ותדריכנו לשלום • אינו דומה 100 ל-101 / אפרים קמיסר

    אפרים קמיסר | צילום: אילוסטרציה No Comments on ותדריכנו לשלום • אינו דומה 100 ל-101 / אפרים קמיסר
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשונה מהכותרת המזכירה לנו את קביעת הגמרא במסכת חגיגה, הדורשת חזרה נוספת ועקבית על החומר הנלמד. תכנון טוב של הטיול אמור דווקא לחסוך לנו את החזרה שוב ושוב לאותה הנקודה.

    או אז, ה-100 והמ-101 הופכים להיות המטראז' שלנו בטיול, המרחק שבין תחנת לקיחת הרכב השכור לנקודת ההחזר האחרת. הקילומטר האחד הנוסף, עלול להיות קריטי בהחלט.

    להתחיל טיול בציריך ולסיים באנטוורפן, או בליקווד ולסיים בשיקגו, הכל ניתן בהחלט.

    חברות השכרת הרכב משתדלות עד כמה שניתן לבוא לטובת השוכר בגמישות ביעד ההחזר.
    אבל, במקרים מסויימים יש לכך תוספת במחיר.

    כרגיל, ישנה חלוקה די ברורה בין אירופה לארה"ב.

    בעוד באירופה ניתן בדרך כלל לקחת בכל יעד במדינה X ולהחזיר בכל יעד במדינה Y.
    בארה"ב, החזר מחוץ לאותה מדינה יחושב בדרך כלל ע"פ המרחק בין היעדים. הבדל של מייל אחד בין 100 ל-101 יכול לעלות בכמה מאוד דולרים.

    בארה"ב ניתן לציין חילוק נוסף בין מדינות החוף המזרחי שם יש נטיה גדולה יותר לגבות דמי החזר לעומת מדינות המערב שם כמעט תמיד ההחזר יהיה ללא עלות. קחו את הרכב בסן –פרנסיסקו (קליפורניה) והחזירו בסולט לייק סיטי (יוטה), אין בעיה.

    יש לוודא אצל סוכן הנסיעות מראש האם יש עלות החזר וכמה היא. את דמי ההחזר לא ניתן בדרך כלל לשלם מראש אלא רק במזומן או באשראי במעמד ההחזר עצמו.

    טיפ חשוב בצפון אמריקה
    נוסעים רבים משלבים בטיול את קנדה. ערים כגון טורונטו, מונטריאול ועוד. לקנדה ניתן לעבור עם הרכב האמריקאי אבל מאוד לא מומלץ לסיים שם את המסלול. החזרת רכב שנלקח בארה"ב בתחנה בקנדה, תעלה ביוקר. עלות ההחזר יכולה להגיע לכמה מאות דולרים. אפילו אם נקודת הלקיחה הייתה רק 50 ק"מ משם, ממש מעבר לגבול.

    טיפ חשוב במזרח אירופה
    אם אתם שוכרים רכב למשל בגרמניה ובכוונתכם לעבור ולטייל גם במדינות מזרח אירופאיות כגון – צ'כיה והונגריה. כדאי בהחלט לברר קודם לסגירת ההזמנה כי החברה מאשרת לרכב להיכנס לתחומי מדינות אלו. החשש הוא בראש ובראשונה מתנאי דרך ירודים במדינות הללו, מה שעלול להזיק לשלימות ולתקינות הרכב ולגרום לבלאי מואץ.

    נסיעה טובה ובטוחה !

     

    אפרים קמיסר הוא סוכן נסיעות



    0 תגובות