שניים אוחזין: מי יזכה ב-4000 דונם?!

    אבי יעקב No Comments on שניים אוחזין: מי יזכה ב-4000 דונם?!
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שנים של לחצים ובקשות, מדידות, והליכים בירוקרטיים, הכריז המינהל האזרחי על שטח ענק של 4,000 דונם בגוש עציון כ"אדמות מדינה". פירושה המעשי של ההכרזה, הינה פתיחת אפשרות לתכנון והקמת יח"ד חדשים בגוש.

    על פי החוק הקיים, על מנת שהמדינה תוכל לתכנון ולהקים שכונות חדשות בתחומי יו"ש, יש צורך שהאדמות הללו יוכרזו קודם לכן כאדמות מדינה, ורק לאחר מכן, בסיום כל שלב הערעורים, ניתן לגשת להכנת ת.ב.ע. שלאחריה ישווקו מכרזים לבנייה.

    עפ"י הדיווחים המועצה המקומית גוש עציון מתעננים יישוב החדש שייבנה בסמוך לישוב גבעות. "עיר חדשה בגוש עציון" זו הבשורה שיוצאת שם.

    בביתר אומרים כי חלק מהשטחים נמצאים בסמיכות לביתר עלית ומאפשרים רצף קרקעי לשטחים נוספים הנמצאים בבעלות יהודית, וכך יוכלו גם השטחים הנוספים הללו להיבנות.

    על פי הערכות, מדובר בסדרי גודל של כ-5,000 יח"ד חדשות, שיצטרפו ליותר מ-8,000 יח"ד הקיימות כבר כיום בביתר, כאשר גבעות 3B ו-4B, שיצטרפו לגבעה C , שחלקה כבר שווק במכרזים האחרונים.

    יש לציין, כי מדובר אמנם בהתקדמות גדולה, אולם עדיין ישנו מכשול שלב הערעורים, שרק לאחריו ניתן יהיה לצאת לתכנון השכונות בפועל.

    הערכות זמן מתונות הינן, כי השיווקים הראשונים יצאו לדרך בעוד כחמש שנים. "עד אז", אומר ראש העיר רובינשטיין, "אני קורא לממשלה לשחרר מיידית לשיווק את כל מלאי הדירות הקיים בביתר. הציבור החרדי זקוק לדירות הללו, ביתר היא עיר מבוקשת, ואין למנוע מהציבור את הזכות להתגורר בה".



    0 תגובות