רוסיה ואוקראינה מתכוננות לקרב במריופול

    שלמה ריזל | צילום: אילוסטרציה No Comments on רוסיה ואוקראינה מתכוננות לקרב במריופול
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצדדים הניצים באוקראינה נערכים למלחמה על עיר החוף מריופול בדרום-מזרח אוקראינה

    לאחר שבשבוע שעבר החלו להזרים כוחות לכיוון העיר בת חצי מיליון התושבים – מריופול, השוכנת על שפת ים אזוב, ולאחר שורת נצחונות במסגרת המתקפה המחודשת שנפתחה בשבוע שעבר על הערים והמחוזות לוגנסק (lugansk) ודונייצק – המורדים הפרו-רוסים אמורים להגיע בימים הקרובים לפאתי העיר מריופול.

    לפי הנראה השתלטותם על העיר תיצור רצף טריטוריאלי פרו-רוסי במזרח אוקראינה ותחבר את מחוזות לוגנסק ודונייצק למחוז חצי האי קרים בדרום אוקראינה.

    אם נכונות הידיעות כי מאות רבות חיילים סדירים ומשוריינים של צבא רוסיה חברו למורדים הפרו-רוסים, קשה לראות את הצבא האוקראיני, שחלקים ממנו כבר נטש את עמדותיו בסביבות העיר, מצליח להגן עליה מפני כיבוש רוסי.

    נכון להבוקר, השלימו המורדים הפרו-רוסים את השתלטותם גם על שדה התעופה הבינלאומי בדונייצק והם עתידים לסיים את כיבושו של שדה התעופה הבילאומי בלוגנסק – 2 מעוזים עיקריים אחרונים של צבא אוקראינה באיזור.

    במקביל, לפי ידיעות המגיעות מאוקראינה, שולחים המורדים גרורות גם לצפון-מזרח המדינה והשתלטו על נקודת מפתח בקרבת עיר המסחר הגדולה והחשובה חרקוב.

    אוקראינה שיחררה הצנחנים הרוסים ששבתה

    ממשלת אוקראינה שחררה את עשרת הצנחנים הרוסים ששבתה בשבוע שעבר בעת שחצו את הגבול מרוסיה ולטענת גורמים אוקראיניים היו בדרכם לבצע פעולה צבאית חשאית.

    תמונת השבי של החיילים עוררה הדים בעולם והביכה את מוסקבה.

    בתמורה, שחררה מוסקבה 67 חיילים וקצינים אוקראינים ששבתה בשעה שחצו את הגבול לרוסיה



    0 תגובות