קרע בבית היהודי: שטבון שוקל להתמודד, יוגב מותח בקורת

    גואל ועקנין 2 Comment on קרע בבית היהודי: שטבון שוקל להתמודד, יוגב מותח בקורת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר פורם באתר NRG כי  ח"כ יוני שטבון שוקל להודיע על התמודדותו מול יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על ראשות המפלגה בפריימריז שייערכו לקראת הבחירות הבאות. לדברי מפרסם הידיעה העיתונאי זאב קם "מדובר בקריאת תיגר בלתי צפויה, לאחר שרוב ההערכות בתוך המפלגה דיברו על כך שלא יהיו מועמדים שיערערו על מעמדו של בנט כיו"ר המפלגה".

    על פי הדיווח באתר "ח"כ שטבון עצמו החל לבדוק את היתכנות ההתמודדות בשבועות האחרונים, ובין היתר התייעץ עם כמה רבנים בולטים בציונות הדתית, וכן עם גורמים פוליטיים בתוך המפלגה. בנוסף, חברי מרכז מפלגה שידועים בהתנגדותם ליו"ר בנט לחצו על שטבון להודיע על התמודדות, ואף הבטיחו לסייע לו ככל יכולתם. המחשבות על התמודדות התגבשו בסביבתו בימים האחרונים, כשבשלב זה עדיין שוקל שטבון האם להודיע על כוונה זו באופן פומבי או לחכות עם העניין".

    אם זה לא מספיק, ח"כ מוטי יוגב מצטרף למותחי הבקורת על בנט. בצהריים אמר יוגב כי "חבל שאני צריך להתעדכן בתקשורת על חוקת הבית היהודי. זוהי ההתנהלות המבקשת להפוך את מפלגת הציונות הדתית ממפלגה ערכית ודמוקרטית של ה"יחד" למפלגת ה"יחיד".

    איני יכול להתייחס לגופה של החוקה משום שהיא לא הובאה בפניי. גם ישיבות סיעה לא התקיימו בחודש וחצי האחרונים ומעולם לא הוצגה החוקה לדיון בסיעה.

    כך מתנהלת הנהלת הבית היהודי, בחוקה ריכוזית הנותנת סמכויות יתר ליו"ר, כולל שליטה מוחלטת במזכירות, לא בהכרח שתגדיל את הבית היהודי ואת השפעתנו בכנסת, בממשלה ובעם ישראל,
    אלא עלולה להביא לאבדן אמון ציבורי רחב, לאבדן האחדות בציבור הציוני דתי ואף לפיצול הציבור.

    רוחה של הציונות הדתית יונקת מהתורה, העם הארץ והמדינה, כוחה של הציונות הדתית נובע מערכיה, מאחדותה ומהדמוקרטיה שבה. נשמור על אלה – נחזק את כוחנו והשפעתנו הציבורית בעם ובמדינה" דברי יוגב.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הלוואי וינצח!
      צדיק שטבון הזה!!
      מאחלים לו ה-מ-ו-ן-!!!! הצלחה

    2. 1

      שטבון חייב לנצח בגלל שתמך בתלמידי חכמים צדיק גדול
      חייב לעשות מהפך בבית היהודי