קצין בכיר: לא היה קשב לאומי לסוגיית המנהרות

    קובי פינקלר No Comments on קצין בכיר: לא היה קשב לאומי לסוגיית המנהרות
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד צה"ל פועל במלא היקפו בתוך רצועת עזה כדי למצוא ולפוצץ את המנהרות ההתקפיות? מגלה בצהרים קצין בכיר בפיקוד הדרום פרטים מאלפים על סוגיית המנהרות.

    בניגוד גמור למחשבה ולדיעה כי מבצע צוק איתן נמשך והחל כתוצאה ממעצרם של בכירי חמאס לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים. אומר הבכיר כי החמאס החל בתכנון מלחמת יולי כהגדרתם עוד בחודש פברואר וכי כבר אז סומן התאריך של 15 ביולי כיום המתקפה וכיום פתיחת המלחמה.

    הקצין מספר כי כולם ידעו על סוגיית המנהרות הן בצבא והן מחוצה לו ו"כי לא היה קשב לאומי לסוגיית המנהרות" כדבריו.

    הקצין מתאר כיצד לפני ארבעה חודשים הגביר החמאס את פעילות החופרים במנהרות ובעיקר אלו בגיזרה הדרומית של עזה וכי ממשמרת אחת של שמונה שעות ביום החלו אז לעבוד בשלוש משמרות סביב כל היממה
    "צפינו בהם, שמענו את העבודה וראינו כיצד היא מתקדמת בקצב של 150 מטרים בחודש".

    הקצין מספר שצה"ל נערך לתרחיש בו יצאו עשרות מחבלים מפירי המנהרה ויתקפו ישובים או כוחות "הכנסנו לכל ישוב פלוגת חיל רגלים,תיגברנו את הכוחות והורדנו מוצבים כדי לא לסכן חיילים. היינו מוכנים לכל מצב והעובדה שבפריצה באזור סופה לפני כשבועיים צהל היה ערוך, עצר את הרכבים שהיו בציר ותקף מזויות שונות את המחבלים" מספר הבכיר.

    "לחמאס, שבנה במשך ארבע שנים את כל יהבו על המנהרות נותרה יכולת שיורית וגם אותה ננטרל ביממות הקרובות" אומר הבכיר תוך שהוא מביט על החלקות החקלאיות הצמודות לגדר הגבול" אף שדה לא נפגע כאן. אנחנו מכניסים את החקלאים לפתוח את הממטרות בטנקים ובלבד שהשדה ימשיך לתת פרי".



    0 תגובות