יואלי קליין וילד הפלא נתן פוקס שרים "ואפילו בהסתרה"

    חיים הופמן 16 Comment on יואלי קליין וילד הפלא נתן פוקס שרים "ואפילו בהסתרה"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כל מי שהיה בחודשים האחרונים באולמות השמחות או השתתף בזיץ חסידי סוחף לא יכל להימלט מהלהיט המרטיט "ואפילו בהסתרה".

    את השיר הלחינו שייע גרוס ויואלי קליין למילותיו של רבי נחמן "ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי גם שם נמצא השם יתברך", מתוך כוונה אמיתית פשוטה וטהורה.

    השיר הספיק מאז להתנגן באירועים רבים והפך לחלק בלתי נפרד מעולם המוזיקה החסידית האותנטית.
    באחד מהאירועים האלו נכח המעבד המוכשר אלי קליין (ויתן לך בנים-מושקוביץ, שבתי לירושלים-ורדיגר), שביקש להעתיק את האווירה המיוחדת אל בין כותלי האולפן.

    לא נחסכו שום מאמצים בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר ולהקלטות צורפה גם הלהקה המובילה בתחום השירה הווקאלית – "מלכות" שמוסיפה נופך רב לעיבוד המושלם.

    זהו סינגל שני לזמר יואלי קליין, שהוציא לאחרונה את הלהיט הסוחף והמצליח "קול דודי", ששם אותו על מפת המוזיקה החסידית והפך לאחד מלהיטי החובה של אולמות השמחות.

    שירה: יואלי קליין וילד הפלא נתן פוקס
    מילים: ליקוטי מוהר"ן
    לחן: שעיה גרוס
    עיבוד: אלי קליין
    עיבוד קולי: מקהלת מלכות
    גיטרות: אבי סינגולדה
    תופים: אבי אבידני
    פסנתר: אלי קליין
    חליל צד: נחמן צוקר



    16 תגובות

    מיין תגובות
    1. 14

      חבל שבחתונה שלי עוד לא יצא השיר הזה הוא היה הזמר בחתונה שלי

    2. 13

      וואו
      אחרי שיר כזה, לא נשארים אותו אדם!
      רבי נחמן, תודה. איך ידעת לשלוח לנו שירים לפני 200 שנה?

    3. 12

      היכן זה כתוב בליקוטי מהר"ן. נא לציין, תודה

    4. 9

      ישתבח שמו אתם בעלי הלב הרגיש ממש מרגישים בחושך שלפניי הבוקר ?
      אם כן אשריכם!!

    5. 8

      בקיצור קוף אחרי בן אדם או בו אדם אחרי קוף
      זה המקורי שאחריו כולם נדבקו????????!!!!!!!!!!

    6. 6

      אחד השירים, תמיד המקורי הכי יפה, אבא שלי טוען שנתןפוקס קצת הורס, ושאין מצב שזה לחן של שייעה גרוס אלא לחן חסידי מיושן לפני 50-100 שנה.

    7. 4

      ליקוטי מוהר"ן תורה נ"ו חלק א

      "(דְּבָרִים ל"א): "וְאָנכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר" דְּהַיְנוּ שֶׁאַסְתִּיר הַהַסְתָּרָה, שֶׁלּא יֵדְעוּ כְּלָל שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר וַאֲזַי בְּוַדַּאי אֵינוֹ יָכוֹל לִמְצא אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁצָּרִיךְ לְבַקֵּשׁ אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, כִּי אֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ, כִּי הַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת כַּנַּ"ל אֲבָל בֶּאֱמֶת אֲפִלּוּ בְּכָל הַהַסְתָּרוֹת, "

      " וַאֲפִלּוּ בְּהַהַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַסְתָּרָה, בְּוַדַּאי גַּם שָׁם מְלֻבָּשׁ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כִּי בְּוַדַּאי אֵין שׁוּם דָּבָר שֶׁלּא יִהְיֶה בּוֹ חִיּוּת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי בִּלְעֲדֵי חִיּוּתוֹ לא הָיָה לוֹ קִיּוּם כְּלָל וְעַל-כֵּן בְּוַדַּאי בְּכָל הַדְּבָרִים, וּבְכָל הַמַּעֲשִׂים, וּבְכָל הַמַּחֲשָׁבוֹת, מְלֻבָּשׁ שָׁם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כִּבְיָכוֹל "

