטרסנטיים בוחרים ללבות את האווירה באלימות ועבריינות ובאופן לא חוקי במקום לפעול באחריות ובאופן ענייני.

    ראש העיר משה אבוטבול שוחח עם שר החינוך שי פירון והציע לו לרדת לשטח ביחד עם הנהלת משרדו ולראות את מצוקת חוסר כיתות הלימוד בשכונה ואז לקבל החלטות מקצועיות וענייניות

    כמו כן עיריית בית שמש תשמח לשמוע על 'הפתרון החלופי הראוי' – עליו מצהיר משרד החינוך' – למצוקתם של מאה תלמידות כתה א המתגוררות בשכונה ואין להן היכן ללמוד, כאשר אפילו אין מקום להציב קרוונים עבורן.

    ליפמן: לא בונים קירות בין יהודים

    ״היום אני אתיר את עצמי לדבר בשם תושבי בית שמש.
    אנו שמחים בהחלטה של שר החינוך שי פירון להאבק נגד הפעולות של ראש עיריית בית שמש , משה אבוטבול, לבנות קיר באמצע הלילה כדי להפריד את בית ספר שפות ותרבויות ברמת בית שמש, ולהכניס תלמידות חרדיות לחלק מהבית ספר ולמנוע תוכניות מלאות של הבית ספר.

    יחד אם זאת חייבים להגיד- לא בונים קירות בין יהודים ! יש לנו מדינה יהודית עצמאית כדי שלא נראה חומות כאלו להפריד אותנו והגיע הזמן שגם בציבור החרדי יבינו שצריכים לשבור קירות בין האוכלוסיות ולא לבנות אותם – במיוחד לא בפועל.

    לא אשקוט, ולא אפסיק להאבק עד שיהרסו את הקיר ויחזירו לבית ספר שפות ותרבויות את התנאים שעזרו להם לעלות לאחת מבתי הספר הטובות במדינה."



    0 תגובות