פסיקה תקדימית: 70 השוחטים ב"מילועוף" הוחזרו לעבודה

    דוד קורצווייל No Comments on פסיקה תקדימית: 70 השוחטים ב"מילועוף" הוחזרו לעבודה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ית הדין האזורי לעבודה בחיפה קבע הבוקר כי על חברת מילועוף להשיב לעבודה את 70 השוחטים שהועסקו במפעל באמצעות חברת הקבלן ה"מאיר".

    כזכור בתחילת השבוע שעבר הפסיקה מילועוף את ההתקשרות עם חברת "מאיר" והחלה בהעסקת עובדים חלופים. זאת, בניגוד לחוק הסכמים קיבוצים האוסר על החלפת עובדים המצויים בסכסוך עבודה קיבוצי, סכסוך בו נקטו העובדים, המאוגדים בכוח לעובדים, כבר בחודש מרץ 2014.

    בהחלטתה קבעה כבוד השופטת איריס רש, כי מלבד החזרתם לאלתר של העובדים לעבודה מלאה וסדירה במילועוף, ינהלו כל הצדדים משא ומתן בדבר תנאי עבודתם ושכרם של עובדי מערך הכשרות במילועוף לרבות בדבר אפשרות קליטתם כעובדים מן המנין של מילועוף וזאת במשך חודשיים. בכל תקופה זו לא תוכל מילועוף להעסיק עובדים חלופיים.

    ""אין חולק כי סיום ההתקשרות בין חברת המאיר לבין מילועוף הינה תולדה של השביתה והצעדים הארגוניים שננקטו על ידי עובדי מערך הכשרות". נכתב בפסק הדין(סעיף 46 ע"מ 11). "מדובר בהחלטה תקדימית" אומר עו"ד ליאור אבו אשר ייצג את העובדים בית הדין מטעם כוח לעובדים בצוותא עם עו"ד איאן יפה: "בית הדין הכיר בזכותם של עובדי קבלן להרחיב את יכולתם לשבות, לא רק מול הקבלן, אלא גם מול מזמין השירות".

    "אנו גאים בכך שבית הדין הכיר בחוסר הצדק שנגרם לנו" אומר סבי עמר יו"ר וועד השוחטים במילועוף. " עד היום ביטלנו מספר שביתות לבקשת הנהלת מילועוף, תמורת הבטחתם להיפגש עימנו- פעם אחת לקראת ביקורת של האיחוד האירופאי ופעם שנייה עם פתיחת מבצע "צוק איתן" ובתמורה לא זו בלבד שבחברה ביטלה את הפגישות, היא הודיעה על פיטורנו. לאחר 21 שנות עבודה במפעל, נמסר לנו שאנו מסיגי גבול. אנו תקווה כי ההחלטה מבשרת על דף חדש ביחסי השוחטים והמפעל והתחלת דרך חדשה עם השנה החדשה".

    להחלטת בית המשפט השלכה משמעותית על איגוד השוחטים הארצי (איגוד שו"ב) אשר הוקם בכוח לעובדים: למעלה מ-70% מהשוחטים בישראל מועסקים באמצעות חברות קבלן, וסובלים מהלנות שכר ותשלום לקוי של תנאיהם הסוציאלים, אומרים בוועד העובדים

    תגובת מילועוף
    לאורך כל הדרך הנהלת מילועוף הדגישה כי בכוונתה לקלוט את השוחטים עובדי הקבלן כעובדי מילועוף. חברת מילועוף תמשיך לנהל משא ומתן מול חברת הקבלן על מנת לקלוט את העובדים למילועוף ולהעסיקם בהעסקה ישירה כעובדי מילועוף. אנו לומדים את החלטת בית הדין האזורי לעבודה ובוחנים את האפשרות לערער לבית הדין הארצי.



    0 תגובות