סקר מעריב: הציבור חתך ימינה, יהדות התורה 10 מנדטים

    אתר קול חי 1 Comment on סקר מעריב: הציבור חתך ימינה, יהדות התורה 10 מנדטים
    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתון מעריב סופהשבוע ערך סקר רחב יחד עם מכון גיאוקרטוגרפיה שבחן את נטיית העם לאחר מבצע צוק איתן.

    את התוצאות שקלל ופרשן העיתונאי אריק בנדר שמדבריו ציטטנו ארוכות. "רוב הציבור היהודי בישראל (58%) סבור כי הפסקת האש ללא הגבלת הזמן שנקבעה עם חמאס הייתה שגיאה שמבזבזת את הישגי צה"ל במהלך מבצע צוק איתן ברצועת עזה, וכי צריך היה להמשיך ולהכות בחמאס כדי לפרק אותו מיכולותיו הצבאיות – כך עולה מנתוני סקר של חברת גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ' אבי דגני שנערך השבוע עבור "מעריב־סופהשבוע".

    על פי הסקר, רק 33% מהציבור הישראלי סבור כי הפסקת האש מול חמאס הייתה צעד נכון שמייצר סיכוי לפתרון פוליטי באמצעות מצרים ואבו מאזן. אילו היו נערכות כעת בחירות לכנסת היה גוש הימין־חרדים מקבל על פי הסקר 84 מנדטים, לעומת 36 מנדטים לגוש המרכז־שמאל. על פי פרופ' דגני, התוצאות מאשרות את הנטייה ימינה של הציבור בעתות מלחמה.

    בבדיקה כיצד הלכי הרוח בעקבות מבצע צוק איתן מתורגמים למנדטים, מצביעה התוצאה בבירור על התחזקות גוש הימין. יש לציין כי חישוב המנדטים נעשה על פי אחוז החסימה החדש, העומד על 3.25% , ואשר מקשה על מפלגות קטנות לעבור אותו.

    על פי הסקר, שלוש סיעות בכנסת הנוכחית לא היו מיוצגות בכנסת הבאה – התנועה בראשות ציפי לבני, קדימה בראשות שאול מופז ומפלגת רע"מ-תע"ל.

    זינוק מרשים לליברמן

    על פי הסקר, הליכוד בראשות נתניהו מקבל 32 מנדטים, לעומת 19 מנדטים שיש לו בכנסת הנוכחית (לאחר שותפות הפירוק עם ליברמן). ישראל ביתנו מקבלת בסקר 17 מנדטים, לעומת 12 שיש לה כיום. יש עתיד בראשות לפיד מתרסקת מ-19 מנדטים בכנסת הנוכחית לתשעה בלבד בסקר.

    מאידך, הבית היהודי בראשות בנט מבצע זינוק מרשים שהופך אותו בסדר למפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים, לעומת 12 מנדטים כיום. לדברי פרופ' דגני, "תוצאות הסקר מלמדות כי בנט הופך ללפיד ולפיד לבנט".

    על פי הסקר, מרבית מפלגות האופוזיציה מאבדות מנדטים. זאת, כחלק מהקריסה הגדולה של גוש המרכז־שמאל. כך מפלגת העבודה בראשות הרצוג שהייתה מקבלת 12 מנדטים כיום, לעומת 15 שקיבלה תחת מנהיגותה של שלי יחימוביץ' בבחירות האחרונות.

    ש"ס בראשות דרעי מאבדת ארבעה מנדטים מכוחה, מ-11 ל-7. מאידך, יהדות התורה מטפסת משבעה ל-10 מנדטים, ואילו מרצ בראשות גלאון שומרת על כוחה – שישה מנדטים. בל"ד עם חמישה מנדטים וחד"ש עם ארבעה סוגרות את הרשימה" עד כאן מדברי בנדר במעריב סופהשבוע של היום.

    ואילו נמליץ לראשי יהדות התורה לזכור את המשפט האלמותי של פרס בנוגע לסקרים: סקר הוא כמו בושם, טוב להריח אסור לשתות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא פלא ששס יורדת ל-7 עם הנהגה פוליטית שמפלגת את הציבור הספרדי ומחרימה גדולי ישראל כדוגמת הגרש"מ עמאר ומדירה אותו מכל מקום ולפי מה שנראה זו רק ההתחלה שס עוד עלולה לאבד עוד ועוד. רחשי הציבור בכל מקום כואב את העניין של הדרתו של הרב עמאר שעליו אמר מרן הגר"ע זצ"ל שראוי לברך עליו שחלק מחכמתו בשם ומלכות ורבים מאד שהצביעו תמיד לשס עוזבים אותה בכאב ובתקוה שהשלום יחזור וכבר כתוב היזהרו בגחלתם וכו'.