    8. 3

      וַאֲפִלּוּ בְּתוֹךְ הַהַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַסְתָּרָה, גַּם שָׁם מְלֻבָּשׁ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, דְּהַיְנוּ הַתּוֹרָה וּמֵאַחַר שֶׁיּוֹדֵעַ שֶׁאֲפִלּוּ בְּתוֹךְ הַהַסְתָּרוֹת יֵשׁ שָׁם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, מִזֶּה בְּעַצְמוֹ נִתְגַּלִּין הַהַסְתָּרוֹת, וְנַעֲשֶׂה מֵהֶם תּוֹרָה וַאֲפִלּוּ מֵהַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַסְתָּרָה, נַעֲשֶׂה תּוֹרָה כִּי בֶּאֱמֶת גַּם שָׁם מְלֻבָּשׁ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, הַיְנוּ תּוֹרָה כַּנַּ"ל רַק מֵחֲמַת שֶׁלּא הָיוּ יוֹדְעִין שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר שָׁם, זֶה בְּעַצְמוֹ הוּא בְּחִינַת הַהַסְתָּרוֹת וְתֵכֶף, כְּשֶׁיּוֹדְעִין שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר שָׁם, עַל-יְדֵי-זֶה בְּעַצְמוֹ נִתְהַפְּכָה הַהַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַהַסְתָּרָה, וְנַעֲשֶׂה מִמֶּנָּה דַּעַת, וְהֻחְזְרָה הַתּוֹרָה שֶׁנִּסְתָּר כָּאן, לְדַעַת, מֵאַחַר שֶׁיּוֹדֵעַ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר שָׁם וְכֵיוָן שֶׁנֶּחֱזָר הַהַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַסְתָּרָה לְדַעַת, וְנַעֲשֶׂה מִמֶּנָּה תּוֹרָה, אֲזַי הַתּוֹרָה בְּעַצְמָהּ מוֹכִיחָה אוֹתָם, בִּבְחִינַת: 'אוֹרַיְתָא מַכְרֶזֶת קַמַּיְהוּ עַד מָתַי פְּתָיִים תְּאֵהֲבוּ פֶתִי' (זהַר שְׁמִינִי ל"ו, אַחֲרֵי נ"ח, נָשׂא קכ"ו)כִּי בֶּאֱמֶת הַתּוֹרָה מַכְרֶזֶת וְצוֹעֶקֶת וּמוֹכִיחָה תָּמִיד, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (מִשְׁלֵי א): "בְּראשׁ המִיּוֹת תִּקְרָא וְכוּ' עַד מָתַי פְּתָיִם תְּאֵהֲבוּ" וְכוּ' רַק שֶׁאֵינוֹ שׁוֹמֵעַ קוֹל הַכְּרוּז שֶׁל הַתּוֹרָה, מֵחֲמַת הַהַסְתָּרוֹת הַנַּ"ל וּמֵאַחַר שֶׁנִּתְגַּלּוּ וְנֶחְזְרוּ הַהַסְתָּרוֹת וְנַעֲשָׂה מֵהֶם תּוֹרָה, עַל-יְדֵי הַדַּעַת כַּנַּ"ל, אֲזַי תֵּכֶף כְּשֶׁנַּעֲשָׂה מֵהֶם תּוֹרָה, הַתּוֹרָה בְּעַצְמָהּ מוֹכִיחָה אוֹתָם "עַד מָתַי פְּתָיִם" וְכוּ' כַּנַּ"ל: וְזֶה שֶׁכָּתוּב (שָׁם ל"א): "פִּיהָ פָּתְחָה בְּחָכְמָה", שֶׁעַל-יְדֵי הַחָכְמָה וְדַעַת הַנַּ"ל שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה מְגַלִּין הַהַסְתָּרוֹת, וְעוֹשִׂין מֵהֶם תּוֹרָה כַּנַּ"ל, עַל יְדֵי זֶה "פִּיהָ פָּתְחָה" הַיְנוּ בְּחִינַת אוֹרַיְתָא מַכְרֶזֶת קַמַּיְהוּ, שֶׁהַתּוֹרָה בְּעַצְמָהּ פּוֹתַחַת פִּיהָ וּמוֹכִיחָה אוֹתָם כַּנַּ"ל:

    9. 2

      שימו לב למנגינה: י-ה אכסוף אני עומד… שיר שנוגע. מאז שמעתי אותו הוא לא זז משפתי ומליבי.