- רדיו קול חי - -

ותדריכנו לשלום • על מזוודות אבודות והרבה זמן אבוד

עכשיו, כאשר כולנו בשיא עונת הנסיעות, וככל הנראה יש כמה מצטרפים חדשים לסטטיסטיקה של איבוד מזוודות, אפתח בקביעה חד משמעית, מאיבוד מזוודה לא מתעשרים.

עוגמת הנפש הכרוכה בכך, הטרטור וביטול הזמן הם עצומים, ולעומתם, הפיצוי מחברות התעופה והביטוח קטן בהרבה ממה שנהוג לחשוב.

כיום, כל פוליסת בריאות לחו"ל כוללת בתוכה מרכיב פיצוי במקרה של אובדן מטען.

הנוסע רוכש את הפוליסה ובטוח כי חלילה במקרה של אובדן מזוודה הוא מכוסה וייקבל וודאי פיצוי על כל תכולתה.

אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי גם לפוליסה זו מתלווה מסמך "האותיות הקטנות"… אותו וודאי לא טרחתם לקרוא.

במקרה של איבוד מזוודה, חשוב מאוד לבצע את הפעולות הבאות:

פתיחת תיק תלונה, אצל חברת התעופה. לכל חברת תעופה נציג באולם קבלת הכבודה, לעיתים כמה חברות נעזרות באותו הנציג, אך ניתן לזהותו בקלות ע"י לוגו החברות מעל העמדה בה הוא ישוב.

במקרים מסויימים הנציג אף עודכן מראש על כך שמזוודה הושארה בטעות בנמל המוצא
ומיד יידע גם לומר לכם על איזו טיסה היא אמורה להגיע וכיצד בדיוק תועבר אליכם.

התלונה חייבת להיות מוגשת במיידית, ברגע שהקרוסלה סיימה להסתובב והמזוודה שלכם איננה, יש לגשת ולהגיש תלונה.

חברות התעופה נותנות לעצמן 21 יום לחיפוש המזוודה, כאשר רק לאחריהם היא תוציא לכם מכתב רשמי על כך שהמזוודה אכן לא אותרה וכי על הנוסע לפתוח תיק תלונה חדש לבקשת פיצוי.

הפיצוי מחברת התעופה מחושב בדרך כלל ע"פ משקל המזוודה. אין צורך להזכיר לחברה כמה היא שקלה, הנתון שמור במחשב מרגע שקילתה המקורי…

רק לאחר קבלת הפיצוי הסופי ניתן לגשת אל חברת הביטוח ולדרוש פיצוי.

שם תתקלו בסעיפים מעניינים כמו פיצוי עד גובה 200 דולר לפריט, וחישוב בלאי של מוצרים ופרטי לבוש ישנים. חברת הביטוח גם תפחית מסכום הפיצוי של ההחזר שכבר קיבלתם מחברת התעופה.

לא עושר ולא אושר !!

ולסיום, כלל הברזל של הדברים אותם לעולם לא שולחים במזוודה אלא רק בתיק היד על המטוס עצמו, וסימנך – תפש"ת. תפילין, פאה, שטריימל ותכשיטים…

נסיעה טובה !

 

אפרים קמיסר הוא סוכן נסיעות