כך נעצרו תוקפי בחור הישיבה: בלש מחופש לחרדי

    דוד לזר No Comments on כך נעצרו תוקפי בחור הישיבה: בלש מחופש לחרדי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוכן סמוי של המשטרה שהתחפש לחרדי – הביא ללכידתם של 6 צעירים ערביים – ישראלים מיפו החשודים בשתי תקיפות של צעירים חרדים ברחובות יפו במהלך מבצע "צוק איתן".

    הפרשה החלה לאחר שתלמיד ישיבה הותקף על ידי צעירים ערביים ביפו.

    תלמיד הישיבה סיפר: "הייתי ברחוב ירושלים ביפו בדרך לאזכרה של סבא שלי בבית הכנסת. מאחוריי הבחנתי בשני נערים על אופניים, ומיד כשהם חלפו הם חטפו את הכובע שהיה על ראשי והמשיכו בנסיעה".

    "אחרי כ-200 מטרים הם הסתובבו, מה שאפשר לי להגיע אליהם ולדרוש בחזרה את המגבעת. אחד אמר לי 'תלך מפה'. הוא אחז בשרשרת ברזל והניף אותה לעברי. שאלתי אותו למה לקח את הכובע, מה עשיתי לכם? ואז השני בעט בי", סיפר בחור הישיבה.

    בעקבות המקרה ובעקבות מקרים נוספים שאירעו לאחרונה בעיר יפו, החליטה משטרת ישראל להפעיל סוכן סמוי שיתחזה לחרדי – במטרה להפליל את החשודים. בזכות התחפושת, הצליח הבלש 'למשוך' אליו את התוקפים, צעירים ערבים-ישראלים, דבר שהסתיים במעצר של חלקם.

    בצילומי מצלמות אבטחה שאיתרו שוטרי מחלק הנוער של תחנת יפו, בפיקוד רס"ב ירדנה כהן, נראה תלמיד הישיבה שהותקף עומד מול החשודים בתקיפה כשהוא מנסה להשיב את הכובע שנגנב ממנו.

    על פי החשד, מיד לאחר האירוע ברחו החשודים מהמקום והשליכו את הכובע באתר בניה. אלא שהנערים הערבים לא הסתפקו לכאורה בכך, והמשטרה חושדת כי הם תקפו חרדי נוסף במרכז יפו. לפי עדויות, הם הגיעו לרחוב עזה בעיר – שם שוב ניסו לגנוב כובע מאחד המתפללים שניסה להיכנס לבית כנסת.

    מפקד תחנת משטרת יפו, סגן-ניצב שחר חמדי, החליט להעניק לחקירה עדיפות עליונה במטרה למנוע את המשך ההתנכלויות הללו.

    בשיחה עם הסוכן הסמוי הוא סיפר: "הבחנתי בחבורת נערים אשר מתקרבים לעברי כשהלכתי ברחוב ירושלים, הם קיללו אותי ואף אחד מהם ירק לעברי". בהמשך התברר כי כמה מהנערים שהתקיפו את השוטר, קשורים לשתי התקיפות הקודמות. במהלך הפעילות המשטרתית נעצרו שישה חשודים. שלושה מהם הודו במעשים המיוחסים להם, ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום בגין עבירות של תקיפה וגניבה ממניע גזעני ופשע שנאה על רקע לאומני.



    0 תגובות