תופעה: דירות בפרברים יקרות יותר ממרכז העיר

    שלמה בן יוסף No Comments on תופעה: דירות בפרברים יקרות יותר ממרכז העיר
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנים האחרונות הוקמו מאות מתחמי מגורים בשולי הערים הגדולות. מבדיקה שערכה סביבות מגורים, עולה שמחירי הדירות במתחמים בשולי הערים יקרים יותר ממחירי הדירות במרכזי הערים.

    נתניה וחדרה הן שתיים המערים בישראל בהן הדירות הנבנות בשכונות שבשולי הערים יקרות בהרבה מהדירות במרכז העיר. כך לפי המחקר מחירי הדירות בשכונת עיר ימים בנתניה יקרות בכ- 59% מאשר הדירות במרכז.

    לדברי אלון גרינברג – מתכנן ערים ואזורים ומנכ"ל סביבות מגורים, "בערים רבות בישראל הבניה הגבוהה מצויה דווקא בשולי העיר. עיוות זה ממחיש את כישלונה המתמשך של מערכת התכנון והמדיניות הממשלתית לאורך שנים. העדפת רווחים קלים ממכירת קרקעות בשוליים, על פני חיסכון במשאבים וציפוף ופיתוח מרכזי הערים".

    בשכונת עיר ימים בדרומה של נתניה נבנות כ-4,500 יח"ד במגדלים של עד 35 קומות חברת בריגה מכרה לאחרונה דירה בעיר ימים בפרויקט YAM במחיר של 3,130,000 שקל. הדירה משתרעת על פני 156 מ"ר + 25 מ"ר מרפסת בקומה 3.

    "למרכזי ערים יש גרף עולה ויורד של התיישנות וחידוש. אפשר לראות שהמרכז הולך ומתיישן, המחירים יורדים ויש פיתוח של שכונות פרבריות, ואז לאחר מכן צמיחה מחודשת של המרכז – חזרה של צעירים, חידוש ופיתוח סביבתי, פרויקטים חדשים, מחירים עולים וכן הלאה. היום בנתניה כבר ניתן לראות ניצנים של מגמת עליית המחירים במרכז העיר". מציין יקי בריגה, מנכ"ל ובעלים של חברת בריגה הבונה את פרויקט YAM בשכונת עיר ימים בנתניה "במקום מלונות ישנים נבנים מלונות חדשים כמו לאונרדו, מגדל דוד. ופרויקטי בנייה חדשים מוקמים בעתודות קרקע אחרונות במרכז העיר".

    לדברי רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר המשווקת 70 פרויקטים חדשים ברחבי הארץ "בשנת 1998 מרים פיירברג נבחרה לרשות העיר ואז העיר החלה בתנופת פיתוח חסרת תקדים. בעירייה החליטו להקים 2 שכונות ענק בשולי העיר: קריית השרון ועיר ימים. וכדי למשוך אוכלוסייה חזקה לשכונות הללו, הימרו בעירייה על פתיחת הסניף הראשון של איקאה בישראל במתחם פולג. הסניף החדש משך אליו מאות עסקים ואלפי משרדים בכללם חברת סלקום שהעבירה את משכנה לעיר. העיר נתניה ששנים ספורות לפני כן סבלה מהגירה שלילית עלתה על מפת הנדל"ן של ישראל ומושכת אליה רוכשי דירות מכל אזור המרכז".

    עוד עולה מהמחקר, כי הדירות בשכונת עין הים בחדרה יקרות בכ- 31% מהדירות שבמרכז העיר. "אנו רואים בשכונת עין הים יעד אסטרטגי ומאמינים בפוטנציאל האדיר של האזור. יותר ויותר רוכשים מבינים את היתרונות שמציעה השכונה, שעתידה לכלול את כל השירותים הקהילתיים הדרושים למשפחות צעירות. יש בה פיתוח מואץ בתחום הנגישות והתשתיות והיא ממוקמת בסמוך לצירי תחבורה ראשיים", ציין אלון עמרם, מנכ"ל חברת עמרם אברהם, המקימה את פרויקט AQUA בשכונת עין הים בחדרה.



    0 תגובות