10 מי יודע • תופעת אל קעידה

    דוד גדנקן No Comments on 10 מי יודע • תופעת אל קעידה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא כל המוסלמים הם טרוריסטים, אבל רוב הטרוריסטים הם מוסלמים. דוד גדנקן מגיש 10 דברים שרציתם לדעת על ארגון הטרור אל קעידה.

    א. אל קעידה או בהגיה נכונה יותר אל-קעידה פירושה בעברית "היסוד" או "הבסיס".

    ב. השם המלא והנכון של ארגון אל קעידה הינו: החזית העולמית האיסלמית למאבק בצלבנים וביהודים.

    ג. אל קעידה הוא ארגון טרור איסלמי-סוני (להבדיל מאיסלמים שיעים או עלווים) עולמי. במשך השנים מאז היווסדו בנה סניפי טרור בארצות רבות ברחבי תבל.

    ד. מי שהקים ויסד את ארגון אל קעידה הוא טרוריסט פלסטינאי בשם: עבדאללה עזאם. ההקמה הייתה בשנת 1988.

    ה. אחד המצטרפים הראשונים לארגון, שנהיה למנהיגו, היה מי שנתן והעניק את המימון לפעולותיו. זהו טרוריסט סעודי-תימני בשם אוסאמה בין לאדן. אליו הצטרף מנהיד מוסלמי דתי שמוצאו ממצרים בשם איימן א-זוואהרי.

    ו. תחילת פעולתו של ארגון הטרור אל קעידה היתה בפעולה מחתרתית כנגד הכיבוש הסובייטי באפגניסטן. מיד לאחר פעולות אלה תפס אוסאמה בין לאדן את הנהגת הארגון, ביוזמתו ובמימונו הפך את הארגון למחתרת איסלמית כלל עולמית.

    ז. מטרתו העיקרית של ארגון הטרור הוא להשליט את ההשקפה האיסלמית-סונית הקיצונית על כל בני הדתות האחרים, לרבות מוסלמים מתונים. האידיאל היה יצירת ג'יהאד = מלחמת קודש נגד יהודים ובני העדות הנוצריות בארצות המערב ובאפריקה. פירושם לקוראן כי מי שלא מקבל את דת האיסלאם הוא כופר ואחת דתו למות.

    ח. אל קעידה רוצה גם להפיל את המשטרים הקיימים בארצות ערב. אלה נתפסים אצל מנהיגי אל קאיעדה ככופרים ומושחתים המושפעים ע"י תרבות מערבית ונתמכים ע"י ממשלות מערביות. בקיצור הכוונה העיקרית הייתה לקעקע את מעמדה של המעצמה הקרויה ארצות הברית.

    ט. הארגון תכנן וביצע פיגועי טרור רצחניים והרסניים, כולל הרג נשים, זקנים וטף. אל קאיעדה הרס בפועל אתרים המקודשים לבני הדתות השונות, הוא ראה בכך חלק לגיטימי, הכרחי ונחוץ כנגד החוטאים שאינם מוסלמים. הרס מגדלי התאומים, רציחות המוניות בארצות באפריקה, הם רק דוגמיות לפעולות אל קעידה.

    י. אל קעידה הקים תאים טרוריסטיים, חלקם "רדומים זמנית" בארצות רבות בעולם. הושפעו צעירים מוסלמים רבים שמשפחותיהם מצאו מקלט לאורך שני באירופה ובארה"ב, במדינות דרום אמריקה ועוד. חלק מהמצטרפים לאל קעידה הם אזרחים תמימים ששוכנעו להתאסלם. שיטותיו של הארגון בולטות בהכנות קפדניות ומקצועיות למבצעי הטרור. סממן בולט קיום סידרת פיגועים סימולטניים, בו זמנית בכמה מקומות. המטרה פגיעה בערים מרכזיות (ניו יורק, לונדון, מומבסה וכד') פיגועי התאבדות.

    ביוזמת ארה"ב – ראש הנחש אוסאמה בין לאדן קוצץ וכן כמה מפקדים בכירים במחנות האימון בתימן. את אל קעידה ושכדוגמתו (שצצו כפטריות אחר הגשם) ניתן לחסל אך ורק אם העולם המערבי יבין את הסכנות וישלב כוחות למיגור התופעה ויפה שעה אחת קודם.



    0 תגובות