יו"ר הר"י: "קיים חשש כבד לקיצוץ בתקציבי מערכת הבריאות"

    דוקטורס אונלי No Comments on יו"ר הר"י: "קיים חשש כבד לקיצוץ בתקציבי מערכת הבריאות"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר השבוע כי "קיים חשש כבד מאוד שיבוצע קיצוץ בתקציבי הבריאות בעקבות מבצע 'צוק איתן'". ד"ר אידלמן התריע כי להערכתו, יש חשש שלא יכובדו התחייבויות שונות שניתנו למערכת הרפואית.

    ד"ר אידלמן אמר את הדברים בהופעתו ב"ועידת ישראל לרפואה" – הכנס השנתי על נושאי רפואה וחברה שיזמו המרכזים הרפואיים "הדסה" ו"שערי צדק" בשיתוף חיל רפואה, הר"י ,"הקרן לידידות" והעיתון "כל העיר" בירושלים.

    יו"ר הר"י הדגיש כי "למערכת הבריאות יש צורך בתוכנית ארוכת טווח". עוד ציין, כי חיי מאות חיילים שהשתתפו במבצע "צוק איתן" ניצלו "רק בזכות טיפול רפואי איכותי שניתן להם עוד בשטח הלחימה ואחר כך בבתי החולים אליהם הובאו".

    שר הרווחה מאיר כהן אמר בוועידה, כי כל המחקרים מצביעים על כך שתוחלת החיים בפריפריה קצרה בשנתיים (78 שנים) לעומת המרכז (80 שנה); גם שיעור תמותת התינוקות גדול יותר בפריפריה. הוא הדגיש בהרצאתו, כי 25% מהציבור העני בישראל סובל מבריאות ירודה לעומת 15% מהציבור המבוסס כלכלית; לדבריו, 44% מהציבור העני מוותר על תרופות כאשר 24% נאלצים לוותר על תרופות מצילות חיים עקב מצב כלכלי קשה.

    לדברי השר, בין הסיבות למצב זה ניתן למנות את הריחוק ממרכזים רפואיים, את שיטת הקפיטציה הנהוגה בבתי החולים (שהיא "מעוותת" כהגדרתו), ואת המחסור ברפואת לילה וחירום באזורי הפריפריה העניים. הוא קרא להכניס שינוי ופיקוח על חלוקת המשאבים בתוך קופות החולים וגם להטיל פיקוח שיחייב מתן שירותי רפואת חירום בלילה בכל ישוב או אגד ישובים. "יש צורך לחזק הרבה יותר את בתי החולים בפריפריה – הדסה, פוריה, זיו, סורוקה ודומיהם – לצד חיזוק הרפואה הציבורית והרחבת הנגישות לרפואה איכותית", אמר.

    למעלה מ-1,000 משתתפים הגיעו למרכז הקונגרסים שבבנייני האומה בירושלים לדיוני "ועידת הרפואה".

    מנכ"לית "הדסה", פרופסור תמר פרץ-יבלונסקי, דיווחה כי מרכז הטראומה בבית החולים בעין-כרם טיפל בחיילים רבים, ועדיין מאושפזים בו רבים. היא מסרה, כי לאחר ש"הדסה" עבר תקופה קשה ומאתגרת בסופה נחתם "הסכם הבראה היסטורי" בין הממשלה, ארגון נשות הדסה ובית החולים, הופעלה תוכנית שיש בה שינויים משמעותיים בהיקף כוח האדם המועסק בבית החולים. לדבריה, חלו גם שינויים בתרבות הניהול וההתנהלות הפיננסית ארוכת הטווח של בית החולים. "המשבר חייב שדרוג מערכות מעמיק", אמרה פרופסור פרץ.

    בין המברכים והדוברים האחרים בכנס היו יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין; ראש העיר ירושלים ניר ברקת; מנהל בית החולים בני ציון ד"ר אמנון רופא; מנהל שערי צדק פרופסור יונתן הלוי; קצין רפואה ראשי של צה"ל (הקרפ"ר) תת-אלוף פרופסור יצחק קרייס; פרופסור שוקי שמר יו"ר רשת אסותא; פרופסור יוסף קרקו מהמחלקה הפנימית בהדסה; פרופסור חיים ביטרמן יו"ר האיגוד לרפואה פנימית מהמרכז הרפואי כרמל; פרופסור זאב רוטשטיין מנכ"ל שיבא; ד"ר נטע רז, אורתופד בכיר מהיחידה לעמוד השדרה בבית החולים בני ציון ופרופסור אפרת לוי-להד מנהלת היחידה לגנטיקה רפואית בשערי צדק.



    0 תגובות